Commerciele antwoorden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

04-10-2007 21:50

Het lijkt erop dat men tegenwoordig geen vraag meer over aas -en boilies in het bijzonder- kan stellen zonder topicvervuiling van karpervissers die -iets- met een merk hebben. Een voorbeeld is te vinden in het aasforum, waarin iemand vraagt welke boilies hij zou moeten meenemen naar Frankrijk en waarin haast de helft van de antwoorden commercieel zijn, sommigen voorzien van link en anderen in het groot afgedrukt 'TTB' zonder enige onderbouwing.

Wellicht een idee om hier iets over in de huisregels op te nemen, al begrijp ik dat het lastig te bepalen is wanneer iemand commerciele bedoelingen of behulpzame bedoelingen met zijn antwoord heeft.

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-10-2007 22:22

Helemaal goed Chris,

Heb mijn links en verwijzingen ernaar er alvast afgehaald, gaat immers nergens meer over. 8)

Zie onderschrift.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

05-10-2007 11:09

Mja het is idd een lastig onderwerp, je weet immers niet van iedereen of ze gesponserd worden of gewoon fan zijn van een merk omdat die voor hun goed werkt....

Maar ik ben het wel met je eens dat er te veel gesponserde vissers een merk pushen (logisch daar worden ze ook voor beloond)
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

05-10-2007 13:23

Mee eens Chris.

Het wordt steeds gekker.....

Gr. Frank
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-10-2007 15:59

Kenny Willems schreef:Mijn meenig is heel simpel goed aas verkoopt zich zelf wel, en hoeft niet na gevraagt te worden.
En ik geloof ook niet in dat er slechte aas fabrikanten zijn, mischien wel minderen.
Er worden steeds vaker vragen gesteld over aas van de bekende fabrikanten o.a. Waterland, Proline en Ttb baits op dit board.
Ik vraag me dan ook echt af wat heeft het voor nut, ze hebben zich in een aantal jaar groot gemaakt zullen ze dan ook werkelijk slechte kwaliteit hebben.
Proberen is dan de sleutel niet elke boilie vangt in jou water, moeten we dan gelijk een fabriekant als slechte bestempelen?
Er zullen echt wel mensen rond lopen die op één of andere manier slechte ervaring heeft met één van de boven genoemde fabriekanten of met een ander.
Maar tja dat is nu de business te vreden klanten te vreden houden en ontevreden te vreden maken.


Toevalig heb ik dit geantwoord in 1 van die topics.
Dus ik ga met Chris mee kwa gedachte.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Jan Peter Teerling

07-10-2007 17:15

Niks mis met een beetje sluik reclame..Je moet de bollen van GBB hebben!!
:oops: :wink:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

10-10-2007 10:50

Wat is wel en niet commercieel, is de mening van een gesponsorde visser niet meer objectief genoeg. Wanneer er op het forum gevraagd wordt naar ervaringen met bepaalde aastypes van een bepaald merk, zou een gesponsorde visser hier dan niet uit eerlijkheid op mogen reageren. In hoeverre je zijn adviezen aanneemt is natuurlijk geheel aan de boarder zelf. Waar ik me wel aan irriteer in deze is dat wanneer er vragen gesteld worden over merk a, mensen van andere merken reageren met afkeurende antwoorden. Je gaat toch niet daarmee vissen. Dergelijke antwoorden zijn ongepast en iig bij ons binnen het team wordt hier ook op gewezen.

Wij, gesponsorde vissers door Pro Line, hebben de stelregel dat we hier niet aan meedoen. Maar we zijn er wel om de consument vooruit te helpen als verlengstuk van het bedrijf. Zijn er dus (toekomstige) klanten met vragen over het product zelf of onze ervaring daarmee, dan zullen wij hem proberen vooruit te helpen. Is dit de foute insteek? Indien het vooruit helpen van mede karpervissers niet meer gewaardeerd wordt dan lijkt het me niet moeilijk en zal er in de huisregels inderdaad een verandering moeten plaatsvinden. Dan zal het binnen het forum niet meer toegestaan moeten zijn om als gesponsorde visser op vragen te reageren. Wat zowiezo in de huisregels verandert moet worden, om de wildgroei aan zinloze reacties te voorkomen is de aanpak van het bovenstaande probleem. Dus niet topic gerelateerde sluikreclame.

