Bevestiging van aardappel


Plaats reactie
Martijn Grinwis
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-08-2004 10:06
Locatie: Assendelft

12-08-2004 10:15

Hoi,
Kan iemand mij een tip geven hoe ik (bij het penvissen) de aardappel het beste aan (of onder) de haak kan bevestigen. Ik prop nu de haak gewoon in de aardappel, maar ik sla te vaak mis of gooi de aardappel eraf. :cry:

Groet Martijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-08-2004 11:31

Martijn,

Voldoende aanwijzingen in de karperboeken van Groothuis. Een echte aanrader voor het gebruik van de aardappel als aas en ondersteund door de in-depth studies van master Groothuis. :D

Ikzelf bevestigde de zachte aardappel door de nylonlijn met een naald door de aardappel te trekken en daarna pas de haak aan te binden. Een rietje op de lijn, dat je achteraf in de bovenkant van de aardappel drukt, voorkomt insnijden van de lijn. Als buffer in de haakbocht voldeed een stukje blad van het riet of anderszins stevig maar dun materiaal. Dik materiaal splijt de aardappel. Zo kun je het hele eind van maar liefst 30 meter overbruggen, zolang je daarvoor een zachte hengel inzet. Op de onderlijn bevestigen en dan invriezen is een optie voor nog extremere afstanden. Coolbox mee. Maar zo ver werpen met de pen is geen aanrader.

Nadeel blijft dat je de haak door de aardappel heen moet slaan. Voor op de hair zijn er echter zeer kleine al of niet voorgekookte krieltjes in de supermarkt. Die zijn doorgaans stevig genoeg en voorzien van een “huidje” wat ze redelijk bestendig maakt. Een stukje zachte aardappel op een hair zou ik niet proberen. :oops:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

12-08-2004 11:55

Voer en vang!!!

I love BTW
Martijn Grinwis
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-08-2004 10:06
Locatie: Assendelft

12-08-2004 12:22

:D ga morgen aan de slag, bedankt :D
Plaats reactie