Vangsten juni.

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

29-06-2012 20:18

Nice pics.

Ga er deze week ook een aantal proberen te maken.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
tijs peters
Berichten: 121
Lid geworden op: 30-03-2012 17:26

29-06-2012 21:36

mijn vader toch nog een mini karpertje op een carpbolletje nadat ik er 2 verspeeld heb.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stephan van Staveren
Berichten: 51
Lid geworden op: 09-02-2012 13:28

29-06-2012 23:53

Kon de verleiding niet weerstaan en ben net toch nog even 2 uurtjes op pad geweest met het volgende resultaat!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
nicky sterkken
Berichten: 221
Lid geworden op: 11-10-2011 12:58

30-06-2012 00:09

nachtje gevist op voerplekje 4 kunnen vangen!
fotos zijn iets minder helder door camre met zelf ontspanneer deed het half!
was alleen weinig slaap, wel lekker gevist!

hier is nr 53
een 20 pond schub
Afbeelding

nr 54 26 ponds torpedo van dik tege de 1 meter! en een giga staar op stomend water gevangen, ga maar is na hoe sterken vis!
Afbeelding

nr 55 een 19 ponds schub, die zijn kuit al heeft geloost, jammer aan de bouw te zien was die flink geweest!
Afbeelding

nr 56 een 18ponds schub, ook weer puntgaaf!
Afbeelding

weer een top nacht gehad vandaag nog doorgevoerd! morge weer een nachte zitte!!
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

30-06-2012 02:14

Nicky lekker man!
Zou willen dat ik er elke nacht 4x uit kon :O!
Ben er dit jaar pas 2x uitgekunnen en een aantal visjes overdag/begin van de avond.
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

30-06-2012 10:03

Ik ben net terug van wat ik zonder twijfel mijn beste nacht vissen ooit kan noemen, verslag volgt straks 8)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

30-06-2012 10:19

rob craeninckx schreef:Ik ben net terug van wat ik zonder twijfel mijn beste nacht vissen ooit kan noemen, verslag volgt straks 8)



Goed bezig haha.Ben benieuwd op het kanaal waar je verslag van zou maken?
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

30-06-2012 14:38

Afbeelding
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-06-2012 14:59

Gefeliciteerd met je productieve nacht Rob! Ben benieuwd naar je verslag. En wat een mooie vis Christian 8)
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

30-06-2012 15:09

Ook een echte leder christian.
Mooi
Vis is vis
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

30-06-2012 15:10

Vannacht maar weer eens een nachtje gedaan, het bleef bij 1 vis die er gisteravond al uit kwam!
Een mooie spiegel van een pondje of 20.

Afbeelding
Tight Lines !
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

30-06-2012 16:49

Na een maand heel hard studeren was het eindelijk zo ver, de examens waren afgelopen, en mijn volle aandacht kon terug naar het vissen gaan :D . Al weken keek ik uit naar dit weekend. Ik zou mijn eerste nacht vissen op een moeilijk stukje Vlaams kanaal. Oorspronkelijk had ik gepland om zaterdag op zondag te gaan, maar het weer was vrijdag veel te goed om thuis te blijven. Dus zeer snel examen afgewerkt, een namiddagje gaan werken, en dan vol gas de 60km tot aan het geviseerde stuk afknallen 8)

Aangekomen aan het kanaal was er niet meteen vis te spotten, dus ik besloot om me op een stek te zetten waar ik het bodemverloop onder eigen kant redelijk goed ken. Ik had dit stuk kanaal in mei immers als verkend en had een mooi geultje kunnen vinden onder eigen kant. Voor 1 stok was dus al een stek gevonden. De andere was minder eenvoudig, ik heb zeker anderhalf uur aan het peilen geweest, tot ik uiteindelijk een mosselbankje van ongeveer een schepnet groot vond, pal onder de overkant. Vroeger bevatte dit stuk kanaal zeer veel mosselbanken, maar sinds een recente uitbaggering is dit al veel minder. Dergelijk klein mosselbankje trok mij dus enorm aan, en terecht, zou zo blijken 8)