Maar ik ben benieuwd hoe jullie tegen deze opvatting aankijken, graag feedback. Aangezien we te alle tijden mensen goed vooruit willen helpen. Als dit niet gewaardeerd wordt lijkt me dit ook duidelijk.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

10-10-2007 10:51

..
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-10-2007 12:53

Volgens mij is er niets mis mee om gerichte vragen over een merk te beantwoorden.
Dat is volgens mij geen reclame maken maar antwoorden geven.

Dat is een serieuze benadering, helaas zie ik teveel dingen gebeuren die hier niet onder vallen.
Gaat het verder dan beantwoorden en andere merken afkraken wordt het een andere zaak.
Dat is geen reclame maken eerder het tegenovergestelde.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

10-10-2007 13:53

Bart van den Hurk schreef:Wat is wel en niet commercieel, is de mening van een gesponsorde visser niet meer objectief genoeg. Wanneer er op het forum gevraagd wordt naar ervaringen met bepaalde aastypes van een bepaald merk, zou een gesponsorde visser hier dan niet uit eerlijkheid op mogen reageren. In hoeverre je zijn adviezen aanneemt is natuurlijk geheel aan de boarder zelf. Waar ik me wel aan irriteer in deze is dat wanneer er vragen gesteld worden over merk a, mensen van andere merken reageren met afkeurende antwoorden. Je gaat toch niet daarmee vissen. Dergelijke antwoorden zijn ongepast en iig bij ons binnen het team wordt hier ook op gewezen.

Wij, gesponsorde vissers door Pro Line, hebben de stelregel dat we hier niet aan meedoen. Maar we zijn er wel om de consument vooruit te helpen als verlengstuk van het bedrijf. Zijn er dus (toekomstige) klanten met vragen over het product zelf of onze ervaring daarmee, dan zullen wij hem proberen vooruit te helpen. Is dit de foute insteek? Indien het vooruit helpen van mede karpervissers niet meer gewaardeerd wordt dan lijkt het me niet moeilijk en zal er in de huisregels inderdaad een verandering moeten plaatsvinden. Dan zal het binnen het forum niet meer toegestaan moeten zijn om als gesponsorde visser op vragen te reageren. Wat zowiezo in de huisregels verandert moet worden, om de wildgroei aan zinloze reacties te voorkomen is de aanpak van het bovenstaande probleem. Dus niet topic gerelateerde sluikreclame.

Maar ik ben benieuwd hoe jullie tegen deze opvatting aankijken, graag feedback. Aangezien we te alle tijden mensen goed vooruit willen helpen. Als dit niet gewaardeerd wordt lijkt me dit ook duidelijk.


In hoever is eerlijk,eerlijk.. :roll: Zou de persoon in kwestie ook reageren in het topic als hij/zei een betere ervaring had met een ander merk?

Er zijn altijd vissers die tegen andere vissers opkijken,en snel over de streep getrokken kunnen worden om voor een bep. merk te kiezen
zo snel een bekende gesponsorde/bekende visser iets aan prijst.

Dit zal ongetwijfelt ook de bedoeling zijn van een sponsorship..

Of het objectief is..Nee..

Of ze dan het beste advies krijgen,wat ze in die situatie kunnen krijgen,durf ik gerust in twijfel te trekken.

Je zult ze best op weg willen helpen,maar zou je ze ook nog beter op weg kunnen helpen met een ander advies?Die je niet zegt,omdat dit niet fair/verstandig is richting je sponsor.

Dan zal het binnen het forum niet meer toegestaan moeten zijn om als gesponsorde visser op vragen te reageren
.

Prima als je op vragen reageert,alleen niet over die genen die betrekking hebben op het merk waar je door gesponsord word.

