Beperking deelname Aanbod tot minimaal 50 berichten

Eens of oneens met beperkende regel

Peiling eindigde op 30-11-2012 13:27

Eens
25
89%
Oneens
3
11%
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2012 13:27

michael de groot 63 schreef:hallo medeboarders,heb verleden week een setje hangers gekocht bij de heer JEAN YVES DE RUIL, uit UITHUIZEN ook een medeboarder hier, gelijk netjes betaald en wachten maar, niks binnen na hem een paar keer gemaild te hebben met als antwoord snap er niks van, nu dagen geen antwoord gehad op mn vraag voor t track en tracenr terwijl hij wel online is geweest vindt ik ronduit schandalig ,je kan toch gewoon antwoord geven lijkt mij? denk dat ik gewoon de lul bent maarja daar wil ik jullie even voor waarschuwen dat t niet alleen op marktplaats gebeurd maar schijnbaar ook hier dus WEES GEWAARSCHUWD met iets te kopen van MR JEAN YVES DE RUIL UIT UITHUIZEN GEGROET MICHAEL DE GROOT


Uit het natrekken van dit forumlid, dat korte tijd uitsluitend actief was in Aanbod, blijkt dat dit een serieuze waarschuwing is. Forumlid en aanbiedingen zijn inmiddels verwijderd. Waar wij van schrikken is dat er in een korte tijd 3 forumleden zich vrijwel gelijktijdig gemeld hebben die benadeeld zijn. Aanbod is voor ons een dienst aan de gebruikers en wij hebben niet het streven om hiermee een Marktplaats functie te vervullen. Wij blijven een discussieboard. Aanbod kent in dat verband beperkingen die gegeven zijn in de huisregels en nog eens binnen de rubriek. De recente ervaring doet bij ons de vraag opkomen of we de regels niet verder moeten aanscherpen. Als extra regel denken wij in te voeren dat een forumlid pas gebruik mag maken van Aanbod na getoonde serieuze deelname aan de discussies met minimaal 50 berichten in de discussie rubrieken. Graag jullie mening.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-10-2012 13:55

Persoonlijk denk ik dat dat te ver gaat kees. Je verplaatst het probleem gewoon naar marktplaats waar vervolgens dezelfde mensen gedupeerd worden. Voordeel hier is dat je mensen nog kan waarschuwen. Daarnaast vind ik persoinlijk day jullie niet verantwoordelijk zijn voor de praktijken van dit soort lieden

Mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-10-2012 15:16

Lijkt me een hele goede regeling, mensen die alleen spulletjes willen verkopen en daarom een account aanmaken, voegen niets toe aan dit forum. Met deze regel voorkom je redelijk dat malafide figuren de boel komen belazeren.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Ap Vis
Berichten: 39
Lid geworden op: 12-01-2010 23:46

31-10-2012 17:13

Het aantal berichten kan een optie zijn maar er zijn ook mensen al langere tijd lid hier, die niet/niet veel actief berichten posten maar wel elke dag even kijken op deze site.

Je kan natuurlijk ook voor een optie kiezen waarbij je moet inloggen om berichten te kunnen lezen/ plaatsen en op deze manier kan je controleren of iemand daadwerkelijk lid is en regelmatig op dit forum is.

Je sluit dan de mogelijkheid uit om ff snel lid te worden en snel iets te willen verkopen.

Onder het Motto

Vertrouwen is goed,............controle beter

Ap
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

31-10-2012 17:16

Opzich een goed idee, echterrrr...er zijn uiteraard ook leden die hier al lange tijd aangesloten zijn en allicht zeer weinig te posten hebben. De stille lezers, in hun geval zouden zij dus niet hun goederen aan mede-boarders kunnen verkopen, terwijl zij zich al bewezen hebben door al een lange tijd aangesloten te zijn en allicht ook hier en daar een reactie gepost hebben...

Dus aan de ene zijds ja: vooral als gaat om net ingeschreven leden...anderszijds: weer een uitzondering voor de mensen die hier al lange tijd zijn, maar het berichten aantal niet kunnen halen.

edit: zie net dat Ap zo goed als dezelfde mening hier over heeft gepost ^^
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

31-10-2012 18:59

Voor de lezers kan je het ook zo doen. Iig 20 berichten en minstens 3 maand een account...

