scar weer op een new world record weight

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Robert Lamboo

20-10-2007 21:54

kom we gaan bier drinken
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

20-10-2007 22:41

juist uhm
ik ben der weg van
halleeeej
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

21-10-2007 20:35

man man wat een gelul weer ik zie mensen reageren van boe boe betaalwater die zelf op betaalwater gevist hebben.
En ik durf te wedden dat 80% van de mensen hier op het board daar keihard blanken!!!!
Ierder zijn ding en laat die gene nou eens in hun waarde!!!!

En trouwens dat de engelsen op zulk soort wateren zitten kan je ze niet kwalijk nemen.
Als zij een vis van 30lb (26 a 27 pond) willen vangen in engeland dan moeten zij al gauw een vergunning betalen van zo'n kleine 500 engelse ponden.
Dus denk eerst aan hun situatie voor je oordeelt.
En als hun dus een weekje op vakantie gaan in frankrijk op een betaalput wat ze tussen de 250 en 500 euro kost vaak inclusief eten en ontbijt vangen ze dus sneller goede vissen.
Denk dat vele van jullie in die situatie het zelfde zullen doen.

Ieder zijn eigen ding alleen hoop ik dat de betaalwateren die hun vissen van de verkeerde manier verkomen die mogen erg snel allemaal verdwijnen.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

21-10-2007 20:55

Bruut gewicht, zou ook weleens zoiets willen vangen. Alleen niet op zo'n water :lol:
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

21-10-2007 21:49

Heeey iemand die iets verder kan nadenken, hoe het al bijvoorbeeld voor een engelsman in zijn eigen land is qua kosten.

En ik verzeker je...het is een betaalwater waar de eigenaar heel zuinig is op zijn kostbaarheden. Je mag een 50 ponder niet eens aan land brengen je moet hem bellen en krijgt 3 minuten de tijd om er mee op de foto te gaan. Dit is een van de weinige regels die mij persoonlijk al zou weerhouden, maar goed. Hij heeft gewoon het Wereld record in huis, das voor hem kassa.

maar goed soms neem je dingen op de koop toe als visser. zo ook die fraaie regels/kosten/ontberingen van de seizoenen en wete ik veel allemaal/lange reizen/ etc etc
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Sam Bos

21-10-2007 22:31

wie is het wereld record die dikke zeug van een vent of die vis :lol:
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

21-10-2007 22:50

Remko Berendsen schreef:man man wat een gelul weer ik zie mensen reageren van boe boe betaalwater die zelf op betaalwater gevist hebben.
En ik durf te wedden dat 80% van de mensen hier op het board daar keihard blanken!!!!
Ierder zijn ding en laat die gene nou eens in hun waarde!!!!

En trouwens dat de engelsen op zulk soort wateren zitten kan je ze niet kwalijk nemen.
Als zij een vis van 30lb (26 a 27 pond) willen vangen in engeland dan moeten zij al gauw een vergunning betalen van zo'n kleine 500 engelse ponden.
Dus denk eerst aan hun situatie voor je oordeelt.
En als hun dus een weekje op vakantie gaan in frankrijk op een betaalput wat ze tussen de 250 en 500 euro kost vaak inclusief eten en ontbijt vangen ze dus sneller goede vissen.
Denk dat vele van jullie in die situatie het zelfde zullen doen.

Ieder zijn eigen ding alleen hoop ik dat de betaalwateren die hun vissen van de verkeerde manier verkomen die mogen erg snel allemaal verdwijnen.


Hoezo dan?
Kost hun algemene vergunning 500 pond?.
Het lijkt me dat er daar op de rivieren ook wel vissen zitten die over de 27 pond gaan. Dan hoeven ze daar toch geen 500 pond voor te betalen of wel?

Mvgr,
Jos Lennips
Hou ze strak he!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-10-2007 23:17

Ja Jos,

Ga jij dat even regelen dat karpervissen op de rivieren in Engeland populairder wordt.

Nederland en Engeland zijn niet vergelijkbaar wat viswater betreft.

Ook het najagen van records is een typisch Engelse bezigheid.