Van mij mogen de huisregels veranderd worden,maar wie ben ik..
Of je de eer aan jezelf moet houden is wat anders,maar ja die sponsor hé..

Ach je moet maar zo denken,je moet de bollen/producten van GBB hebben. :oops: IK heb dr in iedergeval goede resultaten mee!

Ps Waar ik me wel aan irriteer in deze is dat wanneer er vragen gesteld worden over merk a, mensen van andere merken reageren met afkeurende antwoorden.

Deze antwoorden ben ik nog niet tegen gekomen!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

12-10-2007 10:55

Hoi Jan Peter,

Goede ervaringen mogen dus mijn inziens gedeeld worden, slechte ervaringen deel ik inderdaad niet op het forum. Deze koppel ik terug naar het merk zodat zij hopelijk verbeteringen aanbrengen en het product alsnog aan de eisen voldoet. Ik zal niet iets aanprijzen wat ik zelf niet naar volle tevredenheid gebruik, daar gaat het hier over. Natuurlijk gebruik ik niet alles binnen het assortiment en vis ook ik met andere merken, dit moet ook kunnen. Maar producten waar je goede ervaringen mee hebt, nogmaals, mogen best aangeraden worden.

De mensen hier op het forum die vragen stellen over een bepaalde aassoort zijn enkel op zoek naar bevestiging, een vangstgarantie die zij denken te vinden via het forum te kunnen verkrijgen. Als ik een kan helpen een stukje twijfel weg te nemen, dan doe ik dat. De wereld van het karpervissen is toch al zo ondoorzichtig.

Oh, ik help via de mail en PB behoorlijk wat mensen vooruit, ook genoeg zelfdraaiers bijv. waar PL in veel mindere mate ook maar iets aan heeft. Ervaring moet je mijn inziens delen, door inzichten van anderen wordt je zelf namelijk ook weer een stuk completer in je totaalbeeld richting het karpervissen. Heb zelf het wiel natuurlijk ook niet uitgevonden...

Waar ik op doelde is dat je wanneer mensen vragen stellen over bijvoorbeeld PL, de mensen van WB, Tripple, TTB, etc. weer langs komen om toch maar te laten blijken dat ze veel beter met deze boilie kunnen vissen. Daar gaat de vraag toch niet over, vandaar de lichte irritatie aan deze posts.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

13-10-2007 22:02

Hallo Bart,
Met je tweede zin geef je meteen al een goede scheidingslijn aan. Wat me inderdaad erg irriteert zijn antwoorden van mannen van merk X in een topic over merk Y. Wanneer iemand vraagt welke boilies hij moet meenemen is een antwoord van een aan een merk gebonden visser waarin hij zegt 'zijn' merk te nemen ook niet serieus te nemen.
Waar ik uiteraard beslist geen problemen mee heb is een antwoord van een aan een merk gebonden visser op een vraag zoals: "Ik wil in de winter met proline diepvriezers gaan vissen, welke smaak kan ik dan het beste gebruiken?" Antwoorden op dergelijke vragen kunnen haast niet anders dan objectief zijn, tenzij smaak A duurder is dan smaak B, maar dat is erg vergezocht. Natuurlijk word het gewaardeerd als een man van merk X iemand vooruit wil helpen! Zolang het objectief blijft en geen reclame word. Denk dat dit een goede stap zal zijn:"

Wat zowiezo in de huisregels verandert moet worden, om de wildgroei aan zinloze reacties te voorkomen is de aanpak van het bovenstaande probleem. Dus niet topic gerelateerde sluikreclame.


m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

14-10-2007 02:32

Discussie neemt een vreemde wending.

M.i. kan je onmogelijk objectief zijn als je gesponsored wordt door
een bepaald merk.!
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Jan Peter Teerling

14-10-2007 10:05

De Big Activators zijn bijv. kwalitatief een stuk betere boilie's dan de simpele fish.Het prijskaartje is daar ook naar.Tja welke moet je iemand dan aanraden welke hij moet nemen...Ben het dan ook eens met Jan.
Plaats reactie