Rursee / Eisenbachsee, Eiffel, Duitsland

Plaats reactie
Danny Verwijmeren
Berichten: 15
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-01-2010 17:29

weet iemand of het de moeite is de hengels in te pakken en daar proberen een visje te verschalken?

ga daar in september heen op vakantie, heb her en der al gezocht op internet maar kom niet echt veel verder :(

Iemand daar wel is geweest misschien?

wie er wat kwijt wil, ik hoor graag

Groeten
Danny Verwijmeren
Berichten: 15
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

21-01-2010 12:39

echt helemaal niemand ooit geweest of die info heeft??
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

21-01-2010 13:06

Ik ben daar ooit op een midweekje geweest volgens mij. Was zo'n gezellige centerparcsachtige gelegenheid, maar of het dezelfde is ? Het klinkt wel zo. Naast het park was een visvijver (stuwmeertje). Wij meende daar te kunnen hengelen, maar daar dachten de locale hengelsporters anders over. Er was toen sprake van een gebroeieerde verhouding tussen de vissers en de toeristen aus Holland, stelletje hufters. Maar geen ramp, karper zat er nauwelijks, ze kozen daar voor forel en grote vriend karper werd er volgens mij met een lach op het gezicht naar het hiernamaals geholpen. De vergunning was trouwens ook buitensporig hoog en enkel te verkrijgen na het tonen van een (nederlandse) visvergunning.
Danny Verwijmeren
Berichten: 15
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-01-2010 16:29

bedankt Jan, dan zullen we er nog maar eens over nadenken of we de spullen inpakken, misschien maar niet dan

groeten,
Danny
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

15-02-2010 21:41

Stuwmeertje :o

Lijkt wel een binnenzee, ik zou zeker de moeite doen om je hengels mee te nemen, en er is op internet genoeg info te vinden.

Succes
Gebruikersavatar
ben Oortwijn
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-02-2008 18:22
Locatie: IJmuiden

16-02-2010 16:49

ckkr stuwmeertje ben er afgelopen jaar mei geweest maarja toen was ik er om te duiken en ik kan je zeggen dat de bodem hard is en dat het er erg diep is en soms kloven dusja verder heb ik geen karper gezien daar maar wel in een ander water daar vlak bij dat was over het hele water 4 meter diep en daar heb ik wel karpers gezien (echtzer badesee)

groetjes
De verhalen maken de visser, de foto`s maken de man, Maar het is hij die zijn verhalen voor zich houdt, die het langst zijn eigen stekkie bevissen kan.
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

17-02-2010 18:51

rursee eifel, is een paar honderd hectare , als dat een klein stuwmeertje is :o
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

18-02-2010 11:02

Dan hebben we het niet over hetzelfde water denk ik.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-02-2010 11:50

ik heb gehoord dat je daar karpers vangt met een klein zwart snorretje mannn en als die op de kant komt steek die ze rechter borstvin omhoog :o
hahahahah
........de zoveelstebaits
Danny Verwijmeren
Berichten: 15
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-03-2010 12:22

allemaal alvast bedankt voor de info tot zover. Ik hou me nog steeds aanbevolen voor eventueel nog meer info hoor dus laat maar horen :wink:

Hoeft trouwens niet perse vissen op karper te zijn hoor, gaat er maar om dat ik met mn vader een keertje een hengeltje kan uitgooien daar en dan is het al snel een stuk leuker als we een visje zouden kunnen vangen natuurlijk :lol:
Jan-Arie de Jong
Berichten: 23
Lid geworden op: 09-06-2008 13:54

11-08-2010 16:14

Ben je imiddels al geweest?
Ik ben er vorige week geweest, gewoon een daagje uit. Op dat moment was ik daar op vakantie.
Je hebt daar 3 stuwmeren waaronder de Obersee en Rur(stau)see. Heb je een vakantie voor nodig om er om heen te lopen. Bij de Rursee heb je o.a. een dam en die splitst uiteraard het water. Aan een kant lagen nogal wat wierbedden. We hebben ze niet geteld, maar 150 karpers is te weinig! Eigenlijk allemaal schubs met hier en daar echt flinke uitschieters. Allemaal scholen van 5 - 10 stuks. Op een gegeven moment met brood gestrooid...Was dus zo weg. Zorg maar wel dat je een vergunning hebt. Op een bord stond de bekeuring aangegeven voor overtredingen en die is niet misselijk. Niet van deze tijd.
Ik denk meer uit het snorrentijdperk wat Stotijn bedoeld!