Niettemin, het karper record zwemt momenteel op een Frans betaalwater. Het is niet anders.

Verder niets om je druk om te maken. Genoeg prachtige karpers om te vangen op het vaste land. We kunnen het zonder betaalwater ook heel goed af.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

22-10-2007 06:58

Hier wordt meer over de vanger gesproken als over de vis.. :lol:
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

22-10-2007 08:04

Het enige dat interessant aan dit verhaal is dat een karper zo zwaar kan worden,nou ja dan weten we dat ook weer !!!voor de rest .....
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

22-10-2007 10:02

Remko Berendsen schreef:En trouwens dat de engelsen op zulk soort wateren zitten kan je ze niet kwalijk nemen.
Als zij een vis van 30lb (26 a 27 pond) willen vangen in engeland dan moeten zij al gauw een vergunning betalen van zo'n kleine 500 engelse ponden.
Dus denk eerst aan hun situatie voor je oordeelt.
En als hun dus een weekje op vakantie gaan in frankrijk op een betaalput wat ze tussen de 250 en 500 euro kost vaak inclusief eten en ontbijt vangen ze dus sneller goede vissen.
Denk dat vele van jullie in die situatie het zelfde zullen doen.


Waarom kan een engelsman niet gewoon naar frankrijk rijden en voor die zelfde 500 euro de benzine en vergunningen van een openbaar water halen? 26- 27 pond hoef je in Frankrijk niet voor te zoeken, dat zwemt overal. Dat de visserij in je eigen land aan de prijs is, wil toch niet zeggen dat je in het buitenland dan ook op die manier moet vissen...

Ik zou in die situatie juist denken dat je dan mooi 3 keer openbaar heen kunt voor dezelfde prijs, en met een beetje info zit je dan ook op een 30 kilo karper te vissen als je zou willen, dus daarvoor hoef je het ook niet laten... hij heet alleen geen Scarface, dat dan weer niet :lol:
8)
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

22-10-2007 11:07

Ik denk dat robert genoeg gezegd heeft, amen!

Publiek in frankrijk kost echt niet zoveel!

Rekensommetje van wat mij een weekje france kost

100 euri diesel

150 euro aas

50 euri boodschappen.

Vergunning tel ik niet mee omdat ik meerdere keren per jaar ga.
Dan kost de vergunning uiteindelijk nog maar een kleine 20 euro per keer.

Dus voor 300 euro kan je makkelijk een weekje openbaar zitten.

Want wat de meeste mensen vergeten is als je naar een btw gaat, heb je ook de kosten van diesel en aas!!!!

laterz
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

22-10-2007 11:37

Dat is natuurlijk zo Robert maar voor hun ligt het wel wat anders denk ik.
Zij moeten het hebben van vaak die ene week en dan willen ze vaak vangst garantie!!!

Kijk het is mijn visserij ook niet meer heb het vroeger wel gedaan maar zal het nu niet meer doen.

Maar die engelse weten bijna niet beter als je bij hun in de bladen kijk wordt je gewoon dood gegooit met de betaalwateren.

Waar ze ook nog eens all in zitten dus met ontbijt en warm eten savond's
met kans op veel grote vissen.

Ik denk voor dat je de engelse van de betaalwateren weg houd dat je daar eerst de bladen zo ver moet krijgen dat geen reclame meer moeten maken voor de betaalwateren.

Maar dat zal niet lukken want dat gaat om veel geld.

kijk ik praat het niet goed maar ik kan de doorsnee engelsman wel begrijpen dat ze daar gaan vissen.
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

22-10-2007 15:18

Dat de rivieren in Engeland niet als populair karperviswater worden beschouwd is dan inderdaad weinig aan te doen, overigens zijn de rivieren zo populair in Nederland ook weer niet (relatief gezien). Maar dat wil dan niet zeggen dat je als 'excuus' voor het gaan naar een betaalwater (voor zover men dat als een excuus moet zien) aan mag dragen dat de gemiddelde engelsman 500 pond neer moet tellen om op een water te vissen waar de kans op een 28 ponder aanwezig is, want die optie is er weldegelijk voor minder geld. Het is maar net hoe makkelijk je wilt vissen. Niet iedereen, ook in Nederland is geschikt voor het vissen op de rivier, omdat veel mensen vinden dat ze er teveel tijd en moeite in moeten steken om die ene vis te vangen, terwijl als je het goed doet net zo lonend kan zijn.

