Discusie Lagerhuis Vara, U kunt hierop reageren!

Plaats reactie
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-04-2002 08:52

mijn reactie op vara:

Ik durf te wedden dat 3 kwart van de mensen die op dit board heeft gereageerd nog nooit een hengel in de hand heeft gehad, en ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ze er bijna niks van af weten en het alleen maar "zielig" vinden voor die beestjes.

Alleen als je zelf vist, of jezelf erin verdiept zal je pas snappen wat mensen ertoe beweegt om op karper te gaan vissen. Ikzelf ben pas 16 jaar, maar ga toch ieder weekend weer naar de waterkant. Waarom ?? Omdat het de meest schitterende hobby is van de wereld...genieten van de opkomende zon. Natuurlijk is het jammer dat de vis er evt. onder leidt...maar als jullie eens wisten wat er tegenwoordig al niet allemaal is om het de vis zo goed mogelijk te maken. We hebben 10 centimeter dikke zachte matten waar de vis op kan rusten...potjes anti biotica om de vis zijn/haar wond te ontsmetten. Wedden dat niemand dat weet.
Als iedereen dit wist dan zou men niet zo cru reageren. Er zijn meerdere organisatie's die voorlichting geven over het hoe te behandelen van een vis na de vangst: OVB, KSN, NVVS.

Ik nodig iedereen uit om de discussie met mij aan te gaan, want ik weet wie wint.

Omdat niemand precies weet hoe en wat er aan de hand is, als niet visser zijnde, hebben ze een mening, die eigenlijk een vooroordeel is. Meelopen heet dat. Ze denken...och die visjes hebben zo'n pijn, maar aan de andere kant vinden we het wel goed dat het koningshuis zwijnen neerknalt..nee dat is pas leuk !!

met vriendelijke groet,
stefan slechten
s_slechten@hotmail.com



het is toch dom om te zien dat ze allemaal sportvissen vergelijken met mensen en beestjes neerknuppelen .. sorry hoor

_________________
try energy !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan Slechten op 2002-04-12 08:53 ]</font>
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-04-2002 19:20

Hakkie,

Sorry voor de late reactie!

Snap het wel hoor! het was ook meer als geintje bedoeld want zoiets is nu eenmaal lastig te regelen. het basketbalvuur is bij mij weer wat aangewakkerd, maar dit beperkt zich tot 1 of 2 uurtjes doordeweeks in de avond of zaterdagmiddag even. Wel leuke sport hoor!

Over dat boek moeten we het eens hebben, over de inhoud bijvoorbeeld!! Ik denk dat foto's van blote vrouwen beter in de markt liggen als dat geleuter van ons :smile:

Over je vangsten: je moet niet van de HAK op de tak springen, misschien komt het dan wel goed! Zit zelf ook te blanken trouwens, maar daar vraag ik doorgaans om kijkend naar de water keuze

vangze Hakkie

Mazzel, laurens
Hans-Peter van Ee

18-04-2002 19:21

Laurens/Hakkert

Verkassen is voor mij het sleutelwoord in het voorjaar.
Ik heb ook een aantal jaren zeer slecht zitten vangen in het voorjaar.
Het begon me gewoon ontzettend dwars te zitten dat het vaak zo slechts liep voor de paai.
Peinzend heb ik op een gegeven moment mijn gedachten op de loop laten gaan, zo ver tot ik afdaalde tot in allerdiepste spelonken van mijn vissersziel.
Op een gegeven moment werd het mij duidelijk, ik zat vastgeroest in oude gewoonte's, en gooi het tegenwoordig over een andere boeg en merk gewoon dat de karpers zich op veel verschillende plekken ophouden.
Voeren doe ik wel maar op bepaalde plekken waar ik van vermoed, dat deze bezocht worden door mijn vriend(in) de karper.
Ook voer ik niet echt veel, omdat de meeste karpers het metabolisme nog op een laag pitje hebben staan.

met vriendelijk groet

HPE
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-04-2002 15:24

Ha HPE,

Ondanks die tips ben ik altijd zo mobiel als een ferrari en zo spaarzaam met voer als een Nederlander, pondje per dag, maar het zijn puur de omstandigheden op dat water die mij doen blanken, super lastig water!!!!

Waar kies je dan voor?

Ik ga voor de vissen op dat water en als het daar niet loopt dan is dat jammer, maar helaas. Des te groter de voldoening. Meestal begint het bij mij daar pas in juli tot oktober te lopen en dat heeft vaak weinig met tactiek of beviste stekken te maken.

Was laatst wel op een simpeler water met mijn internet naamgenoot waar de stokken wel 4 keer krom gingen, met 3 keer 20+ erbij. dat maakt het wel weer even goed, maar geeft wel an dat je met je waterkeuze je jaarscore enorm kan beinvloeden!!

Met vissende groet,

Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

19-04-2002 22:34

Ha die laur en hans,

Laurens je hebt hem door...niets voor mij overigens maar ik ben teveel heen en weer aan het rennen tussen wateren (heeeeeeel grote en kutputjes) veel te vroeg begonnen en veel te veel energie verloren ...nu al, stom stom stom. Het loopt gewoon niet vergeleken met vorig jaar maar ja toen begon ik pas rond deze tijd en had meteen een paar prachtbakken te pakken...ja dan loop je op wolkjes hoor. Ben dus al een tijd bezig op een behoorlijke (maagdelijke) plas en da's moeilijk zo vroeg zeker als ze nog nooit met boilies zijn geconfronteerd...je kunt ze er gewoon niet opzetten..ja frolic en wat mais ok daar valt altijd wel wat op te vangen maar met die ballekes toch eg wel wat meer en vaak moet je wat meer spierballen gebruiken om iets te wegen weetjewel?
Frankrijk; ook zoiets, meestal was ik er al flink bezig zo in het voorjaar, ja februari zaten we al in de file (alleen wij hadden hengels op het dak de rest skies????!!!!) maar was toch echt iets te koud!
Heb vanmorgen (vannacht weer blanke man hi hi) besloten kleine pauze te houden en in mei volledig te gaan met die banaan op het water wat al tijden op de planning staat...enne ben er van overtuigd dat we daar feestjes gaan bouwen (fictief want ik hou niet zo van feestjes aan de waterkant).
Die fotoservice/wijven maar afvragen wanneer die jongen weer eens langs komt met die verweerde kop...(niet omdat ze mij zo aantrekkelijk vinden maar als het 'loopt' is dat goed voor de omzet snappie....uh heeft u ook rolletjes van 48?)

greetings razende Ray
(zo noemd M v B me weleens tja als ik weer eens een tik heb mbt tikken dan ben ik niet te stoppen)
'slachten gaan we niet, maar hakken...'
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-04-2002 14:19

Hakkie,

Aan je laatste posting te zien kan je maar beter snel weer gaan vissen!! dan kan je die verwarde gedachten weer eens op een rijtje zetten en de fotodame blij maken!!

Ook ik heb vannacht weer geblankt, maar troost me altijd met gedachte dat het beter zal gaan en een blik in het fotoboek doet vaak ook wonderen qua motivatie!!

De mazzel Laurens
Plaats reactie