Koi / spiegel in aquarium

Plaats reactie
Fred spiegel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-05-2015 23:16

18-05-2015 23:42

Zoals de titel al zegt ik wil graag 2 of 3 mooie koi of spiegel karpers in mijn aquarium zetten de afmetingen van het aquarium zijn 1.60 x 60 x 50 leek mij wel groot genoeg voor 3 kleine karpertjes het aquarium is nu helemaal kaal en wil graag weten wat het beste is om erin te doen ik heb wat andere topics gelezen maar werd er niet wijzer van wat ik wil weten is grind op de bodem verstandig zoja fijn grind of iets anders wat voor pomp ik nodig heb en misschien nog andere tips om de Karpers zo gezond mogelijk te onderhouden ik heb al een privé meertje gevonden waar
Ik ze zou kunnen uitzetten zwemt op dit moment nog geen vis leek mij een ideale plek het is een best groot water dus zodra ze te groot zijn voor de bak hebben ze een goed groot water om verder te
Groeien misschien krijg ik wat commentaar omdat er al zo veel van dit soort vragen zijn gesteld maar wil niet aan dit alles beginnen zonder voldoende informatie en ben het er ook niet mee Eens dat
Je moet experimenteren en zo te leren van de fouten het zijn geen test dieren
Tom De Clerck
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-04-2004 16:03
Locatie: Wielsbeke.be

21-05-2015 11:56

Dag Fred,

Ik doe dit al jaren met kleine karper/koi.
Ik steek er maar max 3 in, voor mijn eigen gemak owv de vervuiling. Op de grond
heb ik witte steentjes liggen. Heel gemakkelijk om de bak uit te kuisen.

Om de 2/3 weken ververs ik 50% water.
Na 6maand op kamertemp (20-21°C) kunnen ze al 15cm zijn, en moeten ze al naar buiten.
Als voeding krijgen ze opgroeikorrels voor koi van 1mm.

Nog nooit problemen gehad. Succes!
Fred spiegel
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-05-2015 23:16

22-05-2015 18:09

En wat voor pomp heb je er in zitten ? En wat is het vermogen hier van en wat zijn de afmetingen van jou bak ? Als dit goed werkt zou ik het zelfde kunnen doen
Gebruikersavatar
Steven Horré
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-03-2016 13:03
Locatie: België
Contacteer:

03-03-2016 01:10

mn kleine spiegeltjes in aquarium

Plaats reactie