Rond ongeveer 7 uur lagen beide stokken in. Alles stond op scherp, en ik had er eigenlijk wel vertrouwen in. Iets wat me zuur had kunnen opbreken, je kan hier immers hard op je bek gaan :lol: . Het zal rond 8 uur geweest zijn dat ik de plu had opgesteld en net op mijn bedchair zat, toen ik de eerste vis zag springen, ongeveer een 40m links van het mosselbank-stekje. Op dit kanaal vis spotten is niet al te moeilijk normaal gezien, springen of rollen doen ze echter zelden, dus dit was zeker een goed teken. De volgende uren ontketende zich een rolfestijn aan de overkant van het kanaal. Ik had heel verspreid gevoerd en de vissen rolden over de gehele strook. Hoeveel het er juist waren kon ik niet zeggen, maar karper was het zeker. Om ongeveer 10 uur ging ik maar slapen, ik was enorm moe van de zware examenperiode, en ondanks de spanning die in de lucht hing, duurde het niet lang om de slaap te vatten. Rond half 11 viel de verlossende run dan al. Ik had enorm veel research gedaan over dit kanaal en wist dat de beter vissen niet echt runs namen, maar gewoon de hanger tot boven trokken en dan kalm bleven mokken. Deze aanbeet was exact zo en de drill verliep dus met knikkende knieen. De vis had er echter wel zin in, en gooide meteen zijn gewicht in de strijd. Hij was niet te stoppen en zwom door mijn andere lijn, wat een enorme chaos tot gevolg had. De vis werd echter wel geland en bleek een schitterende 14,2kg zware kanaalschub te zijn. Mijn nacht kon al niet meer stuk, ondanks het feit dat ik beide hengels helemaal opnieuw moest opstellen, midden in de nacht. De schub werd even in de drijvende weegzak gehangen om te bekomen, ik stelde stok van het mosselbankje opnieuw en legde deze terug op de uitgekozen plaats, er had immers alweer vis gesprongen op deze stek. Net toen ik het statief aan het klaarzetten was voor zelfontspannerfoto's, kwam er ee auto aangereden. De bestuurder deed zijn deur open en ik vroeg of hij foto's wou nemen... 'Ja' zei hij, maar hij reed gewoon door, de Poolse nummerplaat verklaarde echter alles :roll: . Verder gaan met het opzetten van het statief dan maar. Daar was de volgende auto al. Deze mensen bleken controleurs te zijn. Voor de eerste keer in mijn leven werd ik gecontroleerd en ik was er blij om. De mannen konden een mooi stukje foto's nemen en waren zeker voor een grapje te vinden :D (de Pool werd later met een andere wagen afgevoerd op mijn tip btw :D ). Tijdens het foto's nemen door de controleurs kwam er alweer een auto aan, het leek wel de zoete inval op mijn stek :lol: Dit bleek een karpervisser te zijn die afkwam op de flitsen van de fotocamera :roll: . Nuja, nadat iedereen vertrokken was, kon ik ook de tweede hengel opnieuw inleggen en rond de klok van 12 kon ik de foto's even nakijken. Ze bleken al bij al goed gelukt :D Mijn eerste vis van dit kanaal:

Afbeelding

Na al dit gedoe duurde het even voor ik de slaap kon vatten. Rond drie uur werd ik echter gewekt door een serieuze springende vis aan de overkant van het kanaal, dit gebeurde verder nog twee keer die nacht :o erg uitzonderlijk hier. Rond kwart voor vier kreeg ik een enkele piep op de mosselstok :P ik draaide me om en keek naar de hengel. Ik zag de hanger nog net met een enorme snelheid omhoog knallen en een bloedrun volgde. Al snel voelde ik dat deze vis kleiner was, maar hij toonde mij toch een mooi toertje rond het water :o en ja hoor, ook deze vis ging door mijn andere hengel. Maar ook deze vis werd geland, dus maakte mij allemaal niet uit! De andere hengel bleek uiteindelijk vast te hangen in de stenen, en na lijnbreuk had ik deze maar opgeborgen, het was toch de andere stek die liep ;). Het visje bleek een schubje van 5kg te zijn, waar ik slechts 1 foto van kon nemen voor de camera het opgaf :-?

Afbeelding

Na het opbergen van de tweede hengel en het opnieuw uitleggen van de mosselstok, kon ik terug gaan slapen, toch voor een klein uurtje. Ik werd alweer gewekt door een enorme run. Dit keer moest ik niet op de andere hengel letten en kon ik dus relaxed drillen :) De boosdoener bleek een bijna witte schub van 9kg te zijn. De fotocamera had het opgegeven, dus ik kon enkel nog filmen. De film doet de vis geen eer aan, maar geeft wel een indruk :)

(dit filmpje volgt een van de volgende dagen nog wel, het andere heeft al de hele dag geduurd om te uploaden en ik wou echt mijn geluk delen :lol: )


Op dit moment begon ik te beseffen waar ik mee bezig was... Instant, een moeilijk kanaal, drie vissen tot 14,2kg, wat een zalige nacht! Ik wist echter niet dat het beste nog moest komen 8) Rond 6 uur werd ik alweer gewekt, dit keer opnieuw door een 'dikke vis aanbeet' en ook tijdens de drill kon ik goed voelen dat er gewicht achter deze vis zat. De eerste keer dat hij bovenkwam heb ik hem meteen geschept en het bleek een schitterende oude spiegel te zijn van 16,8kg 8) Nu was ik helemaal in de wolken, voor zover dit nog niet het geval was :o . De spiegel werd in de drijvende weegzak gehangen en ik probeerde fotografen vast te krijgen, maar iedereen sliep blijkbaar nog. Na een half uurtje besloot ik de vis dan ook vast te leggen op video. Dan had ik deze herinnering aan mijn eerste echte kanaalbak in ieder geval al verzekerd. Tijdens het filmen spoot de vis een grote hoeveelheid hom op de mat. Ook zag ik enkele vissen paaien wat verder in het kanaal. Deze twee factoren samen zorgden ervoor dat ik besloot niet af te wachten op een fotograaf. Deze vis was nog niet afgepaaid en moest dus zoveel mogelijk stressvrij blijven! Hierdoor koos ik voor foto's van de videocamera, mindere kwaliteit, maar de vis gaat hier echt voor hoor! Alles heb ik dus samen gemonteerd in volgend filmpje, enjoy ;)




