sfeer bij het penvissen


Plaats reactie
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

11-02-2003 19:09

Zit nu al weer geruime tijd op het carpboard.
De laatste tijd worden de discussies feller en soms ook wat grof.
Echter niks hiervan is terug te vinden in de categorie penvissen. Je zou het de oase van rust kunnen noemen op het board en steek er nog veel van op ook.Ben ik de enige die dit zo ervaart of is het gewoon toeval.

(ps Tom ik mail je nog alleen heb net een nieuwe pc en jou mail staat in de andere p.c)
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-02-2003 19:45

Hoi richard fijn dat je er zo over denkt ik denk dat dat wel ook is dat het hier rustiger is omdat ik denk dat hier minder discussie zijn en ook minder verschillende mensen aan mee doen en ik hoop dat ook zo te houden omdat de sfeer hier wel lekker is!!!

groetjes
penvisser kevin
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

11-02-2003 22:10

Hoi Richard,
nog gevist in Leiden en omstreken de afgelopen dagen? Ik hoor het wel, groet Frank
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

12-02-2003 09:39

Hee Frank,

Gistermiddag toevallig m,n eerste minisessie van het jaar gehad, aan de singel in Leiden.
Echter het werd niks, maar het gevoel was er weer even.

Groeten Richard
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

12-02-2003 19:42

Richard,
bij begint het ook al weer te kriebelen, als de vorst weer voorbij is en het is een mooie zonnige dag dan ga ik het weer een keertje proberen. Ik heb vorige week een nieuwe penhengel gekockt, dus ik heb wel zin om die een keer uit te proberen. Ik spreek je nog wel, groet Frank
rob van hemert

12-02-2003 19:43

Hallo sfeermannen

Wat Ricard schrijft kan ik alleen maar beamen.
Wat ik zo sfeervol aan het penvissen vindt is dat als je s'avonds weggaat en je b.v. de mist ziet optrekken en de wereld in slaap ziet sukkelen, of andersom dat de mist langzaam wegtrekt de vogels beginnen te zingen en de wereld weer tot leven komt.
En als ik dan zo aan de waterkant zit op m'n plastic zak dan is een vis vangen voor mij opeens maar een bijzaak.
Ik hoop dat jullie dit ook zo beleven.

Een sfeervolle groet ROB
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

12-02-2003 22:48

Rob
Wat ik nog steeds het mooiste is een karper drillen tijdens zons op gang heerlijk krijg ik gewoon kippevel van...!!! :smile:

struinende groeten
><>... penvisser kevin ...<><
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

13-02-2003 15:22

weet je waarom het hier zo sfeervol is??

ik denk dat het komt doordat de penvisser veel actiever bezig is dan de gewone afstandsvisser(verkassen veel drillen enz. enz.)dan kom je na je sessie op het board en dan heb je gewoon geen zin in dat ge****.

hehe het is maar een theorie hoor.

mvgr Ricahrd
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

13-02-2003 19:08

Richard zo moet je het niet toch niet denken je elke soort van karpervissen accepteren okal ben je een penvisser moet je toch het wakervissen accepeteren en andersom ook karpervissen is karpervissen en nikz anders toch!!! :wink:
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

13-02-2003 20:07

Ik ben allebei, pen èn wakervisser, ligt net aan de omstandigheden. Kan dat ook?

Oh ja, korstvisser ben ik ook nog wel eens :smile:

We zijn toch allemaal karpervissers? Met hetzelfde doel, een mooie karper vangen. Toch?
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

13-02-2003 22:03

Lukas,
Zeker kan dat! Als je nu met de pen vist of met de wakers we horen ten slotte onder 1 groep... De Karpervisser!!! roll:
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-02-2003 10:35

Ik vis zelf ook met beide methoden, vaker statisch dan met de pen tegenwoordig. Pennen doen ik alleen van maart tot september.

Verder heb ik een zeer aannemelijke theorie voor de sfeer in het 'penhoekje' hier...

