het gebruik van [img]

Plaats reactie
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

03-07-2003 16:11

Heren 'Boardrunners',

is het niet een leuk iedee om de [img] mogelijkheid hier op 't board te introduceren ? Even kort de uitleg;

Met de [img] optie, is het mogelijk plaatjes in een bericht te zetten, zonder dat het board daar last van heeft. [img] word namelijk in een bericht geladen van de pc waarvanaf je de topic bekijkt. Met [img] optie zouden er best bepaalde leuke topics gestart kunnen worden. Het word dan mischien wel een 'spamm' aan foto's die op die topic komen te staan, maar dat is aan ieder de keus om deze te bekijken of niet. Als je een trage internet verbinding heb, snap ik best dat je hier niet aan deel wilt nemen, maar dat hoeft dan toch ook niet ?

Maar dan zou ik wel voorstellen dat de [img] alleen gebruikt moet worden in de daarvoor bestemde topics, en dat niet in een druk bezochte, goed discusserende topic verstoord word door de plaatjes. Daarnaast lijkt me het ook handig als de onderschriften niet voorzien mogen worden van een [img] file.

Het een en ander zou ook mischien vergemakkelijkt kunnen worden als users zelf de [img] optie aan / uit kunnen zetten voor het board, maar ik weet niet of dit mogelijk is.


Met vriendelijke groet,

Christiaan van Klaveren.

ps: Het is maar een iedee! Lijkt het jullie wat?
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

03-07-2003 16:15

zal vast wel mogelijk zijn Christiaan. Is alleen wel erg lastig en ik denk zelf niet zo'n heel goed idee eigenlijk. hoewel de afbeelding op de pc wordt geladen waar de site bekeken wordt... zal alsnog het board er veel drukker van worden enzo.

maar ik weet niet wat de heren ervan zullen vinden?!?

Frank
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

07-07-2003 17:39

Misschien wel een idee om links bij je naam enzo je eigen foto te kunnen plaatsen. Eigenlijk net zoiets als in je profiel alleen dan een kleine. Gezien op het ID&T forum. Idee?
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

07-07-2003 17:51

ik vind het idee van de [img] optie een goed plan dan kun je iig normaal een foto posten zonder te linken
!*!<Tight Lines>!*!
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

08-07-2003 00:24

Menno,

bij het gebruik van die image code, komt er geen extra verkeer op 't board. Het extra dataverkeer komt op de server waarvan die gene die de image link plaatst. Ik dacht dat ik voorheen gelezen had dat dit niet werd gedaan (zoals je zelf nu ook weer aanhaalt) i.v.m. de snelheid van het board. Maar als de optie er zou kunnen komen dat mensen dit aan/uit kunnen zetten (oftewel aanpassen aan hun eigen situatie) zou dit iedereen waarschijnlijk tengoede komen. Aan plaatjes/foto's onder de namen ben ik eerlijk gezegt ook niet echt voor. Daar hebben we de profielfoto's toch al voor ? Om nou iedereen nogmaals te moeten zien bij elk bericht wat ze posten is ook een beetje onzin. Om even terug te gaan op het [img] gedeelte, op andere forums (fok! bijvoorbeeld) zijn al meerdere leuke foto spamms gekomen. Is soms erg leuk om te zien. Topics als; "Koi foto's", "Gevangen Rijenkarpers", en ga zo maar door met dat soort topics die uitkunnen lopen op leuke foto wisselingen e.d.

Verder had ik inderdaad gedacht (eigenlijk niet dieper overna zitten denken) dat het anders zou wezen. Maar het word eigenlijk (zoals je zelf al aangeeft) op de gebruiker z'n computer gedownload.

"iedereen dat lokaal op zijn pc heeft staan" dat lijkt mij inderdaad ook wat vreemd, start je je computer op, ineens 10meg aan foto's erbij :grin:
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

09-07-2003 23:58

Is goed Menno,

ik zal 't 'nieuws' in de gaten houden of 't er aan zit te komen :wink:
Bart Bouwens
Berichten: 383
Lid geworden op: 29-12-2001 01:00
Locatie: Lommel (B)
Contacteer:

10-07-2003 21:54

Op 2003-07-08 13:05, schreef Menno Blok:
Zal eens kijken of dit realisaeerbaar is(lees: hoeveel vistijd mij dit gaat kosten :wink:)!


Een uurtje Menno, vrijwel de gehele functie zit al in het het script :smile: Alleen ff checken op extensie, grote en afmetingen en het kan er zo op als je wilt.

Bart
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

27-07-2003 15:39

Mij lijkt het een erg leuk idee!
Het geeft het board een mooie sfeer :grin:
Alleen hoeveel ruimte er beschikbaar is op de server enz dat weet ik niet. maar ik hoop dat deze functie binnenkort geintroduceert zal worden :smile:
roberto di kappa
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: Zwolle

04-08-2003 22:13

Het inschakelen van IMG heeft op de snelheid van het forum geen invloed, daar deze extern word geladen.
[ Dit Bericht is bewerkt door: Roberto di Kappa op 2011-01-01 00:01 ]
Plaats reactie