veiligheid gaat boven alles

Plaats reactie
bram van helden
Berichten: 7
Lid geworden op: 29-06-2005 11:02

14-07-2005 16:19

Je laad je spullen in, zeg je vrouw en kinderen gedag en je komt niet meer terug!

Daar moet je toch niet aan denken.

Het karpervissen heeft mede door het verschrikkelijke nieuws van mede karpervissers die dat noodlot trof ons de aanleiding gegeven om hier de nodige aandacht aan te besteden.

Ieder van ons denkt dat overkomt mij niet maar ga hier nooit vanuit, denk aan je eigen veiligheid!! die staat immers op de eerste plaats!

wij van bbkbiesboschkarpers hebben dit op onze site geplaats wij hopen dat ieder die een eigenwebsite heeft dit voorbeeld volgt want zeg nou eerlijk dit mag toch nooit meer gebeuren wat hier aan te doen raadpleeg onze site .
met vriendelijke groet. brambo

http://www.bbkbiesboschkarpers.nl
ik vindt het een eer om karpervisser te zijn
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

14-07-2005 16:31

ik snap het niet helemaal
:-?
bram van helden
Berichten: 7
Lid geworden op: 29-06-2005 11:02

14-07-2005 16:39

marcel bertens schreef:ik snap het niet helemaal
:-?

marcel waar het ons om gaat is dat de veligheid van karpervissers niet te kort mag doen wij moeten allemaal aan onze veligheid denken denk eens aan gasflessen die gebruikt worden met een sessie bv. enzo zijn er nog tal van voorbeelden :wink:
ik vindt het een eer om karpervisser te zijn
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

14-07-2005 16:47

Bram,

Wat is je punt,

Richtlijnen die bekend zijn(als we het over serieus vissen hebben),richtlijnen die op BTW gelden?

Denk dat je dan gelijk op een teer punt komt,als het alleen maar het woord BTW bevat.

Iemand die echt serieus de dingen voorbereidt om een week of meer te gaan vissen in frankrijk of elders,is zich terdege bewust wat hij wel of niet moet doen voor zijn eigen of maats veiligheid.

Op een groot water met boot kan iedereen die een beetje nadenkt zelf bepalen dat die een zwemvest nodig heeft,evenzo gebeurd het maar al te vaak dat zelfs serieuze vissers dat ding niet aan doen..

Het moet niet zo worden als de Arbowet in de bouw,waar zoveel veiligheisregels zijn,dat als je die allemaal zou naleven dan kom je aan werken niet meer toe.

Vindt het goed dat het onder de aandacht wordt gebracht,maar verder moet ieder zo verstandig zijn om zelf na te denken hoe te handelen.

Gr Paul 8)
bram van helden
Berichten: 7
Lid geworden op: 29-06-2005 11:02

14-07-2005 17:01

paul veenendaal1 schreef:Bram,

Wat is je punt,

Richtlijnen die bekend zijn(als we het over serieus vissen hebben),richtlijnen die op BTW gelden?

Denk dat je dan gelijk op een teer punt komt,als het alleen maar het woord BTW bevat.

Iemand die echt serieus de dingen voorbereidt om een week of meer te gaan vissen in frankrijk of elders,is zich terdege bewust wat hij wel of niet moet doen voor zijn eigen of maats veiligheid.

Op een groot water met boot kan iedereen die een beetje nadenkt zelf bepalen dat die een zwemvest nodig heeft,evenzo gebeurd het maar al te vaak dat zelfs serieuze vissers dat ding niet aan doen..

Het moet niet zo worden als de Arbowet in de bouw,waar zoveel veiligheisregels zijn,dat als je die allemaal zou naleven dan kom je aan werken niet meer toe.

Vindt het goed dat het onder de aandacht wordt gebracht,maar verder moet ieder zo verstandig zijn om zelf na te denken hoe te handelen.

