snap 't niet.................


Plaats reactie
Daan de korte
Berichten: 59
Lid geworden op: 07-05-2003 02:00
Locatie: hillegom

09-05-2003 21:40

ik vis vaak bij mij opa in heemskerk waar het stikt van de karper. de meeste karpers zijn vaker daar gevangen en je kunt dat zien aan de gehavende bekken (waarschijnelijk door vissers met geen onthaaktang) maargoed.... ik daar vanmorgen middag vissen met mais op de haak en duivenvoer (12 geweekt en een uur gekookt). ik vis daar vaker en als je 5 minuten wacht zit er al karper op je stek, dat kan je zien aan de stofwolken en de staarten uit het water (water is niet dieper als 60 cm), ik heb er 7 uur gevist met DUIDELIJK vis op me stek en er maar 1 gevangen, 1 losser en 12 lijnzwemmers die er meteen als een gek vandoor gingen. me lijn lag 50 cm op de bodem.

dus ik vind het gek dat ik zoveel last van lijnzwemmers heb, op andere wateren heb ik dit niet. heeft er iemand tips of trucs om deze karpers toch wat meer te kunnen vangen.

P.S.: het water heeft een superdichte karperbezetting (2 pond tot 23 pond dat laatste is dan wat ik gevangen heb op de diepere delen van de vijver tot 1,5 meter).

alvast bedankt, Daan
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

10-05-2003 00:08

Je zegt dat de vissen er al vaak zijn gevangen, dus heb je kans dat ze ook voorzichtiger zijn geworden. Dressuur dus. Mais wordt veel gebruikt dus iets doen wat anderen niet doen kan goed uitpakken.
Probeer het is op de oppervlakte met honden of kattenbrokken. Ik zou de duivenvoer 24 uur weken. Het kan gebeuren dat het nog niet helemaal is "uitgezet" en dit kan dan alsnog gebeuren in de buik van de karper.

Succes
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

10-05-2003 11:31

Daan,

gingen die karpers er vandoor omdat je aansloeg of gewoon omdat ze schrokken van je lijn?
Als je aanslaat op lijnzwemmers, dan moet je je dobber uitloden met 1 loodhagel die dan op de bodem ligt maaar wel zo dat je dobber gaat staan.
Als je dan wel beet hebt, dan krijg je een opsteker of gaat plat liggen op het water?
En zoals joachim al zei, probeer eens wat ander aas, smac of kattebrokken.
En maak je voerplek niet zo groot zodat de karper niet als een bezetene over je voerplek heen zwemt.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

mvg, Koen
Hilbrand de Vries
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00
Locatie: Stiens

10-05-2003 14:19

Daan, haal anders alles van je lijn af en zet alleen de haak op je lijn en ga freelinen op deze manier heb ik ook schuwe karpers op ondiep water gepakt. De kunst is om de lijn zo los mogelijk in het water te laten( dus niet strakdraaien) op deze manier heb je wel een minder scherpe registratie maar heb je wel de betere aanbeten en omdat je lijn grotendeels over de bodem loopt geen last lijnzwemmers.

oh ja voor beetregistratie letten op de lijn in het water en wat lijn tussen je vingers houden. let goed op de aanbeet wil je nog wel eens overvallen! En op deze manier vissen met een hair met daarop een mix van wat er in duivevoer zit wil ook wel een karper op een dwaalspoor zetten.

Mvg, Hilbrand

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hilbrand de Vries op 2003-05-10 14:20 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hilbrand de Vries op 2003-05-10 14:21 ]</font>
Plaats reactie