Vangsten Aug 2015!

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

24-08-2015 19:55

Eén van de toppers van de 99 karpers (samen met een vismaat) afgelopen week in Frankrijk!

(Voor de zeikers, ja het was op een betaalwater en de foto is 'iets' gedrukt' :lol: )

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-08-2015 20:17

Zomaar een gok.op villedon toevallig. .?
Gebruikersavatar
Joeri Sweeck
Berichten: 58
Lid geworden op: 28-01-2015 16:26
Locatie: Hoeselt

24-08-2015 21:55

@ Lars:

Zeikers heb je er altijd tussen en geloof me, ik kan er over mee spreken :x
Betaalwater of niet, gedrukt of niet... Wel, ik heb er geen moeite mee :wink:

Prachtige vissen trouwens :wink:
There's only one temple in this world and that's the human body.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

24-08-2015 22:24

Dus je bent een zeiker als je 99 vissen van een betaalwater een beetje triest vindt? Dan ben ik een zeiker. Plaats die foto's dan niet heb je ook geen gezeik.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-08-2015 23:03

Dit hoort in vissen op betaalwater.
Als je dan toch zo nodig wil pronken met wat je daar gevangen hebt, noem er dan ten minste bij welk betaalwater het was.
Je bent toch niet bang dat er iemand op je stekkie gaat zitten of dat het er te druk wordt hoop ik ?
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

25-08-2015 13:27

denk dat het er je weinig na doen 100 karpers in een week op betaalwater, met zo te zien ook nog gewichtige vissen er tussen ook.
netjes!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-08-2015 13:29

Maat van me is 3 x villedon geweest.en een gemiddelde van 90 vissen van die 3 x.iets in me zegt dat het deze keer ook villedon is wegens die aantallen.
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

26-08-2015 10:31

Wil het er best bij vernoemen hoor :lol:

Was niet op Villedon, was op Etang des Gaulois
Rob Wubben
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-06-2012 21:14

26-08-2015 22:22

Wat een kansloze reactie's zeg....

Vind het zeker al te zielig voor woorden dat Lars zich al moet verdedigen in zijn post over ze gevangen vissen om die achterlijke reactie's van jullie tegen te gaan.
Laat hem lekker ze ding doen? Misschien heeft die wel de tijd van ze leven gehad en heeft dit de hobby voor hem nog leuker gemaakt en is die nog meer gemotiveerd om ze best ervoor te doen!
Maar nee, krijg je zo'n achterlijke reactie van Bert die waarschijnlijk thuis zijn ei niet kwijt kan en dat hier maar op andere gaat doen...
robertino smith

26-08-2015 22:38

:lol: Hey Lars, je had tenminste nog een beetje groen :wink: en droog :-?

image-2015-08-26 (4).jpg
(85.89 KiB) 4605 keer gedownload


Groet.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-08-2015 23:54

robertino smith schreef::lol: Hey Lars, je had tenminste nog een beetje groen :wink: en droog :-?

Groet.


heb jij er daar ook 99 gevangen in een week? :D

respect! 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
robertino smith

27-08-2015 00:28

Hmm, dat dan weer niet.

Groet.
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

27-08-2015 09:05

@Lars,

mooie Franse Spiegels man, je moet ze natuurlijk eerst nog wel even vangen :wink: , knap gedaan en 99 stuks daar moet ik niet eens meer aan denken. 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-08-2015 09:55

Ja knap hoor, net zo knap als een leeuw schieten in de dierentuin. Doe er lekker je ding, maar val ons er niet mee lastig zou ik zeggen. Sommigen zijn helaas niet meer te redden en missen nou eenmaal de essentie van karperVISSEN. Noem het gezeik, maar dat is gewoon mijn mening. En nee, niks jaloers ofzo... :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-08-2015 10:36

Mensen beseffen gewoon niet dat als je op zo'n type betaalwater in een weekje vissen 99 vissen vangt dat dat helemaal geen fuck meer met vissen te maken heeft.dit is enkelt en puur een teken van te veel vis in een te klein water oppervlak.en een teken dat de vis geen andere keus heeft dan te overleven op vissers voer. Dat er mensen zijn die dit soort reacties een benaming geven als zijnde zeikerds zegt meer over de persoon zelf.ik hou van deze hobby en en geef werkelijk om de vis ansich.en zulk soort wateren springen toch de tranen van in je ogen mensen kom op ! Er zijn heus normale betaal wateren waar je niet zo 1 2 3 een visje vangt en waar ik dan nog enigzins ietsjes van respect voor heb mits de vissen eerlijk uit eigen kweek zijn of gekocht.maar dit type wateren is pure dieren mishandeling en heeft geen fuck met deze passievolle hobby te maken sorry
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-08-2015 10:44