Een beter argument is dan, dat het ingebakken is in de Engelse cultuur, mede dankzij de bladen, om op betaalwateren te vissen en mee te doen aan de pondenrace.
Ik denk dus net als Remko dat het aan de reclame ligt die er gemaakt wordt voor betaalwateren, maar ja, zie dat maar is 1,2,3 op te lossen, het levert immers veel geld op.

Mvgr,
Jos Lennips
Hou ze strak he!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-10-2007 15:30

Jos,

Je ziet dat dan toch een beetje verkeerd. De Engelsen hoeven namelijk helemaal geen excuses te maken. Ze doen gewoon wat ze doen omdat ze dat doen. Bovendien doen ze het daar waar dat mag. Verder aan de Franse regering om dat in Frankrijk te reguleren. Het enige is dat wij Nederlanders kunnen proberen te begrijpen waarom iets is zoals het is. Het is namelijk zo dat je door begrijpen uiteindelijk verder zal komen als je er iets aan zou kunnen doen. Culturele achtergrond speelt een rol, maar wordt ook gevormd door de lokale situatie. Er is gewoon verdomd weinig openbaar water in Engeland.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kerim Demirel
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-07-2007 16:18
Locatie: Deventer
Contacteer:

22-10-2007 17:35

is hij de nieuwe wereld recordz gewicht ofso damnnnn :P
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

24-10-2007 03:20

Mensen.. waar gaat het over?
Karpervissers willen (stiekem)* zo zwaar mogelijke karpers vangen, nu heeft er een een moddervette karper gevangen en is het nogsteeds niet goed. ik snap het niet...

Mvg,

Ensar

* Sommige gaan zeggen dat ze niet vissen om de dikste te vangen maar maak dat de kat maar wijs. En sommige mensen vissen op een BTW wtf maakt dat uit je houdt ze toch niet tegen, dus geef het maar op.
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

24-10-2007 09:29

Laat maar ensar,

want aan jou posting te zien zal je het wel nooit snappen! :cry:


Dus maak jij je hier nu vooral niet druk om en ga maar lekker achter die dikke karpers voor in je fotoboekje aan.

laterz!
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

24-10-2007 13:46

Jim,

Ik richt me op één water waar ik een lange tijd vis, tuurlijk is mn target de dikste van het water. Ik ben ditjaar al naar Frankrijk geweest maar ik vind het geen ruk aan blijf liever hier uren draaien...

Mvg,

Ensar
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

24-10-2007 14:11

Ensar,

Er zijn ook mensen voor wie de grote openbare wateren (rivieren, reservoiren) van frankrijk 1 groot avontuur zijn.

Zowel in nederland als in franrijk vissen heeft zijn charme, ieder zijn meug toch?

Alleen jou gedachten over btw-en en je instelling hierom trent snap ik gewoon niet helemaal. Vooral de instelling dat het je allemaal niks kan schelen wie wat doet.


Hoe zou jij het vinden als je erachter komt dat jou target van het water waar jij bezig bent al een half jaar rond zwemt in een btw?

En voor dat ik nu een aantal van de mensen hier op het board over me heen krijg:

vissen worden niet groot geboren, dat groeien ze en er is tegenwoordig meer vraag naar grote karper dan voor zo ver mogelijk via de ''normale'' weg aan voldaan kan worden.

En aangezien mensen met commerciele belangen over het algemeen toch weinig geduld schijnen te hebben, moeten er andere wegen worden bewandeld die over het algemeen niet in het belang zijn van de vissen op openbaar water.

Maar nu zal ik er wel van beschuldigt worden dat ik niet weet waar ik het over heb.


Laten we wel wezen.
Op btw vissen is duurder dan op openbaar water vissen!
Op btw vissen is de weg van de minste weerstand kiezen!

