vangsten augustus 2011

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

30-08-2011 23:22

Vandaag weer eens een goeie visdag op een nieuwe stek.
Van vis 1 geen foto omdat terwijl hij op de mat lag de hengel van m'n maat er vandoor ging.

Vis 2: Hoe oud zal deze karper ongeveer zijn?

Afbeelding

Vis 3 (12kg):

Afbeelding

Afbeelding
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

31-08-2011 04:36

Jo Bart New Moddereter On The Board,

Ik heb al heel erg lang (jaren) een vraag naar aanleiding van soortgelijke postings die ik hier geregeld lees. Ik ga deze vraag nu uitspreken, want het jeukt een beetje. En dan ben ik maar een zeikerd, dat vind ik niet zo heel interessant.

Waarom respect voor enkel een foto van een - zo te zien - vrij grote vis?

Ik lees geen verhaal, ik lees geen waardering, ik lees geen genot, ik lees geen essentie, ik lees geen beleving, ik lees geen volharding, ik lees geen ontbering, ik lees geen boeiende en inspirerende boodschap, ik lees helemaal niks bij deze hele foto.

Wat de fuck valt er te respecteren? Wat is respect? Wanneer verdient iemand dat?

Maar wel gefeliciteerd beste Kevin en natuurlijk respecteer ik Barts beleving van deze foto.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

31-08-2011 08:28

Brabanders verdienen respect! :lol:

Ot:
Respect dat hij deze vis heeft weten te haken, ookal is dit waarschijnlijk puur geluk :wink: je kent de hyves respect button toch wel? Die zal nu op zijn plaats zijn geweest.

Voor de rest achjah, verkeerde woordkeuze? Kan mezelf grotere fouten veroorloven.

Mvg
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

31-08-2011 08:34

Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.




:wink:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

31-08-2011 08:42

ik ben het wel en niet eens met je wpj.
ik vind het zelf ook leuk om reakties te krijgen van een geposte vis.
en het was ook nog eens -6 bij die jongen.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

31-08-2011 10:57

Bedankt voor de reacties, alle respect naar de vis...

@ Willem Barnas

Allereerst bedankt voor je felicitatie, kan ik respecteren. :wink:
Dat het na jaren een beetje gaat jeuken kan ik begrijpen, hebben ze zalfjes voor. :oops:
Nee zonder gekheid, ik begrijp wat je bedoeld, zeker omdat ik nog nooit zoveel voldoening van mijn inzet heb gehad als bij deze vis, mijn excuses voor de "kale" weinig zeggende foto.
Het was een nacht zoals misschien wel 50 andere nachten op dat mysterieuze water, waar ik al zo lang een haat liefde verhouding mee heb. De vissen kennen het klappen van de zweep al een tijdje en de meeste hebben de revue van menig karperblad al gepasseerd. Eigenlijk niks voor mij, maar ze zijn zooo mooi! Stronteigenwijs als ik ben moest ik het anders doen dan de vissers die mij voorgingen en dat dit dan een vis oplevert waarvan ik het bestaan niet eens wist, leverde mij gruwelijk veel voldoening.
Gr. Kevin


Afbeelding
Quo Vadis
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

31-08-2011 12:29

Eerste grootwater vissen van afgelopen weekend:

10 pond
Afbeelding

20 pond
Afbeelding
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

31-08-2011 12:32

Marijn, projectvissen?
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-08-2011 12:40

WPJ Barnas schreef:Jo Bart New Moddereter On The Board,

Ik heb al heel erg lang (jaren) een vraag naar aanleiding van soortgelijke postings die ik hier geregeld lees. Ik ga deze vraag nu uitspreken, want het jeukt een beetje. En dan ben ik maar een zeikerd, dat vind ik niet zo heel interessant.

Waarom respect voor enkel een foto van een - zo te zien - vrij grote vis?

Ik lees geen verhaal, ik lees geen waardering, ik lees geen genot, ik lees geen essentie, ik lees geen beleving, ik lees geen volharding, ik lees geen ontbering, ik lees geen boeiende en inspirerende boodschap, ik lees helemaal niks bij deze hele foto.

Wat de fuck valt er te respecteren? Wat is respect? Wanneer verdient iemand dat?

Maar wel gefeliciteerd beste Kevin en natuurlijk respecteer ik Barts beleving van deze foto.

Groet,
Willem :wink:
Vormen van respect


Het woord komt van re–spect;

Nog eens, (beter) kijken naar de ander, waardoor je de kwaliteit van die ander beter waarneemt, en je jezelf wat minder belangrijk maakt ten opzichte van die ander. (respect creeert bescheidenheid)


Afgedwongen respect


Je kijkt naar iemands macht, kracht of potentieel waardoor hij angst, ontzag of gevoelens van minderwaardigheid in je creeert, en jij jezelf ten opzichte van hem wat minder belangrijk maakt. Bestaat niet ;) Is meer de arrogantie die om de hoek komt kijken :lol:


Aangeleerd respect

Ingeprogrammeerd beheerst en ingehouden gedrag ten opzichte van de ander. In feite een ingeprogrammeerde act.
(slechts uiterlijke bescheidenheid, die je niet echt ervaart)


Spontaan en natuurlijk menselijk respect


Komt voort uit de waarneming en het besef dat de andere mens wezenlijk is als wijzelf.
Hieruit ontstaan gevoelens van verbondenheid en sympathie.
Ons gedrag zal hieruit respectvol zijn, in die zin, dat we "goed kijken" naar de ander, veel rekening houden met die ander, om hem of haar op generlei wijze te benadelen.


