Vangsten Februari 2012

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sebastian Stephenson
Berichten: 91
Lid geworden op: 24-04-2011 18:31

28-02-2012 12:09

Ik ben jaloers...

Succes Tom!
Antoin Fey
Berichten: 368
Lid geworden op: 13-05-2010 10:59
Locatie: Nederland

28-02-2012 12:57

Idd... moet eerst nog blokken.
Over 2 weekjes kan ik pas gaan :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-02-2012 15:42

waar ga je zitten dan jaimy?
ik ga morgen een daggie op de kade zitten.
Vis is vis
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

28-02-2012 15:50

Bij het grote eiland zeg je dat genoeg anders pb maar
Succes morgen
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

28-02-2012 19:56

jongens sucsess he zeg ff wat het was

greetz jari

ik had trouwens zondag nog 3 visjes
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Rolff van Ewijk
Berichten: 57
Lid geworden op: 22-01-2011 17:59
Locatie: Almere
Contacteer:

28-02-2012 20:09

Hey jaimy,

Wij voeren wel voor maar heel weinig. Wij voeren ongeveer een pondje per keer. Willen voor de volgende sessie naar een kilo gaan nu de temperaturen weer oplopen. Maar zo is als wij het doen hé.

Succes iedereen. Kijk uit naar de vangsten.

Wilde ook namens Arie iedereen bedanken voor de reacties
Laatst gewijzigd door Rolff van Ewijk op 28-02-2012 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat niet om het formaat, maar om het plezier dat je er aan beleeft.
( maar een grote is altijd meegenomen )
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

28-02-2012 20:31

Ja maar op jullie water zwemt volgens mij wel een aardig bestand hé.
Dat kun je er beter meteen bij vermelden voor dat half carpboard ineens ook met ponden en kilo's gaat strooien, het ijs is er net af.
Ik weet de watertemperatuur niet hoor maar het is pas net weer een beetje zacht.

Denk eraan als iedereen nu veel gaat voeren is het hele voorjaar naar de klote en we willen wel graag vangen toch? Als het straks weer wat warmer word is het natuurlijk een ander verhaal, dan ben ik ook niet bang om er een 5 kilo zak in te kieperen maar nu nog even niet.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-02-2012 20:34

ja jaimy dan weet ik genoeg.
succes alvast.
zoals ik al zei ik ga morgen op de kade.
heb er gister een pondje verspreid en vandaag niks en dan morgen proberen.
Vis is vis
Rolff van Ewijk
Berichten: 57
Lid geworden op: 22-01-2011 17:59
Locatie: Almere
Contacteer:

28-02-2012 20:41

Jeroen Neef schreef:Ja maar op jullie water zwemt volgens mij wel een aardig bestand hé.
Dat kun je er beter meteen bij vermelden voor dat half carpboard ineens ook met ponden en kilo's gaat strooien, het ijs is er net af.
Ik weet de watertemperatuur niet hoor maar het is pas net weer een beetje zacht.

Denk eraan als iedereen nu veel gaat voeren is het hele voorjaar naar de klote en we willen wel graag vangen toch? Als het straks weer wat warmer word is het natuurlijk een ander verhaal, dan ben ik ook niet bang om er een 5 kilo zak in te kieperen maar nu nog even niet.


Ja das waar. Bij ons zwemt er een aardig bestand aan karper in de polder. Hier is de temperatuur op het moment een 6 graden. Net weer wezen voeren en weer gemeten. Ik vergat ook te vermelden dat we om de dag voeren.
Het gaat niet om het formaat, maar om het plezier dat je er aan beleeft.
( maar een grote is altijd meegenomen )
Gebruikersavatar
Stephan van Staveren
Berichten: 51
Lid geworden op: 09-02-2012 13:28

29-02-2012 01:59

@Ben, ben benieuwd of je wat pakt! onder het drijfvuil?
ga over een paar uurtjes ook is proberen hierzo!
Gebruikersavatar
Michel van Druten
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-10-2009 20:20
Locatie: Zuid-Holland

29-02-2012 02:15

@Jaimy: Ik heb geen flauw idee wat voor thermometer je hebt maar de buitentemperatuur heeft pas net de 11 graden gehaald! Het water kan nog never nooit 11 graden zijn (buiten warm water lozingen na) ook niet aan de oppervlakte. De temperatuur over 24uur gezien komt krap aan de 6/7 graden. Warmer kan het water echt nog niet zijn. :roll:

Dit is ook 1 van de redenen waarom de meeste wateren al vroeg in het jaar om zeep worden geholpen door al die emmertjes die bij de eerste zonnestralen uit de vriezer/kast komen. En maar strooien bij een watertemp van krap 7 graden, je moet blij wezen dat de karper uberhaupt al een bol eet! De metobolisme van de karper is dan nog niet eens opgestart. Een enkele vis daargelaten maar de meesten zijn nog passief.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-02-2012 02:29

Ligt eraan hoe diep het water is en of het ingebouwd is door natuur of dergelijke.

