Weer 120 karpers vanuit Frankrijk in Engeland onderschept

K. van den Herik

15-03-2010 12:10

lul toch niet uit je nek man met je hitler. Mijn ouders waren nog niet geboren en zijn inmiddels dood.

En jij kent mij echt niet, never niet...

En als het ff niet uitkomt dan maar niet benoemen doe ik dus niet aan mee.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-03-2010 12:21

Ga vooral door met je aantijgingen plaatsen de woordkeus van je zegt me genoeg. Zal er maar om lachen :lol: :lol:

Oké ken je niet, wel ben ik van mening dat je sinds je uit het KSN bestuur gestapt ben. Waarin je veel voor de KSN betekend hebt een waren gedaante verandering ondergaan bent.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-03-2010 14:54

Peter vind je het vreemd dat iemand anders reageert als je ouders en Hitler bij elkaar noemt.
Ik vind je geen onaardige vent maar ik zou ook steigeren als je die link zou leggen.
Laat ouders en fascisme uit een discussie dat is veel rustiger.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

15-03-2010 15:08

enige verandering is dat ik iedereen gewoon de waarheid kan zeggen en ik niet de schone schijn op hoef te houden, dat betekent, dat een aantal mensen door krijgen dat ik ze eigenlijk maar een zielig bij elkaar geraapt zooitje vind. Geldt voor 2 en daar hoor jij bij.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

15-03-2010 21:21

[quote="K. van den Herik"]De verantwoordelijken zijn we allemaal samen.

Gekke is dat op volstrekt legale wijze vissen tot 17 a 18 kilo te koop zijn, ook in Engeland zelf.

Weet Dennis de Wilde meer van, maar ik schat dat zelfs op het Horton complex nog steeds karper wordt gekweekt en dat daar ook grotere vissen worden gekweekt, tot 10 kilo oid.[/quote]


Klaas, In Engeland worden inderdaad vrije grote vissen gekweekt en legaal ook. Op Horton wordt ook nog gekweekt, echter niet voor verkoop. Deze kweek is uitsluitedn voor wateren binnen de eigen organisatie. Er zijn enkele kwekerijen die wel syndicate aanleveren, de prijzen voor 10 kilo zijn echtrer niet mals...Illegaal zoals in dit geval onderschept is vele malen goedkoper. Hoe triest en gevaarlijk deze praktijken ook zijn.....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-03-2010 21:47

En daar zijn ook wateren van in Frankrijk

La Horre is er 1 van,die kweekt ook zijn eigen vis en meeste is voor eigen water en af en toe voor verkoop!

Villedon zelfde verhaal
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-03-2010 23:46

Dit is het 2e succes van het onderscheppen van een omvangrijk illegaal transport van grote karpers dat ons bereikt. Bewering van CEFAS is dat het moeilijk is de transporten te onderscheppen. Dit suggereert dat het veel vaker gebeurd. En dan is richting Engeland nog in het geheel niet toegestaan.

Laten we het er maar op houden dat een enkeling iets geleerd heeft, maar er voor velen nog iets te leren valt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

16-03-2010 07:14

tja, vele educaters van weleer, zitten ook in de boterhandel. Wat ik zeg, de maatschappij zijn wij, wij laten ons gek maken en sommigen kunnen die weelde niet dragen, zodat enkelen er geld aan verdienen, over de rug van anderen.
teun dekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14-06-2007 21:07
Locatie: swifterbant

16-03-2010 09:11

ik probeer eigelijk alleen maar te zeggen wij maken zoveel commertaar terecht in dit geval maar wij kunnen dus die spiegeltjes op de beurs later laten zwemmen in open water als de beurs er op zit de verdienste zit ook wel in de verloting die er bij zat waar blijven die spiegeltjes van de beurs na gekocht te zijn in de vuilnisbak omdat ze door de winter thuis niet in de vijver konden in een bak komen te zitten zonder teveel zuurstof waarna 50 procent dood gaat of belanden ze thuis in het aguarium of in de vijver thuis als ze plus minus 100 tot 300 gram wegen hoor je niemand hierover ik vind het eigenlijk wel net zo erg dus als ik moet vergelijken
Gebruikersavatar
Bjorn Emans
Berichten: 37
Lid geworden op: 30-03-2008 20:45
Locatie: Roermond

16-03-2010 09:19

Het erge vind ik dat het me niet verbaasd. Een 15 jaar geleden had je nog een bepaalde trots als karpervisser. Je was zelf op zoek naar karper,Groot of klein. Iedere vis had zijn waarde. Heelaas is dat tegenwoordig niet meer voor iedereen zo. Door de komst van betaalwateren is het voor iedereen mogelijk een bak te vangen.(wat ik ook iedereen gun) Op zich geen probleem vind ik maar het resultaat is uiteindelijk wel dat er met vis gesleept moet worden om deze wateren interesant te houden en aan de vraag van de karpervissers te voldoen. Dus eigenlijk zijn we boos om het feit wat we zelf om vragen.

