Advies gevraagd. Penvissen in binnenstad Breda


Plaats reactie
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

23-04-2007 18:23

Hallo,

ik lees al een tijdje mee op dit forum. En heb al vele tips gehad.


Maar na een jaartje met vele blanks (op bijvangsten na) wordt het toch eens tijd voor wat persoonlijk advies.


Ik vis eigenlijk al mijn hele visleven, zo'n dik 20 jaar in de singels van Breda.

Ik heb hier altijd vele grote karpers kunnen verschalken.



Ik woon sinds 5 jaar nu ook aan de singel, 1 straatje doorlopen en mijn hengels kunnen uit. Tegen over de brandweer.


Ik heb daar in mijn 1ste 3 jaar echt goed gevangen.

Nu was vorig jaar een erg mager jaar. Kan gebeuren. Maar nu ik al weer enkele weekjes aan het vissen ben, lukt het me maar niet om ook maar 1 karper op de kant te krijgen.


Ik vang alleen maar brasem en voorn. Ik heb ook eigenlijk nog geen karpers zien schuren/paaien of iets dergelijks.

Af en toe zie je er 1 zwemmen, of een rug of zo. Maar echte activiteit is er niet.

Nu ben ik al zo aan het twijfelen of dat er nog wel karper zit. Onzin natuurlijk, want het is gewoon open water. En waar je 1 karper ziet, ook al ist er maar heel even, daar zitten er meer.

Ligt het misschien aan de watertemperatuur. Dat die hier nog niet hoog genoeg is? Is er plaatselijk zoveel brasem dat er gewooon geen plek is voor onze karpers?


Ik kom er maar niet uit.


Ik vis alleen met de pen (of drijvend als het ff kan, oei wat een mooie sport is dat zeg). Want ik wil echt vissen, niet alleen maar vangen. Ik heb bijna alle aas soorten die ik hier op het forum kan vinden geprobeerd. En ik vang niks of brasem.


Ik heb alle pensystemen die op het forum staan uitgeprobeerd. Ik heb instant gevist, ik heb een week lopen voeren............... Niks.


Eigenlijk is mijn grote passie drijvend vissen. Maar al weken loop ik variantjes, brood, en allerlei andere drijvende voeren te voeren. Ik heb het zelfs van een brug gegooid en zo enkele honderden meters met de stroom mee gelopen.
Helemaal niet 1 brokje werd opgegeten.

en dat dag in dag uit.

Ik heb ook al vele nachten aan het water gezeten.

Helemaal geen enkel zuchtje van een karper waargenomen.



Je leest het, ik ben inmiddels zo karperloos aan het worden, dat het frustrerend wordt. Zelfvertrouwen is helemaal weg. Hoe krijg ik ze nou eens aan de praat?


Kan iemand mij misschien advies geven? Hoe kan ik deze vervelende, ogenschijnlijke dressuurperiode doorbreken?


Of is er iets aan de hand waar ik geen weet van heb, zoals watertemp of zo?
Zit hier wel vis?
maarten stuifbergen
Berichten: 29
Lid geworden op: 03-07-2003 02:00
Locatie: Haarlem

23-04-2007 20:21

Hoi Josef,

Ik lees dat je behoorlijke energie, tijd, tactiek en voer in het water hebt gestoken. Mijn eerste gedachte is hetgeen je zelf al schrijft. Het lijkt er simpelweg op dat ze er gewoon niet zijn op dit moment. Heb je ze vorige jaren wel gevangen in deze periode? Heb je in de aanliggende watertjes gekeken naar activiteit etc? Het is een open water geef je zelf aan dus de kans bestaat dat ze elders vertoeven momenteel. Maaaaarrrrr dat kan elk moment veranderen. Leuk hé die onderzekerheid. Dat vind ik nou een van de mooiste elementen aan het vissen. Opzoeken van de vissen en ze vinden op stekken waar anderen op dat moment niet zoeken.

Succes met de zoektocht :)
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

23-04-2007 21:08

zou kunnen dat ze aan het paaien zijn dan verzamelen ze zich op een plek toch?
en aangezien het open water is zou ik daar vanuit gaan dan.
ik zou het binnenkort met dezelfde systemen op een echt makkelijk water gaan proberen doe ik ook altijd en dan merk ik vaak dat het niet aan mijn systeem ligt maar aan de vis die er gewoon geen trek in heeft.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

23-04-2007 22:01

Hahaha, idd, dit maakt vissen wel zo mooi. Ik ben ook helemaal niet bang van een blank, alleen een half jaar zonder 1 karper aan de kant, tsja, dan gaat het een beetje lang duren he :-).

En naar makkelijke wateren gaan? Tsja, zo ben ik niet. Ik haal veel meer voldoening uit 1 mooie karper uit ''moeilijk'' water dan velen uit water waar ze bijna op de kant springen.
---
EDIT sorry lees nu pas echt goed je bericht, en tis idd een oplossing om te kijken of rig etc wel in orde is.
---


Bovendien heb ik momenteel geen auto meer. Dus ik kan alleen in de buurt vissen. Soms leen ik een auto, dan ga ik wel ergens anders zitten.