Kan wel!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

29-02-2012 09:09

@ Michel van Druten
Michel afgelopen zaterdag in het zonnetje in een parkwater met de zon erop
Was het op mijn baitboat met hummingbird fishfinder aan het oppervlak 11 graden
Geloof het of niet of is de kwaliteit niet goed volgens jouw
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

29-02-2012 12:38

Ik durf op dit moment ook gerust wat lekkere smikkel hennepmix voor te voeren, maar nog geen boilies.
Gewoon wat hennep, blikmais, mini pellets en ander lekker klein spul door elkaar.

Wordt door zowat alle witvis op het water gepakt, dus de ruis/blankvoorn etc. eet er ook lekker van mee.
Single 10 of 15mm fluo popupje erbij en je hebt een prima winteraasje. Hou het vooral klein!

Nu moet ik wel toegeven dat ik mijn eerste vis dit jaar op een 15mm boilie + popup maisje heb gevangen. Met wat hennepmix en enkele boilies rondom.

Jammer dat het zo bewolkt is deze week, dat zonnetje activeert wel wat namelijk.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Patrick van der Worm
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-02-2008 09:05

29-02-2012 18:04

Ha mede vissers,

Even ter informatie en voor wie het wil weten. Ik woon aan een slootje van ongeveer 50cm diep en die is op het moment 7,5 graden. Hij staat in verbinding met groot water dus dat zal nog wel iets kouder zijn.
Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

29-02-2012 19:15

Afbeelding

De watertemp is hier nog maar 5 graden. Ik had zaterdag middag de vis gevonden op een helder kanaaltje. Met zo'n 30 stuks hingen ze in een bepaald gedeelte in het zonnetje op half water. Voor de rest op kilometers water geen staart te vinden. Vandaag kon ik wat tijd vrij maken en kon ik na heel veel geduld, de vis aan het azen krijgen en mocht ik er één vangen op de laatste dag van februari.
Heerlijk!
m.v.g Wijnand
Rolff van Ewijk
Berichten: 57
Lid geworden op: 22-01-2011 17:59
Locatie: Almere
Contacteer:

29-02-2012 19:25

Netjes Wijnand. Super gedaan.
Het gaat niet om het formaat, maar om het plezier dat je er aan beleeft.
( maar een grote is altijd meegenomen )
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

