Selectief vissen

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-10-2011 12:04

Ohhhhhh dank Klaas, staat zo mooi in de iPad boekenkast.
Vissen is een hobby, geen religie!
dave kesseleer
Berichten: 169
Lid geworden op: 02-12-2010 19:42

26-10-2011 12:22

lijkt mij een zeer nuttig stuk Klaas echter is er ook en nederlandse versie van :oops:
ik kan wel duits maar het gaat lang duren als ik dat helemaal wil lezen haha.


mvg,
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

28-10-2011 21:48

PPPPPFFFFFFFFFFFFFFFFFFF :evil: sorry hoor dat jullie je zo gek laten maken zeg!!!
schei nou toch uit joh wat wij karpervissers doen is echt niet anders dan de palingvissers of snoekbaarsvissers enz.vissers enz. enz.
wij vissen toevallig op karpers en dat doe je met karperaas welk aas dan ook,,er komt een vis van links of een vis van rechts,of een vanaf de overkant aan zwemmen soms is ie klein soms heel groot,, soms vang je hem soms vang je hem niet!!! groot of klein?????? only god knows en een factor geluk met de grote K moet je ook hebben!!!
de wereld van karpervissers is helemaal verziekt lijkt wel,, helemaal GEKKKKK :x :x wordt is wakker jullie zijn toch niet echt helemaal KIEKEBOE!!!
........de zoveelstebaits
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

29-10-2011 00:03

henry,

ik ken vissers die over het algemeen vaker een topvis vangen dan bijv mij?

puur gelukt?

ik vis op een water met denk ik 60% kleine spiegels en 40% zijn op leuk gewicht misschien zit er wel een hoger % kleinere spiegels. als ik op mijn voerstek vis en met grote hoeveelheden ga storten zal ik 9 van de 10 keer zon klein spiegeltje vangen alsk er buiten vis zal ik minder vis pakken maar wel de grotere!

ik denk dat het mogelijk is om de kleinere vissen deels te ontwijken. en je hebt gelijk als ze er niet zwemmen zal ik ze ook neit met deze tactiek eerder vangen maar als ze er wel zwemmen denk ik wel eerder teminste dat kan ik uit resultaten vertellen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-10-2011 09:19

Stefan,

Ik wil het niet alleen geluk noemen, maar we moeten er ook niet al te veel meer achter zoeken.
Er zijn nu eenmaal mensen die vangen zich helemaal scheel, en eigenlijk no matter wat ze doen. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die als ze het in hun hoofd halen om 'selectief te vissen' ze verdomd maar waar ook de grotere vissen van het water pakken.

Er zijn mensen die scoren vaker dan anderen, er zijn mensen die lopen net iets snelelr dan de rest etc. etc. Is in mijn ogen gewoon zo.

En vergis je niet in wat Klaas al aanhaalde ...... de meete resultaten worden achteraf aan een actie toegeschreven. Had jij dezelfde mensen op voorhandd een opdracht mee kunnen geven was het ze waarschijnlijk ook niet gelukt. Terwijl ook dat weer aan allerlei factoren wordt toegeschreven die op toeval berusten.

Het was opeens volle maan. De wind ging opeens liggen of juist niet. Ze hadden op voorhand al een gevoel, die ze niet met jou gedeeld hadden. Meer regen dan verwacht, waardoor de water temp opeens kelderde. Minder regen waardoor .........

Wie wint heeft gelijk en de rest mag zich dood staren op de resultaten.

Als je maar lang genoeg vist, kom je een keer in je winning strike. Als je dit dan herkend en vervolgens alles opzij zet en alleen maar vist dan komen de resultaten. Als je dan ook nog een soort van logboekje bijhoudt en het vervolgens op papier slingert voor de bladen, dan maakt het niemand meer uit dat de gevangen vissen NIET van dat water komen. Dat het verhaal een periode van jaren beslaat ipv de soms geschetste dagen.

Tip, vis altijd in dezelfde kleren. Laat niet opeens een baard / snor groeien en zorg dat je zo weinig mogelijk achtergrond op de foto zet zodat je de vis aan willekeurig een seizoen kan toeschrijven.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)