Hoe lang op een stek


Plaats reactie
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

24-02-2003 23:40

Ik wil dit jaar wat serieuser met de pen gaan vissen.
vandaag tussen het ijs in onder een prachtige zon heb ik het al even geprobeerd (zonder resultaat)
Misschieneen gekke vraag, maar hoe lang blijven de meeste onder jullie op dezelfde plek zitten als er niks gebeurd. En verleg je dan je dobber ook veel. Persoonlijk heb ik na een minut of 15 zo iets vaneven die dobber weer eens ophalen, maar wie weet ben ik wel te ongeduldig.
Tenslotte vissen jullie direct na het voeren en over hoeveel voer praat je dan: Breek los


gr.Richard
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

25-02-2003 00:10

Beste Richard,

Het hangt bij mij af van de situatie. Als ik met de pen vis maak ik in principe meerdere voerplekjes.

Indien er sprake is van een "superstek onder superomstandigheden"(een duikertje waar een harde zuidwester pal opstaat bijvorbeeld) heb ik een enkele keer de neiging om wat langer te blijven hangen. Ik heb dan het idee dat de vis vroeg of laat wel op die plek moet komen (klopt helaas niet altijd maar ja....). Het komt dus weleens voor dat ik een hele sessie (enkele uren) op diezelfde plek blijf vissen. Je wacht dan als het ware de vis op.

In het algemeen vis ik echter een stuk actiever en blijf ik een korte tijd op een stek, bijvoorbeeld 10-15 minuten. Mijn idee daarbij is dat als je de voerplekjes beperkt van omvang houdt, laten we zeggen 1 m2, dat je bij aanwezigheid van azende vis al snel leven zult zien bij een goed afgsteld pennetje. Geen leven na enkele minuten, dan maar snel verkassen naar de volgende stek. Na enkele keren verkassen kom ik dan wel weer terug op de "oude" stek om er nogmaals een kans te wagen.

Hopelijk heb je hier wat aan,

Humphrey
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

25-02-2003 09:19

Meestal Blijf ik 30 min op een stek maar soms neem je azende karper waar en dan blijf ik natuurlijk langer zitten.

ik maak meestal als het water het toe laat 3 a 4 stekjes.

Wat je het beste kunt doen zo doe ik het je hebt 4 stekje maar allemaal van verschillende dieptes daarom heb ik ze van te voren uit gepijlt met het pennetje en de dieptes genoteerd zo kan ik met een meetlint mijn pen op de juiste diepte schuiven zonder als maar in te gooien en je stek te verstoren.
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

25-02-2003 11:00

Slim idee Kevin van die meetlint. Dit scheelt inderdaad een hoop gooi en smijt werk op het moment de supreme. Maar hoeveel voer knal je er ongeveer in en hoeveel later na het voeren ga je vissen

Richard
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

25-02-2003 11:28

Richard,
Licht er aan met wat voor aas ik vis als ik met zachte mais vis 2 handjes op de stek voor het vissen en als ik een karper heb gevangen een handje erover en verkassen naar de volgende stek maar dan voer ik niet.

Aardappel voer ik altijd aardappel kruim en wat stukjes ertussen hier geld de zelfde verhouding.

meer vragen dan hoor ik het wel
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

25-02-2003 22:02

O.k Kevin maar stel jij gooit op 4 plekken twee handenvol mais en op plek 4 kom je na een dik uur aanzetten, is het mais (wat ook nog eens heel witvis gevoelig is) dan al niet 3 kwartier op en is de vis al niet weer lang vertrokken.

Richard
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

26-02-2003 18:16

Richard, die kans zit er altijd in dat kan ook binnen 5 minuten ho'r wat je ook kunt doen is bij aankomts wat kruim er in gooien dit maakt geen klappen maar toch geeft het weer een aantrekkings kracht voor de karper en als je weg gaat gooi je er weer wat bij! zo kan het ook
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

28-02-2003 18:40

ik blijf meestal ongeveer 15 to 30
minuten zitten tenzij ik natuurlijk
karper-activiteit zie dan blijf ik soms
wel een paar uur zitten.
ik voer meestal eerst 3-4 stekken met 2-3
handjes mais en ga dan mijn hengel optuigen
als dit is gebeurt dan kan je gaan vissen.



Robin
jim van de mortel
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-05-2003 02:00

07-05-2003 09:50

Richard,
Ik maak ongeveer 3a 4 plekjes.
Het aas wat ik gebruikt hangt van de periode af in het voorjaar gebruik ik "zachte kattenbrokjes met vis" Egt een top aas.
Ik voer ongeveer 15 kattenbrokken per stek
En in de zomer, najaar Duiven voer of zoete mais (3 handjes).
Na het voeren ga ik mijn eerste stekje af daar blijf ik 10 min zonder aanwezigheid te zien als ik aanwezigheid zie Bijv: bellen, opkomend zand, kolkjes dan blijf ik wel zitten tot ik beet krijg maar meestal duurt dit dan niet lang, en als ik dan klaar ben ga ik naar mijn 2de stekje en zoo verder (struinen).

Ik hoop dat je er wat aan hebt Sucses Jim.
Plaats reactie