7 x 24 / 99 = 1,7 uur per vis, dat begint op werken te lijken.
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

27-08-2015 10:48

@Kees,

maak je niet zo onnodig druk, is slecht voor je bloeddruk! :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-08-2015 10:54

ik bemoei me er verder niet mee (dwz mijn mening ventileren over dit onderwerp)
maar de regels op dit forum zijn toch echt heel erg duidelijk, zodoende krijg je dit soort discussies ook niet indien men zich aan de regels houdt.

dit is dus de regel hier:

1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.


en dit is dus de plek waar de mensen kunnen pochen met hun BTW vissies..
viewforum.php?f=71

einde discussie lijkt me..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

27-08-2015 11:12

Tja met bovenstaande ben ik het gewoon eens hoor!

Het gaat mij om de onaardigheid van sommige lieden, het betreft hier een jonge jongen die hoogstwaarschijnlijk de vakantie van zijn leven heeft gehad en dan wordt er zo vervelend gereageerd, ik word er gewoon misselijk van.

En als je zo tegen betaal water bent; doe er wat aan, dat kan je niet dus in grote lijnen accepteer je het bestaan ervan gewoon, hou dan ook gewoon je mond en kom niet dik lopen doen op een forumpje!

Zo ie zo mag dit topic niet gewoon een gezellig hobby Karper vangsten topic worden aangezien we continu open moeten staan voor iedereen die wat te zeiken heeft op dit topic. :roll:

Dus plaats foto's (wel in het juiste topic!) en vind je dit topic niks blijf dan gewoon lekker weg.

Ook mijn laatste reactie. 8)
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

27-08-2015 11:37

Michel, denk dat de beheerders en mods er niet meer zo kritisch tegenover staan.

Zie banner rechtsboven in :
WIN een GRATIS karpervakantie naar Les Salles
maandag, augustus 24, 2015 Een karpervakantie in Frankrijk etc etc

En er is inderdaad een apart topic voor betaalwater vissen.

Verder vind ik dat een ieder op zijn eigen manier mag genieten van zijn hobby.


[quote][/Citaat:

1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.

quote]
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-08-2015 12:08

Ben de Groot schreef:Michel, denk dat de beheerders en mods er niet meer zo kritisch tegenover staan.

Zie banner rechtsboven in :
WIN een GRATIS karpervakantie naar Les Salles
maandag, augustus 24, 2015 Een karpervakantie in Frankrijk etc etc

En er is inderdaad een apart topic voor betaalwater vissen.

Verder vind ik dat een ieder op zijn eigen manier mag genieten van zijn hobby.


Ben,
Dik gedrukte ben ik het helemaal mee eens, je hebt wel een sterk punt ja..
in de jaren is de commercie er aardig in geslopen hier. (if you can`t beat them, join them?)
zelfde zie je ook bij andere organisaties,handelaren en prominenten.(noem geen namen)

Rob Gramola schreef:Tja met bovenstaande ben ik het gewoon eens hoor!

Het gaat mij om de onaardigheid van sommige lieden, het betreft hier een jonge jongen die hoogstwaarschijnlijk de vakantie van zijn leven heeft gehad en dan wordt er zo vervelend gereageerd, ik word er gewoon misselijk van.

En als je zo tegen betaal water bent; doe er wat aan, dat kan je niet dus in grote lijnen accepteer je het bestaan ervan gewoon, hou dan ook gewoon je mond en kom niet dik lopen doen op een forumpje!

Zo ie zo mag dit topic niet gewoon een gezellig hobby Karper vangsten topic worden aangezien we continu open moeten staan voor iedereen die wat te zeiken heeft op dit topic. :roll:

Dus plaats foto's (wel in het juiste topic!) en vind je dit topic niks blijf dan gewoon lekker weg.