Dus tja, waarom dan geen openbaar water vraag ik me af?

Angst of gemakzucht?

Het hele argument van tijd is helemaal je reinste flauwekul!

Ik ken ook een aantal mensen die maar 1 week per jaar weg kunnen, maar die besteden die week wel een fucking stuk effectiever dan de hele week op dezelfde stek weg te gaan zitten kwijnen op een btw.

Of niet arjan :wink:

En als ik persoonlijk maar 1 week (dus 5 werkdagen en twee weekeinden toch) te besteden had dan zou ik dit toch anders aanpakken.

Om te beginnen zou ik een weekend plus 3 werkdagen pakken in het voorjaar en de overige twee werkdagen plus het andere weekend in het najaar.....

Maar ja, zal wel de kronkel in mijn hersenpan zijn.......

mzl
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
K. van den Herik

24-10-2007 15:18

Jim,

als jopie of pietje nu scar willen vangen? Daar eur 1000 voor over hebben? Nou en.

Men is dan gewoon legaal bezig.

Dit in tegenstelling tot tig karpervissers die maar raak doen en waar nachtvisverboden niet voor gelden. Enpassant hun collegae benadelen omdat straks dan gewoon niks meer mag. Hoe effectief ook.

MVG

Klaas
K. van den Herik

24-10-2007 15:19

Jim,

als jopie of pietje nu scar willen vangen? Daar eur 1000 voor over hebben? Nou en.

Men is dan gewoon legaal bezig.

Dit in tegenstelling tot tig karpervissers die maar raak doen en waar nachtvisverboden niet voor gelden. Enpassant hun collegae benadelen omdat straks dan gewoon niks meer mag. Hoe effectief ook.

MVG

Klaas

NB Graag zou ik best wel eens bewijs willen zien van illegaal overzetten van grote vissen.
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

24-10-2007 15:41

Je weet hoe ik er over denk klaas en waarom nachtvissen als dagvissen ook kan?????? Dat mag namelijk op alle openbare wateren in frankrijk, zijn geen speciale zones voor alleen soms bepaalde tijden....

De geruchten/mededeling/nieuwsberichten zijn er legio en aangezien ik me niet bezig hou met het opsporen van mensen die grote vissen jatten van openbaar water om deze over te zetten naar btw of joost mag weten waar weet ik net zo goed als JIJ dat er in dit geval wel degelijk deze dingen gebeuren.

laterz
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

24-10-2007 15:51

ooh ja Klaas,

was het water van luc mofat niet eerst ook een openbaar water voor het een btw werd>>

zie memories of carp van tim paisley p 352.

Het water ligt in de saone valley......of mocht ik dat niet zeggen, insinueer ik nu iets wat ik niet kan bewijzen...

Alhoewel juridisch gezien volledig correct, meer dan jammer voor de mensen die niet van plan zijn om ooit op een btw te gaan vissen.

Volgens mij hoor jij daar ook bij Klaas?

Waar ik heen wil is dat het hele btw gebeuren negatieve effecten kan hebben die ten laste kunnen zijn van de mensen die op openbaar water willen vissen omdat ze deze effecten niet willen faciliteren...

eigenaars van btw hebben nu eenmaal toch wat andere belangen dan beheerders van openbaar water.

mzl jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

24-10-2007 15:53

jim versluis schreef:Ensar,

Hoe zou jij het vinden als je erachter komt dat jou target van het water waar jij bezig bent al een half jaar rond zwemt in een btw?

mzl


Dan baal ik als een stekker, maar hier zijn genoeg gekke lui die achter de dief aangaan..

Tuurlijk als ik naar Frankrijk ga ga ik liever naar een mega groot openbaar water dan een BTW put, maar nogmaals ik vind het hier in Nederland leuker. Voor een paar keer per jaar is het wel te doen in Frankrijk maar meer niet..

Maar hier bereik je niks je praat alleen "aah btw vissers dit btw dat" schiet niet op.. ik ga er geen moeite meer voor doen, daar zijn jullie er al voor..

Mvg,

Ensar