Gr Paul 8)

hallo paul aller eerst bedankt voor je reactie
waar het mij om gaat dat is dat we niet mogen vergeten dat er veel jongere karpervissers het niet zo nauw nemen aan de waterkant graag wil ik dat dit voor die doelgroep onder de aandacht wordt gebracht
mvg brambo
ik vindt het een eer om karpervisser te zijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-07-2005 17:08

Ik zie het hele punt niet, iedere keer als je van huis gaat moet je de veiligheid van jezelf en anderen in acht nemen.
Geef je vrouw een kus en zeg niet wanneer je weer thuis komt valt het nooit tegen 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
bram van helden
Berichten: 7
Lid geworden op: 29-06-2005 11:02

14-07-2005 17:16

Douwe Bijlsma schreef:Ik zie het hele punt niet, iedere keer als je van huis gaat moet je de veiligheid van jezelf en anderen in acht nemen.
Geef je vrouw een kus en zeg niet wanneer je weer thuis komt valt het nooit tegen 8)

:D hallo douwe we hebben nu al zoveel dingen gezien wat in het karperwereltje afspeelt ik denk aan rommel aan de waterkant waar wij al de nodige aandacht aan hebben besteed en tal van andere dingen natuurlijk ben ik het met je eens dat jeje eigen veligheid in acht moet nemen maar ik denk persoonlijk dat het nooit verkeert is om even hier bij stil te staan.wat er gebeurt is mag gewoon nooit meer voorkomen .
mvg brambo
ik vindt het een eer om karpervisser te zijn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-07-2005 17:24

Vind ik ook van een klootzak die bezopen achter het stuur kruipt en een ander ongelukkig rijdt.
Of van een stelletje debielen die tegels van een viaduct gooien.
Zo kun je een heel scala aan factoren opnoemen ik zie niet in waarom het karpervissen extra aandacht behoeft wat betreft veiligheid.
Gezond je verstand gebruiken, ik wil niet zeggen dat ik dat altijd doe, zwemvest in de boot onder de bank ipv aan bv.
Vissen is een hobby, geen religie!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

14-07-2005 18:06

Bram,

Ik begrijg je punt,maar eerlijk gezegd ben ik opgehouden om bepaalde dingen onder de aandacht te brengen.

Er zijn zoveel dingen die aandacht vragen,kijk even naar deze om maar een voorbeeld te noemen.

http://www.carpweb.nl/portal/index.php? ... &Itemid=42

En net wat Douwe al aanhaalde ieder moet zelf verstandig genoeg zijn,om er mee om te gaan.

Ik wil absoluut niet alle jeugd over 1 kam scheren want ik doe ook jeugdkamp begeleiden van KSN maarsoms denk ik wel eens ,hoelang duurt het nog bij deze groep voordat het doordrinkt wat ze aanrichten voor de rest van de karpervissers.

Nu niet gelijk gaan aanvallen,want er zijn ook ouderen die zich aan foute dingen schuldig maken :oops:

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

14-07-2005 18:09

Als we het nu allemaal eens deden ipv er over te lopen zeuren en schrijven, zouden we dan al niet een eind opschieten¿¿¿¿

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

14-07-2005 20:58

OKE rob
ik ben het met je eens .
jongens je kan je voorbereiden wat je wilt.met reddingsvest of niet een ongeluk kan altijd komen.
maar je kan het wel verzachten met reddende middelen die er gewoon voor kunnen zorgen dat je niet dood gaat.

wil je dat dan moet je dat gewoon doen
en niet verder over zeuren.
ik heb de mijne en mijn begravenis advertentie zullen ze voorlopig moeten uitstellen.
het is nu aan jullie om het te laten zien dat het kan.
netzoals
bij iedere hoek om autogordel om.
hebben wij.
als ik val blaas ik op

kom niet met die slappe verhalen van het gebeurt mijn niet want dat is gewoon een slap excuus!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

15-07-2005 19:25

Tot nu toe nog niet gebeurd is n betere stelling.

Ook ik heb mn vest vaker niet aan als wel ( zit wel lekker zacht).

Ieders eigen verantwoordelijkheid zo simpel is dat.

Ik gaat n ander echt niet zeggen wat hij wel en niet moet doen , zit ik zelf ook niet op te wachten trouwens.


Gr :wink:
Plaats reactie