Groeten,
Jan-Arie
Ik hoop niet dat ik het met de Beekse Bergen heb verwisseld. In Duitsland kon je in mijn vakantie alleen maar bier kopen in de Getränkenhalle :wink:
Danny Verwijmeren
Berichten: 15
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-08-2010 13:39

Hallo Jan-Arie,

nee, nog anderhalve week werken en dan gaan we op pad. Dit is wel goed nieuws hoor wat je hier verteld, we pakken de spullen in en zullen is kijken wat we er van kunnen maken. Zal maar enkele daagjes vissen zijn hoor, voor de rest gaan we daar gewoon lekker vakantie houden

we zullen op het park zelf wel wat inlichtingen gaan inwinnen waar de juiste vergunning te halen is, komt wel goed maar toch bedankt

Zal na de vakantie wel laten weten hoe het is geweest en of we wat op de kant hebben weten te krijgen

Bedankt allemaal voor de info

groeten
Danny
Michiel van asselt82
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2008 16:10

23-08-2010 12:29

Hoi Danny,

Ik was erg nieuwsgierig naar je resultaten op dit water.
Kweet niet of je al terug bent, maar wacht af.

Verder vroeg ik mij af of wateren in Duistland als geschikt worden bevonden voor het karpervissen. Zelf woon ik aan de grens bij Arnhem en heb het idee dat er best mooie wateren te vinden zijn in Duitsland.

indien er vissers zijn die dit willen onderzoeken/ of tips hebben hoor ik het graag.

Michiel van Asselt
Gebruikersavatar
mark van der ham
Berichten: 66
Lid geworden op: 30-12-2005 15:38
Locatie: almere
Contacteer:

26-04-2011 18:33

Goede dag,

Ik ben laatst samen met mijn meisje wezen kijken bij de Mohnesee.
Ik heb wel wat kunnen vinden op het internet maar dat ging vooral over het mooie roofvis bestand.
Helaas heb ik niet echt veel kunnen vinden wat betreft de karper.
Ik moet zeggen als ik op het uiterlijk van het water af ga dat ik tot over me oren verliefd ben geworden, maar ik ben ook opzoek naar wat inhoud van het water.

Zijn er misschien mensen die mij iets meer over het water willen vertellen?
Het hoeven geen details te zijn maar alles wat ik weet voor de test sessie's is mooi meegenomen.

Alvast bedankt! en gegroet Mark
je vis hoeft niet altijd groot tezijn als je er zelf maar plezier in hebt!!!

projectspiegls melden kleine moeite groot plezier
http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
mark van der ham
Berichten: 66
Lid geworden op: 30-12-2005 15:38
Locatie: almere
Contacteer:

06-09-2011 10:51

Is er nou echt niemand , die er geweest is?

Groet Mark
je vis hoeft niet altijd groot tezijn als je er zelf maar plezier in hebt!!!

projectspiegls melden kleine moeite groot plezier
http://www.icarp.nl
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

16-09-2011 09:37

eens in de zoveel jaar word het leegelaten en de grotere vissen eruit gevangen ,dus niet interesant .grootste vis 10 kilo!!
het gedeelte wat niet bevist mag worden word ook niet leegelaten dus interesant ,maar daar mag je niet vissen!!! vergunning voor het hele gebied rond de 96 euro zonder de duitse kaart erbij.
Plaats reactie