GR,

Bjorn.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-03-2010 12:09

Kees, er zijn echt meer dan 2 onderscheppingen geweest hoor. Cefas heeft gedeeltelijk gelijk dat het moeilijk is illegale transporten te onderscheppen, maar feitelijk geldt dat voor illegale transporten van een beperkt aantal vissen in van's e.d.. Want de grote transporten kunnen alleen maar plaatsvinden met vrachtwagens waarop viscontainers zijn geplaatst en dat kan zelfs een kind nog zien...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-03-2010 20:03

Wat een sukkels die karperslepers,
moet ik ze nou nog gaan vertellen dat ze eerst een beurs in Engeland moeten organiseren (zoals in Assen) met en voor grote karperaquaria waar die dingen tegenwoordig standaard in thuis horen te zijn.

Zijn we er toch met z'n allen weer schuld aan..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-03-2010 20:19

Ik wist van niks?? Dus niet allemaal ;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-03-2010 22:22

Nou Okay dan Leen, jij niet.

Maar de rest van de hier en in Assen aanwezige(karper)volk die zich daar voor het glas stond op te geilen wel, het ontbrak er nog maar nét aan dat ze zich niet in het openbaar aan hun piemeltje stonden te trekken.
Enkelen daarvan roepen nu om het hardst dat het een grote schande is met karpers te slepen of te vervoeren.

Wat een sukkels, om het maar geen pikkentrekkers te hoeven noemen..dat mag namelijk weer niet op een openbaar forum.. :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-03-2010 22:41

Ga je zelf wel lekker Henk?

Ik ben niet in Assen geweest, maar heb er ook niks op tegen dat karpers afkomstig uit een kweekvijver naar een andere bestemming worden vervoerd. Zelfs niet naar vijvers in de UK, maar dat is op zich verboden.

Ik heb er wel wat op tegen als er selectief grote karpers uit het openbare water worden ontrokken zodat er voor een veel groter bedrag dan een jaarvergunning een weekje op gevist mag worden. Laten die privéputten maar dure opgekweekte karpers kopen uit de inkomsten van hun bedrijfje.

Die nuance ligt dus wel ietsje anders en feitelijk op hetzelfde vlak als het onttrekken van openbaar water voor privédoeleinden.

Nu kun je niet direct beweren dat in dit geval de herkomst van de karpers geen kweekvijver op het vaste land was, maar het vermoeden is wel sterk. Anders waren er wel andere manieren geweest als er genoeg geld voor uitgetrokken was.

Voor de rest doen ze maar. Ik ben zeker geen principieel tegenstander van het kweken van vis voor commerciële doeleinden. Als groot opgekweekte koi in showvaten getoond kunnen worden, dan kan dat met groot opgekweekte karpers net zo.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-03-2010 23:03

Maar Kees,
ik heb maar één kam.
Meerdere kammetjes zou voor mij een onoverkomelijk probleem gaan worden, ik kan namelijk zo moeilijk kiezen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-03-2010 23:07

Nog een kam nodig dan?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

17-03-2010 06:49

Kijk maar uit Henk, straks ben je ook een zielig mannetje.

Dan zegt dat voor mij dan meer over het onbenul van degene die dat zegt hoor ....
ralf van den boom
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-08-2008 15:48

17-03-2010 07:02

nou henk ben niet in assen geweest maar weet dat zelfs standhouders walgde van de aquarium poppenkast.
hopelijk was dat gelijk een les maar ik weet nog wel van "vroeger" de visma die had het zelfde idee maar dan een vijver.
daar heb ik nooit wat over gehoord dus zijn wij waarschijnlijk toch beter gaan zorgen voor de karper.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-03-2010 17:25

Blijf erbij.......Dit gaat weer nergens over! Alles is goed wat er met de vis gebeurd,Aquarium lopen ze inderdaad allemaal te geilen en vergeten dat er een beurs is!,en nu gaan er karpers op transport en gaan we opeens lopen miereneuken dat het niet mag? En zielig is en noem maar op.

