Zwevend aas onder oppervlakte


wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

24-06-2010 11:11

hehe :D

nouja ik moet zeggen, op het moment (brok seizoen) zijn eenden bij mij de meest gehaatte dieren.

ze zijn niet weg te krijgen, al moeten ze het een paar uur lang proberen, ze komen toch en uiteindelijk verlies ik altijd :evil: :oops:

maar bewust vangen doe ik zeker niet :D
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

26-06-2010 23:38

Je kunt ze natuurlijk ook gewoon laten vreten tot ze vol zijn (of het zat zijn) en dan de karpers vangen die zich inmiddels onder die eenden hebben verzameld. Eenden eenmaal opgedonderd blijft de karper vaak nog wel even doorsmullen. En dat is jouw kans...

Een héél langzaam zinkende vlok brood kan dan soms heel effectief zijn.

Dat lukt natuurlijk niet als het om honderden eenden ganzen zwanen koeten en ander gevogelte gaat, maar een paar vogeltjes eten echt niet zo heel veel. Kattenbrokken vinden eenden trouwens vaak ook niet zo lekker als brood, dus dat schiet lekker op.

Oud brood om die beesten (tijdelijk) vol mee te voeren kun je vaak wel bij de bakker krijgen, als je er om vraagt.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

29-06-2010 11:28

En daarom omdat zelfs vissers het niet kunnen laten om de vraag te stellen,HEB JE AL WAT GEVANGEN,vis ik op zijn groothuis weg van mijn hengel met oppervlakte aas,o ja en die kut eenden daar heb ik geen last van ik vis mijn aas iets onder de waterspiegel.

Triest dat je eerst eenden moet wegvissen om aan je trekken te komen,ook een goed voorbeeld hoe je het verpest voor andere vissers.
Gebruikersavatar
Hans Eshuis
Berichten: 355
Lid geworden op: 04-04-2006 22:04
Locatie: Serooskerke
Contacteer:

30-06-2010 14:16

Peter, Kun je dat uitleggen: "Op zijn Groothuis weg van mijn hengel met oppervlakte aas"
Ik ga er niet van uit dat je wegloopt bij je hengel......

grt Hans
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

01-07-2010 00:04

Jawel ik ga minimaal 10 mtr bij mijn hengel vandaan zitten vooral op dressuur water waar je niet aan de vraag of je al wat hebt gevangen ontkomt.

Ik zal later nog wel wat plaatje,s neerzetten om het te laten zien ik moet nu werken.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

01-07-2010 07:45

Men neemt een hengel met molen,schepnet,bankstick met beetverklikker,en een tentharing.

Afbeelding

Vervolgens steek je de bankstick in de grond.

Afbeelding

Wat brokje,s op de haak 2 is meer dan zat het aasje moet namenlijk een paar cm onder de waterspiegel komen te hangen.

Afbeelding

Je ligt de hengel op de steun en laat de brokje,s doormiddel van wat lijn te geven zakken richting het wateroppervlak,hierbij stel je meteen je slip af zodat de vis zijn eigen haakt op de weerstand van je hengel en molenslip wel goed afstellen niet te strak.

Afbeelding

En het achterste deel van je hengel(handvat)zet je vast met een tentharing zodat bij een beet je niet je hengel kwijt bent.

Daarna ga ik weg bij mijn hengel die beetverklikker gaat wel gillen bij een aanbeet,op dressuurwater waar al veel met brokken is gevist een ware killer die vissen hebben dit niet door,bijna geen lijn op het water je kan ze ook op het wateroppervlak laten drijven maar wil je geen problemen met watervogels dan zou ik voor het eerste gaan.

Kan je dat de vissen zitten strak tegen de kant en je ziet ze niet en het is klote om tegen het kantje te vissen waarbij de kans groot is ze te verjagen of je hebt geen overzicht omdat je aasje strak tegen de kant ligt,nou hier de oplossing.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

01-07-2010 08:35

Wat ik vroegr vaak deed was een simpel wartelloodje van 5 gram op de lijn plaatsen, dan een stoppertje dan de haak anknopen. Nu kun je de korst door aan het draad te trekken onder water trekken totdat het stoppertje het oogje van het wartelloddje raakt. Als je de korst zo diep wil trekken dat je hem niet mer kun tzien kun je de lijn tussen je vingers houden en voel je de aanbeet doordat het draad tussen je vingers wordt weggetrokken.

Op water met veel eenden lukte het vaak de interesse van de eenden weg te nemen door de korst dieper te trekken als ze eraan kwamen zwemmen. Vak een schrikreactie, als ze toch duiken is er maar één oplossing; haak uit de korst slaan en opnieuw beginnen.
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

01-07-2010 11:40

Als kleine jongen een keer een eend aan de haak gehad. Dat wil ik niet nog een keer meemaken. Het is niet goed voor je visstek en al helemaal niet voor de eend. Ik hou het daarom maar op pennen. Ik gebruik wel eens een heel klein pennetje en zorg dat de korst dan een cm of 30 onder het pennetje hangt. Dit zorgt er in ieder geval voor dat het niet direct eenden aantrekt.
Ik snap de sensatie van de karperbek die je vlok opzuigt echter wel.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

01-07-2010 12:28

Peter,

voer je met dat systeem nog bij of vis je de brokjes gewoon single? Als je bijvoert hoe doe je dit dan, met de binnenband methode of gewoon brokken los?

gr, Frank
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

01-07-2010 16:15

Ik hoef niet te slaan Andries omdat ik 1 of 2 brokken op mijn haak doe en de haak niet helemaal is afgedekt,die vis haakt zijn eigen net als met afstandvissen alleen dan voor je voeten.

Victor ik heb helemaal geen problemen met eenden ik hang gewoon de brokken aan de haak wat dieper, laat maar komen die eenden ik heb het al te vaak meegemaakt dat ik voer gebeurt er niets komen er een paar eenden van je losliggende brokken snoepen zie je ineens 2 toeters de oppervlakte afstruinen,ons kent ons zeg ik maar die vissen weten dat er wat te halen valt.

Meestal voer ik los Frank ik maak een spoortje zodat niet alle vissen op een kluitje gaan zitten zo vang ik vaak meer dan 1 vis op een plek, die andere blijven meestal onverstoord verder eten van de brokken.
Henk Jan bonsink
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-07-2010 02:55

23-07-2010 04:12

Joris
In welke streek vis je meestal?