Ps Michael ik vind dit echt balen voor je gozert
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

31-10-2012 20:10

Bas Timmermans schreef:Voor de lezers kan je het ook zo doen. Iig 20 berichten en minstens 3 maand een account...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

31-10-2012 20:15

Dat wordt em niet Kees. Dan ga je 50 korte onzin reacties krijgen op het board.
En dat doe ik al. :lol:
Het is gewoon hetzelfde als marktplaats, gewoon ophalen. Alleen als je iemand echt vertrouwd kan je het laten opsturen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2012 20:35

Advies is duidelijk Dennis. Dat wil ik wel alvast geven.

Kijk naar de historie van de gebruiker en maak niet zo maar geld over aan een particulier zonder duidelijke referenties. Je hebt nauwelijks wettelijke bescherming. Het is geen webshop waarvan je de legitimiteit kunt checken en waar de wetgeving nog voorwaarden aan stelt. Gebruik ook Google. Er zijn bijvoorbeeld geen hits op de hele naam of de achternaam de Ruil. Ook al niet in Facebook. Neemt niet weg dat ik het wel heel zuur vind en geen platform wil bieden voor deze praktijken.

Overigens staat er serieuze reacties, wat onzin reacties uitsluit. Wel iets meer werk voor moderators. Maar alles onder 50 kan dan sowieso verwijderd. Boven de 50, kijken wie en anders even terugkijken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

31-10-2012 21:17

Bij humor : leuke mop. Bij vangsten : mooie vis
Je doet een paar keer mee aan raad het gewicht en je zit zo aan de 50 berichten, dus dat zegt me niet veel.
Ik heb mijzelf onlangs aangemeld op een suzukiswiftforum en die hanteren minimaal 25 berichten, de mods kunnen daar het ene na het andere bericht in aanbod verwijderen.
Let op slagboom !
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

31-10-2012 21:22

en ik dacht dat ik de enige was maar nee hoor vind t goed goed dat jullie m gecheckd hebben en eraf gehaald hebben maar ja rotte appels blijf je houden, kunnen ook onder een andere naam naar binnen ,sommige zeggen eigen schuld ok is prima maar ga geen 300km rijden voor iets van 40 euro en je moet toch iets van vertrouwen hebben toch dat is bij alles wat je koopt. wil zelf niemand benadelen hiermee , stille lezers enz hoop dat er ioets uitkomt voor ons allemaal gr michael
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2012 21:39

Die lui nemen echt niet de moeite zich eerst fatsoenlijk te introduceren Dennis. Dan maken we er trouwens minder berichten en drie maanden lid van, wat Ad een beetje zegt. Maar 100% waterdicht wordt het niet. Wel wat Kees zegt. We weren hiermee lui die hier alleen komen om spullen te verkopen en verder niks bijdragen aan het board.

Extra werk klopt. Elke dag even Aanbod nalopen. Maar de rubriek Aanbod is door beperkende maatregelen niet zo heel druk meer. En dat neemt met de tijd dan ook nog wat af.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

31-10-2012 21:43

Het snelle werk ben je dan inderdaad wel kwijt.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2012 21:47

Ik sta trouwens open voor andere voorstellen over wat wij kunnen doen.

Wat de forumleden beter kunnen doen is meer voorbij gekomen. En toch worden er in mum van tijd drie leden gedupeerd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

31-10-2012 21:57

Je hebt dus een ip adres en een rekening nr. Kan je daar niets mee ?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2012 22:14

Rekening nummer hebben wij niet. IP adressen doen wij al mee wat we kunnen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

31-10-2012 22:18

heb nog wel een reknr,weetniet of dat je er iets mee kan als je wilt pb ik m wel groet michael
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-10-2012 22:33

Michael,

Rekeningnummer staat op naam en die kun je gebruiken bij de aangifte. Dat is nazorg. Als de politie IP adressen wil kunnen wij die verstrekken. In jouw geval zou ik zeker aangifte doen van deze aanbieder! Wil je de deur daarvoor niet uit, doe het dan via de aangifte web site van de politie. Wij zijn achteraf geen benadeelde partij die ergens werk van kunnen maken.

