Vangsten Mei 2014

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

28-05-2014 11:54

Hierbij wat vangsten van de afgelopen weken, waaronder enkele van een bizarre sessie.

Afgelopen week besloot ik een nachtje te draaien op een poldervaart. De eerste negen uur bleef een aanbeet uit, maar in de vroege morgen begon het te lopen. De eerste aanbeet kwam om 05:05 uur en resulteerde in een 12 ponds schubkarper, de tweede run kwam precies een uur later en een fraaie 16 ponder belandde op de onthaakmat. Wederom exact een uur later, om 07:05 uur, volgde een 21 pond wegende schub. Nog niet helemaal wakker stak ik een sigaret op en besefte mij dat de karpers niet alleen steeds een slagje groter werden, maar ook dat er op de minuut nauwkeurig een uur tussen de aanbeten zat. Hoewel de sessie al dik was geslaagd, begon ik stiekem te hopen op een mid-twintiger die zich om vijf minuten over acht zou aandienen en ging er eens goed voor zitten.
De sigaret was nog niet gedoofd of de top van mijn linker hengel boog diep door. Voordat ik de hengel van de steunen pakte staarde ik vol ongeloof naar mijn horloge, die aangaf dat het 08:05 uur was. Een graskarper bleek de witte mini pop-up niet te kunnen weerstaan, kwam zonder te mokken richting de kant, waarna hij besloot mijn materiaal eens flink op de proef te stellen. Enkele uitvallen konden net voor de plompenbladen worden gepareerd en even later gaf het unster een ruime 13 kilo aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jeroen Heij
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-02-2014 13:58

29-05-2014 18:33

oppervlaktevangst van vorige week
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

29-05-2014 20:51

Schitterende vis Jeroen
Ben gezond jaloers
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

30-05-2014 15:16

Een lekkere wekker vanmorgen...:-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

30-05-2014 18:59

Vandaag ook enkele vissen gevangen.
2 spiegeltjes van 3.5 en 4 kg en een mooie schub van 92cm en 12.5kg,begint er op te lijken.
Ziehier de mooie schubkarper,de cradle is eentje van 1 meter.Wel een foto met zelfontspanner maar valt al bij al nog mee.
Afbeelding
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
rob de vries
Berichten: 135
Lid geworden op: 19-09-2004 20:28
Locatie: kinderdijk

31-05-2014 15:43

Vannacht nieuw pb. spiegel in Nederland gevangen!!
Afbeelding
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

31-05-2014 17:46

Mooie vis Rob. Wat woog hij?
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

31-05-2014 18:14

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pim Laurenssen
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-05-2006 11:53
Locatie: Noord-Brabant

31-05-2014 19:00

3 van de 5 gevangen vissen van de afgelopen 2 nachtjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
rob de vries
Berichten: 135
Lid geworden op: 19-09-2004 20:28
Locatie: kinderdijk

31-05-2014 22:28

Rene Zoeter schreef:Mooie vis Rob. Wat woog hij?


38 pond Rene.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

01-06-2014 01:06

Dat is niet verkeerd! Gefeliciteerd.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

01-06-2014 21:02

Gisterenavond terug gekomen uit Frankrijk .
het bleek een DROOM sessie te worden .
het betreft een openbaar water van 200 hectare .
met 34 vissen en het 2 x in een sessie verbreken van zijn record was ook voor mijn maat de sessie meer dan geslaagd .

We kwamen vroeg in de ochtend aan , na vergunning gescoord te hebben zijn we een aantal wateren afgereden om te kijken waar de beste omstandigheden op welk water waren .
na een 2 tal wateren bekeken te hebben kwamen we aan op het 3e water waar we stiekem onze voorkeur al aan gaven .
Het gigantische water bleek compleet vrij van vissers te zijn op wat enkele snoekbaars vissers na .
We waren bewust een aantal dagen eerder aangereden om de pinkstervakantie-vissers voor te zijn , het bleek een goede keus .

Na het water uitgepeild te hebben ( wij hebben op dit punt al 36 uur niet geslapen ) gingen de lijnen te water .
"Gelukkig" konden we een paar uurtjes slaap pakken , vroeg in de ochtend vertrok mijn hengel en samen drilde we in een bergen overgoten omgeving , gehuld in mist de eerste vis af vanuit de boot .
Het goevoel wat je dan krijgt kent elke visser wel , zo snel je eerste vis en omstandigheden die perfect zijn .. ge-wel-dig !
Tijdens het fotograferen vertrok de 2e hengel al , een goede dikke bak voor mijn maat was de sjaak .
De vissen bleven komen maar de 3e nacht spande tog wel de kroon , in de stomende regen mochten we 7 vissen verwelkomen !
Tijdens het drillen liep er nog een hengel weg .. we hadden maar 1 net bij dus was er lichte paniek .
toen mijn vis net aan de eindfase van de dril was liep er een 3e weg , en dat terwijl er dus nog geen van de andere 2 geschept was !
Om een lang verhaal kort te houden , alle 3 de vissen zijn veilig geland .

