Mis slaan bij oppervlakte vissen.


Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

07-06-2008 23:48

Niek,

Kun je eens een fotootje posten van die oplossing?
Ben er wel benieuwd naar en zoek zelf ook nog steeds de ideale montage voor vissen met drijvend aas.

Gr. Jorn
Red is the color!
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

08-06-2008 23:02

Zal een fototje posten kijk even wanneer ik tijd heb.

Groetjes Niek
peter andrae

10-06-2008 06:14

Neem een haak met een wijde bocht mt 6 en je zal al een stuk minder misslaan.


Martijn als je merkt dat ze terughoudend worden tegenover broodkorsten/variantje,s dan kan je eens in de dierenzaak kijken voor een ander model brok,voorheen viste ik altijd met hondenbrokken deze kan je voorweken en met de katapult wat verder weg zetten en het gooit iets beter als variantje,s,maar ik kan je nu al zeggen dat als ze zwaar zijn bevist met drijvend aas ze erg voorzichtig worden.

Je weet uit eerdere berichtje,s van mij wat de oorzaak ook kan zijn en dat is je lijn op het water vooral op stijf geviste wateren,en als dat ook niet meer helpt dan zal je een ander water moeten zoeken.

Als je niet teveel last hebt van witvis of baars dan kan een trosje wormen of maden vlak aan of onder het oppervlak of net over het randje van een lelliebed weleens s6 vol zijn het blijft uitbroberen.

Door toeval kwam ik erachter dat karpers gek zijn op fluoos die aan de oppervlakte worden aangeboden maar daarover later meer.