Ook mijn laatste reactie. 8)


tja, ook hierin moet ik jou gelijk geven... ieder zn meug wat dat betreft.
echter wat ik wel vind persoonlijk is dat er behoorlijk wat misstanden zijn binnen onze hobby. en dat zie je terug zowel bij de simpele consument, de zwaar overdreven commercie en dus ook bij BTW eigenaren,beheerders terug die bijv.een water veel te vol proppen,openbare/vrije wateren opkopen en deze commercieel op de markt brengen en soms zelfs vissen erop zetten waarvan de herkomst soms terug te leiden is naar openbare wateren in NL bijvoorbeeld.
dit alles ziet een visser zoals ik die graag vrij is in zn doen en laten en graag op openbare wateren vist als een bedreiging voor zn hobby.
en hoe meer wateren opgekocht worden en veranderen in een BTW ,hoe minder er over blijft voor de "vrije" vissers.
en er zijn zat voorbeelden te noemen over vissen/wateren welke nu van de "vrije" kaart verdwenen zijn.
sommige mensen zien mensen die graag naar dit soort wateren gaan dus ook als een bedreiging voor de manier hoe zij hun hobby beleven.
nogmaals.. ieder zn eigen beleving en invulling van deze hobby,maar het is niet zo dat dingen geen betrekking op elkaar hebben.

ik was vroeger zelf ook een stukje fanatieker er tegen,maar als je ziet dat de bepaalde prominenten die vroeger grote tegenstanders waren er nu ook zelf aan meedoen,wie ben ik dan om een vuist te kunnen maken tegen deze ontwikkelingen? (misschien denkt KWO hier wel hetzelfde over, wie zal het zeggen? )

Lars heeft een geweldige week gehad en dat gun ik hem verder van harte, maar persoonlijk zit ik zelf ook niet te wachten op zulke foto`s hier want realistisch in vergelijking tot het vissen in Nederland op openbare wateren is het niet.
zelf geniet ik veel meer van die regenachtige urban schubjes van Robert bijv.
maar ook dat is een mening natuurlijk..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-08-2015 13:57

Rob Gramola schreef:Tja met bovenstaande ben ik het gewoon eens hoor!


En als je zo tegen betaal water bent; doe er wat aan, dat kan je niet dus in grote lijnen accepteer je het bestaan ervan gewoon, hou dan ook gewoon je mond en kom niet dik lopen doen op een forumpje!


Tja, mijn constatering is dat sommigen dik doen met aantallen of zware BTW vissen. Niet dat ik dat specifiek die jongen in de schoenen wil schuiven hoor, maar ik doe er wat aan door wat bewustwording te creëren en niet met de meute halleluja te gaan roepen bij het zien van BTW vangsten. Vraag creëert immers aanbod, dus daar valt wat mee te winnen. Die BTW eigenaren hebben lak aan wat anderen ervan vinden, daar telt alleen winst. O ja, en karperwelzijn natuurlijk, maar nu word ik sarcastisch.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

27-08-2015 15:08

Kees Verheij schreef:
maar ik doe er wat aan door wat bewustwording te creëren en niet met de meute halleluja te gaan roepen bij het zien van BTW vangsten.


@Kees,

net in de auto vermoede ik al dat je hier mee zou komen.

aller eerst is het de toon die de muziek maakt (het kan vriendelijker), verder vang je meer vliegen met stroop!

Wat levert het jouw concreet op? Denk je dat Lars nu nooit meer op een betaal water gaat vissen door jou?

Mensen maken keuzes, zo is het nu eenmaal, elke zich zelf respecterende Karper visser weet heus wel wat van dieren welzijn en kiest er dus vervolgens bewust voor waar en hoe hij gaat vissen, daar gaan jij en ik niet veel aan veranderen.

Wat betreft je standpunt over btw. delen we gewoon dezelfde mening, ik heb er nooit gevist en ik zal er nooit vissen!

De Karpers die op betaal water zwemmen kunnen daar niks aan doen en die waardeer ik dus gewoon wel, ik ben een liefhebber van de vis.

No hard feelings, Rob.
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

27-08-2015 16:13

Ik wil er toch even op wijzen dat iedereen met een vispas in principe op betaalwater vist. :D
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

27-08-2015 17:04

bert kamp schreef:7 x 24 / 99 = 1,7 uur per vis, dat begint op werken te lijken.


Inderdaad Bert, je hebt dan poddomme geen eens tijd om bier te zuipen!!!!!

Groet, Peter

Ps o ja, om de goede vrede te bewaren zal ik mij niet mengen in het BTW gebeuren hier. Kanttekening wil ik vermelden, 99 vissen is een hoop hoor!! Dit betaalwater mogen ze van mij potdicht gooien.