De dag erna bleef de vis komen en alsof we er niet genoeg van hadden bleek de nacht erna een kopie van de nacht ervoor.
Nogmaals mochten we 7 vissen op het lijstje bijschrijven .
We viste op een afstand van 450 meter en elke keer moest de hengel met de hand ( accu besparing ) weg gepeddeld worden , na 2 van zulke nachten ben je op !
We besloten dat het mooi was geweest en lieten de hengels eruit om slaap te kunnen pakken omdat we nog een 2 tal nachten in het vooruitzicht hadden .
De dag erna werden we om 12 uur in de middag wakker ( lagen er om 6 in de ochtend in ) en snel werd er weer een paar kilometers gepeddeld.

in de ochtend erop vertrok er aarzelend een hengel , na een goeie dril mocht mijn maat een mega-mega bak scheppen , het bleek zijn droomvis te zijn die zijn pb nogmaals deze sessie verpletterde !
Tijdens het fotograferen vertrok er , net als eerder , weer een hengel .
wat een gekkenhuis.
De dag verliep heerlijk met runs overdag en savonds .
in de ochtend daarop kregen we een echte tripple run , 3 hengels die tergelijktijdig vertrokken .
ik had de luxe van 2 hengels in 2 handen en besloot de beste hengel af te drillen en de andere terug op de steunen te leggen met een stevige slib erop .
Wat volgt is een emotionele aan get eind van de dril , ik zie de vis ( die van 450 meter komen ) een paar keer en dikke bubbels onder het wateroppervlak verrade dat het om een BAK gaat .
de vis voelt log en blijft op de bodem plakken , gaat op zijn gemak naar links zonder dat ik daat iets aan kan doen .
als de vis bijna bij mijn net is trek in de hengel achterover om de vis erin te leiden.
wat volgt is een doffe plof en mijn hengel die recht veert .. ik geef de hengel een gooi sta er een 10 minuten sprakeloos .
Ik ga er niet meer over typen omdat het zelfs nu nog gevoelig ligt :cry:
de vis moest ver over de 25 kilo gaan !
Mijn maat ( die ondertussen zijn vis heeft afgedrild en bezig met mijn andere was ) besloot me maar eens te roepen dat de vis misschien wel een schrale troost kon zijn .
het bleek een goeie 30-er .

Nu geef ik geen drol om gewichten maar deze vis doet me pijn !

Uiteindelijk bleek de laatste nacht weer een goede te zijn .
wanneer we de auto volgestampt hebben met alle zooi en op de gigantische dam staan , maken we de stand op : 34 vissen met een paar fraaie exemplaren.
we hebben een shitload aan film materiaal die we weer gaan verwerken in een goeie film voor kf .
Hieronder een kleine greep van mijn kant , de rest is voor de big aftermovie.

Greets .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

01-06-2014 21:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

01-06-2014 23:20

Oef Jeffrey?!? Wat een brute serie en zonde van die verspeelde bak...! Maar damn wat een verhaal man!

Zelf weer een nachtje gezeten. Een spiegeltje van 18 pond dit keer weten te strikken, met een flinke stofzuiger en afgeplatte kop erop! Niet een bak van een vis deze keer, maar zoals de staart doet verraden was de dril echt bruut mooi op de stalker(9 ft.)hengels!

Afbeelding

Afbeelding
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

01-06-2014 23:28

Vandaag op een dressuurwater keihard geblankt,ik en mijn vismaat 4 hengels dus en noppes nada,voldoende vis zien springen maar een aanbeet forceren ho maar,frustrerend maar hoort erbij.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

02-06-2014 08:33

Jeffrey,gefeliciteerd met het vangen van die prachtige reeks vissen en laat het verspelen van die bak het goede niet wegnemen, die bak komt ooit wel..
Ik ben zelf 2 weken geleden ook naar een rivier in Frankrijk geweest en 4 verschilende aangevoerde stekken bevist maar karperloos huiswaarts gekeerd :cry:
Dan ga je echt met een kut gevoel naar huis hoor, kan me daarom goed voorstellen hoe lekker jij je op dit moment moet voelen :D

Gr,

Mark
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

02-06-2014 09:20

Mooie Sessie jeffrey! Jammer van die bak, maar dat komt wel een keer goed denk ik.
Mooie spiegel, Daan! Ik weet hier wel twee spiegels te vinden, nu nog vangen, bijna alleen maar schubs hier, helaas.