Penvissers zijn in de regel mensen die actief en stukken serieuzer met hun visserij bezig zijn dan al die elektronische-groepsverband vissende bivvy boys die hier op het board ronddwalen. Ik generaliseer niet en wil niemand beschuldigen, maar degene die zich aangesproken voelt mag zich op zijn hoofd krabben.

Penvissers vissen in de regel toch vaker alleen, met veel concentratie en zijn bereid om er geduldig veel actieve uurtjes in te steken. Ik denk toch dat dit apart volk trekt in zo'n 'penhoekje' op dit forum.

Gr. Laurens
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

15-02-2003 19:17

kevin,

ik wilde met dat bericht niemand afkraken hoor, ik vis zelf meestal statisch, dus dan zou ik mijzelf afkraken.
en ik respecteer beide vormen van karpervisserij.
maar ik merk wel dat ik na een pensessie wel veel vermoeider ben dan als van een "piepersessie".

mvgr Richard
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

15-02-2003 20:08

hoi Richard ik kraakte je ook helemaal niet af maar we moeten allebei de vormen respecteren penvissen of met de pieper!

sorry als ik onduidelijk tegen je was
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

17-02-2003 23:50

Penvissen, de basis van het karpervissen. Jammer dat er vele zijn die het nog niet eens ooit hebben geprobeerd...
;.) groeten Ed
Martijn Schild

18-02-2003 14:58

De sfeer bij het penvissen is beduidend beter dan bij "het statisch vissen gedeelte" van het board. Ik ben alleen geen echte penvisser, eigenlijk ben ik al dik tien jaar statisch visser. In die tijd heb ik maar een aantal keer echt gericht op karper gevist met een pennetje.

Ik heb vorig jaar één karper gevangen met een pen en mais. Echt gaaf was dat. Ik had wat bij een plukje riet gevoerd en toen zag ik na 5 minuten al het riet bewegen. Er kwam een karper aangezwommen die maar al te graag het gevoerde mais wilde eten. Binnen een minuut pakte de karper mijn haakaas, wat resulteerde in een gierende slip. Supergaaf! Natuurlijk heb ik ook wel meer dan eens een gierende slip bij het statisch vissen, maar het is toch anders.

Ik wil dit jaar wat meer penvissen en drijvendvissen. Lijkt me weer harstikke leuk om te doen. Ik vind het ook erg leuk om dit gedeelte van het board te lezen, hier wordt niet de hele tijd op elkaar gekat etc.

Met vriendelijke en veel karpers toegewenste groet,
Martijn
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

19-02-2003 16:53

Martijn,
Gewoon als je overdag gaat vissen niet of nouwelijks meer vissen op de statische manier maar gooi vaker het pennetje uit echt waar het is veel leuker, spanneder, en je leert er veel meer van geloof me!

succes
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

22-02-2003 17:09

leuke topic -2 jaar gelden plaatste ik iets soortgelijks-

Het viel mij toen ook op dat het bij onderwerpen als struinen en pennen enz. gewoon gecommuniceerd werd, terwijl er over onderwerpen als vastlood vissen een ieder elkaar zwart zat te maken, met penvissen en struinen hoef je je teritorrium niet te verdedigen, je zit immers niet op een vaste stek en het gevaar bestaat nooit dat er iemand vlak naast je gaat zitten en zijn lijnen even over de jouwe uitroeit (uitroeien dat soort gasten :eek:)

Ook al zou er iemand naast je gaan zitten zeg 10 meter -dat deed ik samen met mijn penmaat ook vaak, lekker fluisterend ouwehoeren- is er nog geen man over boord toch!

als je relaxd wilt vissen zonder conurrentie gevoel moet je gaan struinen...

Alhoewel ik zeker allrounder ben, merk ik dat ik volledig kan opgaan bij visueel struinen, zo rustgevend en helemaal van de wereld!

gr ray
Plaats reactie