Wat ik hier probeer te bereiken is om het moeilijker voor dergelijke figuren te maken. Dat is voorzorg. Bijzonderheden omtrent IP adressen en e-mail adressen zijn vanzelfsprekend bij ons bekend en worden al gebruikt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

01-11-2012 00:27

Goed idee, ondanks dat het internet is vind ik dat Vraag&Aanbod voor 99% te vertrouwen kan zijn. Ik ben niet voor een minimaal aantal berichten maar zie wel voordelen in een bepaalde "proeftijd".
Ik ben er dus voor dat iemand een X-aantal maanden lid moet zijn voordat iemand iets kan verkopen. Kopen kan wel meteen...
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

01-11-2012 11:22

Ik ben het er wel mee eens dat iemand een bepaalde periode lid moet zijn van het forum.

Ik kan me herinneren dat ik op het EOS digitaal forum ook niet gelijk iets kon verkopen, of dat nog zo is weet ik niet ben er nu al een paar jaar lid, lees daar eigenlijk alleen maar post in ieder geval zeer weinig, kom er soms maanden niet.

Nu weet ik wel dat de stickies ook niet altijd gelezen wordt, en de alg voorwaarden ook niet, maar je kunt toch iets implementeren dat ze pas na een maand of 3 iets kunnen verkopen. Of is dat niet mogelijk, het is alweer een tijdje geleden dat ik gewerkt heb met PHPBB.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

01-11-2012 11:46

Voor mij een een proefperiode. Lijkt mij gewoon een van de beste oplossingen, aangezien het vaak mensen zijn die vlug even wat willen verkopen. Met zo'n proefperiode zal dat niet lukken, en moeten ze bijv. 3 maand wachten.
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-11-2012 22:02

Kan ook heel goed alleen iets van 3 maanden lid of zo hoor. Gaat om een drempel. Ik begrijp tot nu toe dat dit een voorkeur heeft.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-11-2012 00:08

16 stemmers maar, hoewel overwegend voor. Een 3 maanden wachttijd?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

05-11-2012 09:03

Goed plan..
Voorstel van Bas lijkt mij ook goed.
8)
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

05-11-2012 16:22

Op het dartsforum is een levendige handel in (voornamelijk) dartspijlen.

Daar wordt een lijst bijgehouden met betrouwbare leden. Na 3 keer een goede ruil, bevestigd door de ontvanger, kom je op de lijst ''betrouwbare personen''.


Nu is dat misschien niet handig voor hier, aangezien hier geen ''levendige'' handel is. Maw, er zullen vele mensen zijn die 1 keer wat (ver)kopen en verder niet. Dus kom je nooit op die lijst, niemand niet op een uitzondering na, dus dat schiet niet op.


Echter.......... er is 1 belangrijke regel, en die kan hier wel van pas komen:

Diegene die (op het dartsforum) nog niet op de lijst staat, die stuurt als 1ste zijn spullen op. (of betaalt eerst).

Na ontvangen van de spullen, dan pas maakt de ander zijn geld/ruilwaar over.


Hoe kan je dat hier in passen?

Diegene die het minst langst lid is, die komt eerst tot actie over. Stel er komt een nieuw lid, Pietje genaamd, heeft een mooie aanbieding waar ik van gebruik wil maken.

Dan stuurt Pietje eerst zijn zooi op, en pas als ik het ontvangen heb, betaal ik.

Op deze manier tackel je de snelle jongens. Het enige wat nu nog kan is dat er iemand al heel lang lid is, en tevens oplichter. ;-)

(ook transacties tussen 2 nieuwe leden is dan nog niet waterdicht)


Misschien kan deze handelingswijze op maat gemaakt worden voor dit forum, met eventueel iets andere regels. Dat moeten we/jullie nog even bediscussieren hoe je dit dan wilt.


Sinds we dit systeem hanteren op het dartsforum is het nog niet voorgekomen dat iemand belazerd is.
Zit hier wel vis?