Volgensmij vergeten sommige hun tekst die ze geplaatst hebben bij topic Aquarium,want als je dat weet had je hier ook geen rede tot klagen!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-03-2010 23:08

Nee Kees,
a.u.b. geen kammetje erbij.
Die van mij is inmiddels ruim 40 jaar oud en kamt nog prima zonder onderscheid te maken tussen luizen afkomstig ofwel bestemd voor commerciele doeleinden.

Luizen in/uit Assen, UK, openbare, privé of andere kweekpotjes, het maakt hem niets uit.
Het is een goeie kam Kees en doet zijn werk zonder verschil te maken tussen hoog en laag en vrij van belangenverstrengelingen.

Een nieuwe zou enkel leiden tot gespleten laagjes in mijn welige haardos en bijdragen tot een ondraaglijk schaamtegevoel wanneer ik bij hoge uitzondering eens de straat op zou moeten.
Zou trouwens niet eens weten te kiezen, het modellenaanbod is de laatste 30 jaar tè zeer toegenomen, tè veel keuze en meesten doen niet wat ze beloven.

Verder gaat het lekker hier, dank je.
Dat je er aan twijfelt terwijl je toch een meer dan behoorlijk denkvermogen bezit, vind ik toch wel een beetje zorgelijk.
Vermoedelijk dacht je wat lichtvaardig en niet gedateerd genoeg. :wink: 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-03-2010 23:25

Nog een kam nodig in de zin van dat het ook wel zonder kan. Gewoon scheren die haardos. Frist lekker op.

Maar over commercie verschillen we van inzicht. Niet dat ik daarin ook geen onderscheid maak. Juist wel, denk ik.

Bepaalde standpunten worden hier verder aardig verwrongen. De zin om te reageren en een standpunt naar voren te brengen neemt af door de voortschrijdende verminkingen ervan. Dat zal wel een rol spelen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

18-03-2010 08:24

Kees,

Eigenlijk bedoelen we allemaal ongeveer hetzelfde. Er zijn er alleen die die tussenstop in een aquarium, ter meerdere eer en glorie van..., (van wat of wie eigenlijk) onnodig vinden.

Het is allemaal wat en zelden niks, maar vissen van een kilo of 5 tot zeg 10 in zo'n bak heb ik minder moeite mee.

Zal het proberen uit te leggen.

Ik heb best wel wat vissen gevangen tussen de 18 en 28 kilo. Wat me o.a. opvalt aan dit soort vissen is dat hun gewicht en dan zeker op het drogen, tegen hun werkt en dat deze vissen een stuk kwetsbaarder zijn of op zijn minst lijken te zijn. Elke handeling met zo'n vis kan het beestje schade toebrengen, veel eerder en sneller en zelfs erger dan een vis van de helft van het gewicht. Ik zie soms hufters die op hun gemak een knie vol in de pens van zo'n vis jenzen....Knappen ze zeker te weten van op denk ik... Als ze maar mooi op de foto staat...

Ik heb na die beurs wat e-mails gekregen hoe met name de vis weer uit het aquarium is gehaald en daar wordt ik niet blij van. En dat veranderd niet, zelfs niet als heel karpervissend nederland staat te juichen bij zo'n bak. Als ze dan maar genoeg ijs meenemen heeft het nog enig nut.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-03-2010 09:18

Klaas,

Mee eens. De signalen over het gebeuren geven aan dat er behoorlijk onhandig mee is omgegaan, zodat er onnodige incidenten zijn geweest waarbij een grote kans op beschadiging van de karpers aanwezig was. Dat is niet aanvaardbaar en een goede reden om dit in het vervolg van karperbeurzen te willen weren. De kanttekening zit bij "onnodige" incidenten. Het kan namelijk wel, maar kennelijk niet met deze knurften.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
erwin snaaijer
Berichten: 186
Lid geworden op: 09-03-2007 16:24
Locatie: hellevoetsluis

18-03-2010 15:53

he shit wou net dit weekend is een partytje vis gaan vervoeren haha

dan maar naar de visboer he lol



kunnen mensen zich druk maken he poehee