20/07/2004

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrick giewald
Berichten: 56
Lid geworden op: 19-07-2004 20:09
Locatie: maasmechelen
Contacteer:

20-07-2004 22:57

vandaag gaan vissen met pascal hij zou op snoek gaan ik op karper.

daar aangekomen merk ik dat ik de boillies vergeten ben .balen dus maar gelukkig had ik een blikje mais bij dus dan zou ik het daarmee maar moeten doen. dus alle hengels uitgegooid en in het tentje gekropen tot het stopte met regene

ik ging dus even een beetje pluggen ik doe mijn laarzen aan en besluit om langs het riet te gaan vissen met mijn rapala skitter pop . al snel krijg ik een beet maar die loste dus door vissen tot ik ingooi en een heleboel karpers wegzwemme .

ineens zie ik een waterkolkje voor mijn plus en haal gewoon rustig door ik voel een ruk en nog een en ja ik sla aan en hangen een snoekje van 40 cm kon mijn skitter pop niet weerstaan even onthaakt en nog even doorgevist tot ik mijn pieper heel hard hoor afgaan ik zo hard ik kan naar daar en ik roep naar pascal dat hij hem al mag beginne drille omdat hij anders het riet aan de overkant van de vijver ik kom dus aan en neem mijn hengel over ik zie hem als een speedboot langs het riet zwemme hele hoge boeggolven en een hele boel andere vis die wegspringt. na 10 minuten heb ik hem aan de kant waar hij de overhangende takken dreigt in te zwemmen . ik probeer hem volle macht eruit te houden mijn

2,5 lbs hengel plooit dubbel hij komt terug gelukkig waar pascal hem kan scheppen

hij was 80cm en woog precies 10 kilo een pracht van een karper
http://www.freewebs.com/visverslagen/IMG_0007.JPG
Gebruikersavatar
Pim Kersten
Berichten: 165
Lid geworden op: 05-04-2004 17:01
Locatie: Duiven

03-09-2004 15:31

mooi spiegeltje alleen wel lange baarddraden of niet?
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

04-09-2004 08:52

hoi Patrick,

gefeliciteerd met je prachtige spiegel! Nou wil ik niet als zeikerd overkomen, maar ik zie op de foto dat je staat met de vis, nou vind ik dit niet acceptabel ivm de hoogte die de vis kan vallen.. hoe denk je hier zelf over?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

04-09-2004 12:08

Volgens mij zit hij op zijn knien maarja. Ik heb die fout ook gemaakt en gelukkig niets laten vallen, ik heb namelijk meteen de nijging om de vis tegen me aan te trekken. Maar inderdaat een mooie, dikke spiegel!
Voer en vang!!!

I love BTW
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

04-09-2004 12:12

Wat Lexus denk ik duidelijk wil maken, is dat de vis te hoog boven de grond zweeft. Iedereen vindt dat hij of zij de karper goed vast heeft, maar 1 of 2 onvoorziene klappen en je bent de controle kwijt.
Misschien zit de vanger wel op zijn knieen, maar dan staat hij op z'n knieen (ipv dat hij met z'n kont op z'n hielen rust), en is de karper ongeveer een meter boven de grond. En dat is natuurlijk te hoog.
fishing rocks
Gebruikersavatar
patrick giewald
Berichten: 56
Lid geworden op: 19-07-2004 20:09
Locatie: maasmechelen
Contacteer:

04-09-2004 18:25

ja dat weet ik wel.
maar dat was een van mijn eerste karpers ik kende er toen niet zo veel van.
nu doe ik zoiets dus nietmeer ik heb een extra gevoerde onthaakmat gekocht enzo.en ik ga ook altijd op mijn knieen als ik een foto neem of soms int water met onthaakmat en dan poseren
jan van kranenburg

05-09-2004 02:59

Patrick,

Is een mooie karper.
Valt me op dat die zo zielig kijkt :)

Verlangt terug naar zijn natuurlijke omgeving. maar daar heb je
ongetwjfeld voor gezorgd.

mvg

Jan
Plaats reactie