Al die dingen zie ik niet in de foto. Al is het een bak van een vis die waardering heeft bij mijn.


:wink: 8)

Vis vangen is geluk maar vis vangen op een plek die hard genoeg is is in mijn ogen ook een beetje respect.

Alleen een foto opzicht verdient geen respect maar een waardering. Respect komt er pas bij als je er veel moeite voor gedaan hebt,met tal van keren op je bek gaan en toch gewoon verder gaat.


-------------------------------------------------

Aangeleerd respect


Oppervlakkige sociale functie

Zoals aanvankelijk reeds gezegd kan respectvol gedrag ook aange- leerd of ingeprogrammeerd worden. Echter in situaties of omstandig- heden die anders zijn dan de aangeleerde kunnen we ons dan toch egocentrisch en respectloos gaan gedragen wanneer er geen authen- tiek en spontaan respect in ons is.




Respect en agressie

Aangeleerd respect kan wel tot op zekere hoogte de wisselwerking van respectloos gedrag en agressie tussen mensen voorkomen doordat men zich respectvol gedraagt "zoals het hoort".

Respectloos gedrag van anderen roept immers boosheid en demoni- sering in ons op en daarmee ook respectloos gedrag van onszelf (door die demonisering is die ander niet meer wezenlijk als wijzelf).




Een respects-act

Omdat een aangeleerd respect slechts een respects-act is, heeft het slechts een zeer beperkte waarde.
Alleen spontaan en natuurlijk menselijke respect kan de basis vormen voor een ontspannen sociale samenleving waarin iedere mens zich werkelijk "thuis" kan voelen . . . . .

:lol:

Meningen kunnen dan wel weer gerespecteerd worden.
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 31-08-2011 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martijn C. de Groot
Berichten: 22
Lid geworden op: 12-02-2008 15:51

31-08-2011 12:45

Waar je allemaal over kan vallen joh... werkeloos ofzo? :roll:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-08-2011 12:46

Nee 8)
Gaan zo weer aan de bak.


Ik ga er gewoon dieper op in :wink: :D En antwoord voor Willem. Maar ach hij weet het wel hoor.
Verrot mij het verder nou,ieder verdient op zijn of haar manier respect.

Later he
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

31-08-2011 13:11

Leen,

niet te diep op in gaan, anders krijg je vervelende mailtjes man en ben je ook een azijnpisser :lol:

Heb de gegevens voor 90% :lol: Dat wordt lachen :)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-08-2011 13:13

heb het gemerkt jah.

Jah las je pb. Ik hoor het wel als je meer hebt.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

31-08-2011 13:27

Komt goud. Adresgegevens o.a. :o :D

Mooie vissen worden er gevangen mannen! En Kevin, mooie prestatie man!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

31-08-2011 13:29

Bart Schoemaker schreef:Martijn, projectvissen?


Denk het wel, maar geen monitoring...
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

31-08-2011 13:51

Die onderste heeft een erg mooie bouw vind ik. Mooie spiegel!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

31-08-2011 13:54

haha, je naam verbeteren in een citaat :P Dacht echt dat het marijn was :oops:
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

31-08-2011 14:12

Bart Schoemaker schreef:haha, je naam verbeteren in een citaat :P Dacht echt dat het marijn was :oops:


Haha, no problem;-)

Hoogstwaarschijnlijk zijn dit projectspiegels. Heb dan ook foto's van 2 kanten. Maar ben eerder op onderzoek gegaan en niemand die mij kon helpen. Waarschijnlijk uitzetting zonder monitoring. Vind het juist wel wat hebben. Vissen zonder nummer....
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

31-08-2011 15:14

Hallo,

Krijgt het toch nog een leuke wending... Aardig verhaaltje Kevin. :wink:

Verder no hard feelings, ik wilde gewoon eens een balletje opgooien.

Martijn C. de Groot schreef:Waar je allemaal over kan vallen joh... werkeloos ofzo? :roll:


Helderziend ofzo? :lol:

Cheers,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

31-08-2011 15:23

Heb het zelf ook wel eens wat vaker gezegd hoor, beetje begeleidend commentaar kan geen kwaad..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

31-08-2011 16:43

Sorry hoor Sven, maar vind je posting echt van geen enkele waarde, zeker niet als ik net het topic dubbel runs heb door gekeken. Nu heb ik je foto al eens eerder hier op het forum voorbij zien komen, misschien dat daar wel een relaas bij zat, maar in het bovengenoemde topic kan een beetje begeleidend commentaar ook geen kwaad, toch?
Iets van de pot en een ketel...
Quo Vadis
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

31-08-2011 18:25

eyy jongens ga is vissen jo..
achter de pc word het vangen er echt niet beter van,dacht zeg het jullie eve :roll:

vanacht eve nachtje gezeten kameraad had 15 pond (geen foto die heeft hij) en dit schubje niet gewogen :wink:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

mzzl keals en niet teveel zeure om niks :wink:
on topic dus !
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

31-08-2011 18:33

Kevin Johannesen schreef:Sorry hoor Sven, maar vind je posting echt van geen enkele waarde, zeker niet als ik net het topic dubbel runs heb door gekeken. Nu heb ik je foto al eens eerder hier op het forum voorbij zien komen, misschien dat daar wel een relaas bij zat, maar in het bovengenoemde topic kan een beetje begeleidend commentaar ook geen kwaad, toch?
Iets van de pot en een ketel...


Haphap ;) :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

31-08-2011 18:51

Lachuh! :lol:
Quo Vadis
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

31-08-2011 20:51

Leen, respect!