Aanpassing van nieuwe Koi t.o.v. oude Koi

Plaats reactie
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

14-07-2006 13:59

Ik heb gister een viertal jonge koi gekocht, ze zijn echt nog klein ongeveer 10-15cm. Ik heb ze in de vijver geplaatst, maar ik merk duidelijk dat de nieuwe bewoners nog niet gewend zijn aan de vijver.

Mijn andere vissen zwemmen een beetje zenuwachtig (logisch) in de rondte, terwijl de nieuwe visjes onder de retour van het filter in een hoekje bij elkaar hangen. Een enkele keer maken ze een onrustig rondje, maar zijn dan snel weer terug onder de retour.

Wat mij verder nog opvalt is dat er door geen van de vissen (behalve de ruisvoorn) gegeten word. Is dit normaal?

Hoelang duurt het, normaal gesproken, voor nieuwe vissen zich aan de vijver aanpassen en wat meer actiever worden? En is er iets waarmee ik kan zorgen dat dit proces wat versneld word?

Alvast bedankt,

Albert.
Waterbouw... werk voor echte mannen!
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

15-07-2006 10:29

van de week hadden wij 2 nieuwe koi gehaald en ze aten 2 uur daarna al vrolijk mee met de rest :o
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

17-07-2006 13:31

Mischien zijn de waterwaarde van jou ten op zichte waar ze vandaan komen erg anders.

Mischien krijgen ze in verhouding van waar ze vandaan komen wat minder zuurstof?

Juist bij het retoer van je filter zit er het meeste zuurstof in je water lijkt mij zo.

Als ik er hier wat nieuws in gooi komt de rest altijd al even kijken terwijl het zakje er nog omheen zit.

Zakje eraf en het vreetfestijn kan beginnen, en ook de nieuwe doen altijd vrolijk mee
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

17-07-2006 17:33

Camiel Driehuis schreef:Mischien zijn de waterwaarde van jou ten op zichte waar ze vandaan komen erg anders.

Mischien krijgen ze in verhouding van waar ze vandaan komen wat minder zuurstof?

Juist bij het retoer van je filter zit er het meeste zuurstof in je water lijkt mij zo.

Als ik er hier wat nieuws in gooi komt de rest altijd al even kijken terwijl het zakje er nog omheen zit.

Zakje eraf en het vreetfestijn kan beginnen, en ook de nieuwe doen altijd vrolijk mee


Hier precies hetzelfde. :D Zodra een nieuwe vis erbij komt istie hartstikke welkom en vreet direct mee. :D
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
albert plas
Berichten: 247
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00
Locatie: Coevorden

17-07-2006 18:02

Bedankt jongens,

De visjes zwemmen inmiddels al wat meer met de oorspronkelijke bewoners mee... ik denk dat ze gewoon een poosje aan elkaar moesten wennen!
Plaats reactie