29-02-2012 19:31

zo vandaag weer eens even een serieuze poging om vis te vangen.
vorige maand ben ik nog met me vismaat op pad geweest maar dat was meer een probeersel aangezien we niet zo bekend zijn met het water en het nog behoorlijk koud was natuurlijk.
tot mijn verbazing kreeg ik toch nog 3 aanbeten maar helaas waren het de giebels die me aas aantrekkelijk vonden.
Afbeelding
vandaag dan op pad naar de kades die bij mij om de hoek beginnen.
ik had 2 dagen geleden wat balletjes en 2 blikken mais gevoerd en gister niets.
om 8 uur lag alles op ze plaats en ben gelijk een bakkie thee ( thee is gay :D ) gaan zetten want het is nog best fris.
terwijl ik bezig ben met inschenken krijg ik 2 piepen op me rechterhengel en me waker stijgt ong 3 cm.
aangezien het nogal stroomt op de kade dacht ik aan drijfvuil en zat alweer te denken om de hengel opnieuw in te gaan gooien maar eerst me bakkie opdrinken.
terwijl ik zit slurpen (met de pink omhoog) komt de vuilboot onder de brug vandaan.
dat is een open schuit die bij de gemalen en hoeken het drijfvuil weghalen.
we roepen 'morguh' naar elkaar en de rust keert weer terug voor zover je rust heb in een stad.
inneens komt er weer leven van de rechterhenhel en de waker valt helemaal naar beneden.
ik pak de hengel gelijk op en heb gelijk contact.
de vis vocht al redelijk en na een korte drill is de eerste van 2012 binnen :D
Afbeelding
een schubje van een pond of 12 maar ben er erg blij mee.
ik had me thee nog niet eens op ,wat een begin dacht ik.
ik vis bij een brug en om in te gooien loop ik via een trap de brug op om em vanaf de brug zo op de juiste plek te laten zakken.
terwijl ik met me hengel de brug oploop begint inneens me linkerpieper als een gek te gillen en op dat moment lijkt alles wel in slowmotion te gebeuren behalve je gedachte.
ik draai me om en begin te rennen.
de trap leek inneens 3 keer zo lang en terwijl ik naar beneden ren denk ik neeeeeeeee niet zo snel want de run bleef maar aanhouden.
beneden aangekomen gooide ik me hengel neer (lees pleur) en terwijl ik dat doe denk ik bij me eigen, lul doe nou voorzichtig, pak de andere hengel en zie gelijk dat de vis al een flink stuk onder de brug zit.
ik voel dat dezae iets groter is dan de schub en zie dat de vis richting muur zwemt en ik loop een stuk opzij om de hoek te verkleinen.
net op het moment dat de vis van de muur afzwemt zie ik een gele flank aan de oppervlakte en denk yesss een skp en terwijl ik dat denk duikt de vis en lost de haak.
:o neeeeeeeeeee
kut.
op dat moment kwam me vismaat aanrijden en die zei ik zag je inneens van de brug rennen.
terwijl ik me verhaal doe sta ik nog helemaal na te trillen....wat een heerlijk gevoel en ondanks de losser denk ik toch 'wat een begin'
nadat ik alles weer in heb leggen valt het me op dat het water niet meer stroomt en waarschijnlijk hebben de mannen van de schuit het gemaal uitgezet.
dit vond ik jammer want ik denk dat de vissen dan ook rustig gaan leggen.
ik sta te praten met harry en inneens zien we een aalscholver boven komen met een klein palinkje.
omdat ik een paar handen hennep heb gevoerd is een groep witvis op de stek gekomen en de aalscholver duikt de 1 na de ander op.
na een stuk of 10 zit ie kennelijk vol en vliegt weg.
na anderhalf begint de stroming weer en een half uur later komt de schuit ook weer terug met een bak vol pestzooi met bovenop een grote kapstok.
uit het niets komt er mist opzetten en word het nog frisser.
het is ondertussen half 12 en ik zet een soepie op.
half 1 krijg ik weer een teken van leven maar helaas word dit veroorzaakt door een meerkoet.
kort daarna komt jaimy langs om kennis te maken(van het board)
ik was eigenlijk net begonnen met opruimen omdat de meerkoeten hardnekkig tekeergingen op de stek en ik het eigenlijk ook wel mooi vond zo.
na even leuk gepraat te hebben met jaimy en alles opgeruimd te hebben ben ik met een goed gevoel weer huiswaarts gegaan, want de eerste is binnen en nog een schikkelkarper ook :D
Vis is vis
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

29-02-2012 19:45

Lekker Ben, achtergrond komt me eigenlijk best bekend voor..
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

29-02-2012 20:11

Netjes gedaan hoor Ben
Zonde van die 2e Maarja het begin is er
Lijkt net of die tegen de kade aan is gezwommen haha
Tot de volgende keer
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Robert Pijpers
Berichten: 70
Lid geworden op: 03-11-2010 12:24

29-02-2012 20:30

Ben giebel goed gedaan man.
Wijnand die kleur :o echt mooi man.
good done mate.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

29-02-2012 20:33

Na de dubbele pech van vanmorgen,Karper en zeelt gelost.Morgenochtend weer een poging ondernemen
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
willem meijers
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-05-2008 11:12

29-02-2012 20:57

even een vraagje dit is de eerste foto die ik post, maar hij is wat groot uitgevallen, hoe kan ik in het vervolg de foto's beter uploaden?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-02-2012 21:03

"Wat groot" is een understatement :lol:

Voortaan even resize naar 640x480 aanvinken :wink:
CarpeR Diem
Antoin Fey
Berichten: 368
Lid geworden op: 13-05-2010 10:59
Locatie: Nederland

29-02-2012 21:06

Sorry hoor, maar ik zie echt geen foto staan :lol:
Ga naar bijv. www.tinypic.com
selecteer een bestand
selecteer formaat forum/board of iets dergelijks :wink:
en dan uploaden. verder zal je het zelf ook wel weten, zoniet, typ in bij zoekfunctie.