En nog een extra foto'tje omdat de vis zo een enorme indruk heeft achtergelaten bij mij:

Afbeelding

Zojuist ben ik dan nog eens te weten gekomen dat deze oude krijger 1 van de moeilijkere vissen is van dit sluisstuk, wat de vangst natuurlijk alleen maar mooier maakt :D verschillende 'anciens' die ik ken hebben deze vis nog niet op hun lijstje, maar zouden dit erg graag willen, bij mij ligt hij dus van de eerste keer op de mat ;) Geluk of meteen de code ontcijferd? Dat zal in de toekomst blijken, ik denk dat het een beetje van beiden is, en dat ik op de goede weg ben. De vis zat duidelijk al goed op de stek en daardoor werkte de aanpak. Een slechte aanpak zou echter niet gewerkt hebben, dus ik ben in elk geval goed gestart :D
Ik heb dus dik genoten van dit nachtje, en zal het waarschijnlijk moeilijker krijgen de volgende sessies, maar dit heb ik in ieder geval al gepresteerd en kan niemand meer van me afpakken 8) jullie kunnen dus wel begrijpen dat ik hier zit met een enorme glimlach :D

Groeten en tot de volgende!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

30-06-2012 16:57

Tom, leuk verhaal om te lezen man!
En wat een schitterende bak is die spiegel zeg!
lekker gevist.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

30-06-2012 18:08

zeg maar rob tegen tom, :D luuk
helemaal gaaf rob het is je gegund jongen.
geniet ervan :D
Vis is vis
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

30-06-2012 18:25

well done rob!! beloning naar hard werken! het is je gegund
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

30-06-2012 18:49

Bedankt mannen! Vinden jullie het een beetje aangenaam om te lezen? Zo een stukje schrijven doe ik soms wel graag ;)
Er zitten nog vele andere parels op dit kanaal, en ik heb nog drie maanden dus komt helemaal goed 8)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

30-06-2012 19:04

Hmm inderdaad Sorry Rob!
Ja, ik vind het wel leuk om die stukjes te lezen ja.
Jammer dat bijna niemand dat doet haha :P
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

30-06-2012 21:47

prachtige vissen en stukje Rob!! :D
Zelf heb ik de afgelopen 2 nachten ook weer even gevist!!
En met resultaat!!! in totaal 9 Karpers en 1 zeelt in 1 nacht (De andere nacht bleef het stil op een paar brasem na)
sorry voor de slechte kwaliteit foto's (was mijn goede camera met flits vergeten dus maar met mijn mobiel met flits gebruikt)
de hele reeks foto's: (sorry voor de grote van de foto's weet niet zo goed hoe ik ze moet verkleinen :oops: :oops: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stilletjes hoopte ik ook op een spiegel maar wist dat dat moeilijk werd om er 1 te kunnen vangen. en toen ik deze vis op de mat had liggen kon mijn dag al niet meer stuk!! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder had ik nog een snoek van 106cm gevangen (ik zal de foto maar niet plaatsten! we zitten tenslotte op KARPERwereld :lol: )

Uiteindelijk een zeer geslaagde sessie Dankzij de Summer special van TTB Baits!!
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Mitch Vermunt
Berichten: 145
Lid geworden op: 20-02-2006 20:30
Locatie: Den Haag

30-06-2012 22:48

yeahhh na vele nachten gevist te hebben op groot water toch eindelijk de
eerste 15kg+ vis weten te vangen en nog een spiegel ook:D

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

30-06-2012 23:56

Zeer mooie bak Rob.Congrats
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

01-07-2012 01:56

Rob , wat een knap stukje !
Mooi om te zien dat je zo genoet van het vissen !
Had de fotos al op fb voorbij zien komen maar het " verhaal" erachter wist ik nog niet .
Wat een nacht !
Ik hoop voor je dat je dat stuk kanaal lekker kunt gaan kraken en ons op de hoogte houd met je stukjes en foto's !

Geniet er nog ff van .

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
erik j pons
Berichten: 14
Lid geworden op: 07-08-2007 08:58
Locatie: zuid holland

01-07-2012 14:30

Vette spiegel mitch, zal die ouwe jaloers zijn! Doe hem de groeten van me!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

01-07-2012 15:11

Das kickuh mitch.
Gefeliciteerd.
Das een drukke nacht geweest david.
Die schubs hebben zich echt leeggespoten zeg.
Die spiegel is goud waard :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

01-07-2012 15:25

Bedankt Ben! :D
Het was inderdaad een zeer drukke nacht!! (in totaal ongeveer 2 uurtjes slaap gehad :lol: )
en die spiegel was ik ook ZEER blij mee :D
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

01-07-2012 15:52

Rob, good angling! Het is je van harte gegund. Geniet er van want het kan zo weer omslaan in blanks, ik spreek helaas uit ervaring. :cry: :)

Leuk stukje om te lezen ook, succes met de rest van de parels aldaar.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."