Ik heb ook al best veel water aan de singels nagelopen. Maar vooralsnog geen activiteit. De kans is natuurlijk wel aanwezig dat ze idd massaal de rivier zijn opgezwommen om te paiien.

Maar goed. De aanhouder wint. Ik moet en zal er 1 vangen. Ik ga gewoon door met experimenteren, goed opletten als de ik hond uit laat.

Want precies wat Maarten zegt. Het mysterieuze aan deze sport maakt het zo mooi.

En als er eenmaal 1tje hangt. Is alles weer vergeten.

Nou, ik hoop snel een mooie foto van een echte Bredase klapper te laten zien.


oh, en Maarten, vorige jaren heb ik er echt zware knoeperds gevangen. Maar tis of de duvel ermee speelt, sinds ik een camera heb aangeschaft, vorig jaar oktober, kom ik niet boven de 15 pond uit.

al zou ik nu een gat in de lucht springen voor zo'n beestje. Hahahaha.
Zit hier wel vis?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

26-06-2007 18:51

Nou het probleem is dat ik geen karper zie en vang. Nog steeds niet dus.

Ik heb een hond, die dus mee gaat, en met al die spullen gaat dat gewoon niet met de fiets.

Maar ik vang ze wel in de mark, als ik eens de auto mee heb. Maar in de singel wil het maar niet lukken.
Zit hier wel vis?
rob smit
Berichten: 198
Lid geworden op: 16-05-2007 11:26
Locatie: wormer

26-06-2007 19:03

wat neem je dan allemaal mee als ik vragen mag?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

27-06-2007 01:37

foedraal, stoel en rugzak en een hond.

Zonder die hond al amper te doen.
Zit hier wel vis?
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

27-06-2007 04:10

Zomaar effe een gooi hoor.
Als ik ik het goed heb zijn ze bij jouw voor een paar nieuwe woonboten aan het plaatsen. Deze zijn niet meer drijvend maar op de ( in ) de bodem geplaatst. Dit geeft natuurlijk redelijk wat trillingen in het water.
Wie weet wat er tijdens het plaatsen van die betonnen bakken allemaal gebeurt is met de bodem?

En dan is het water ook nog eens verstoord door de aanleg van de nieuwe Haven.

Wat mijn ervaring zijn op de singel is goed voeren heb verhalen gehoord van mensen die er eerst 200 kilo bollie's in gooien over een periode van 2 weken en als het megelijk is verdeeld over meerdere tijdstippen van de dag.

Ik ben zelf Niet de beste om je nou advies te geven want heb nu al meer blank sessie's dan echt karper

Ik wens je in iedergeval Succes, Ben benieuwt naar de foto van een bredase karper.( mischien ook al met Nac logo getattoo-eert :lol: )
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

27-06-2007 16:07

Klopt H, er zijn nieuwe woonboten in aanbouw, en de oude haven is weer aangelegd.

Ik had zelf ook een vermoeden dat dit echt mee speelt. En dat het helemaal niet zo raar is, dat de grote klappers even een rustiger stukje op zoeken.

200 kilo voer? nou dat lijkt me niet echt gezond voor onze singels. haha.


Bedankt voor het ruggesteuntje, en geloof mij maar, als ik er 1 vang, staat die binnen een dag op deze site.

Zo zonde he, er zwommen vorig jaar echt hele grote jongens hier. Het heeft natuurlijk geen enige waarde als ik zeg, dat ik denk dat er hier ook 40tigers zwemmen.

Nou ja, ik hoop er snel 1 te kunnen showen.
Zit hier wel vis?
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

01-07-2007 10:50

ronny geens schreef:Ik heb 15 j geleden op de singel een karper van + 16 kg gevangen ! Heb toen ook een + 18 kg zien vangen opde singel. Dit was aan de bowling en mijn vis was 300 verder naar rechts als je aan de kant van de bowling staat. De vriendin van mijn vader was van breda en als hij er in het weekend naar toe ging ging ik vissen op de singel. Voor degene die aan het suikerfabriek zitten neem eens een snoekhengel met matriaal mee heb er vroeger veel en grote snoek gevangen.


Deze quote komt uit een andere topic over Breda. Ik geloof ook wel dat ze er zitten. De reden dat ik niet veel op de singel vis is omdat ik over het algemeen toch vaak nachten vis. En dit is aan de singel Niet altijd even prettig aangezien er altijd wel enig leven aanwezig is van luidruchtige jongeren of junks of de enorme ratten.
Nog even wachten tot het in de nieuwe haven wat rustiger is. En dan eens een keer gaan korsten :lol:
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
paul van der pluym
Berichten: 160
Lid geworden op: 22-01-2006 08:01

28-08-2007 18:49

ga eens met een deegje vissen ( met de pen) of probeer pinda's aan je hair te krijgen ( hierover geen advies aan mij vragen)
penvissen is karpervissen.
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

04-09-2007 23:22

Probeer eens mais aan een LANGE hair... zodat de brasem geen kans krijgt..... of ander groot aas... hoewel ik daar ook niet zo'n favoriet voor ben met de pen. maar 2 kikkererwten op een hair van een cm 4 zou wel kunnen werken...
Plaats reactie