Wie Gaat Er Naar Marroko

Plaats reactie

Ga jij Naar Het Godelijke Marroko

Ja, Tuurlijk
49
27%
Nee, Blijf Bij Frankrijk.
82
45%
Weet Het Nog Niet.
51
28%
 
Totaal aantal stemmen: 182
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

28-06-2007 16:17

Hoi Henk,

Mooie vis in je avatar! Zeker gevangen in Didam?

:)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-06-2007 21:32

Dave,
het is een mooie vis.
Dat is het enige zekere zonder vraagteken erachter!
Groet'n Henk..

still growing Old.
henry de klein
Berichten: 104
Lid geworden op: 01-03-2006 23:26
Locatie: Sappemeer

29-06-2007 00:22

Meneer HPE,

Dat jij nog niet alle visserij beheerst in nederland? Wat een wijsheid heb jij! Wat een inzicht! Wat een normen en waarden! Zo zeg, als een ieder zo'n respect had voor een ander dan zou het pas goed zijn! Jij ziet het tenminste! Dat maak ik wel uit aan je (als ik dat mag zeggen?) postings! Tjonge jonge wat een respect voor een ieder! Trouwens ik ben er in September!

Groet'n,
Henry.
Vissen is net als pissen, Je moet gewoon!
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

29-06-2007 07:06

Beste Henry de Klein
Je gaat in september?
Ik ben er vorig jaar geweest in September. Supertijd gehad.
Ga er niet veel over zeggen, dat mag je allemaal zelf ondervinden.
Maar vergeet niet 's nachts, liggend op je stretcher, eens omhoog te kijken.
wedden dat je heerlijk in slaap valt!
Heel veel succes!
En bovenal plezier.
Rob
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

29-06-2007 10:00

dave troost schreef:H.P. van Ee,

Wij gaan naar het Goddelijke Marokko! 3 Vrienden en ik. We gaan daar de boel verzieken. Marokkaantjes pesten. Karpers mishandelen. Proberen of we een tweede Atlasgebergte kunnen maken met ons afval. Andere dieren die op/in het water leven mishandelen als de karper niet wil bijten. En misschien tuigen we Marc Vergauwen ook nog wel even af als we ons vervelen. Lekker veel bier zuipen. Schijten en pissen waar het ons blieft.

Denk even na man. Probeer eens iets positiefs in de visserij te zien. Ook bij andere topics heb je alleen maar slechts nieuws. Volgens mij stijgt de Ph waarde van het water als jij in de buurt komt. Zo zuur ben je.

Met positieve groet,

Dave



niet om het een of ander maar de ph waarde daalt als het zuurder wordt
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

29-06-2007 12:30

Rob

Nee, ik heb geen respect voor mensen als Alijn Danau.
Neem bijvoorbeeld het wegen tegenwoordig.
Zelfs het getal achter de komma is erg belangrijk.
Meneer Danau is daar mee begonnen, in zijn eerste boek.
Daarbij zoals eerder geschreven, vist hij ook graag op betaal-wateren.
Ik niet, karpervissen is vrijheid en niet vastgebonden zitten aan éen stek.
En ik haal mijn neus niet op voor wateren waar toevallig geen 25-kilo + vissen zwemmen.

Hij houdt er ook niet van om in de belangstelling te staan, maar schrijft wel boeken.
Veel mensen bewonderen zijn schrijfstijl.
Ik niet, grammaticaal klopt het vaak niet.
Geef mij maar Joris Weitjens, die is tenminste zichzelf.

Natuurlijk mis ik jouw clou, maar ik vis dan ook niet in het buitenland op karper...

Henry

Mr. Perfect, ik kan over water lopen, de wijheid in pacht en respect voor iedereen.
Ik weet lezen is moeilijk, maar ik ben niet wat de meeste mensen van mij maken.
Eén ding licht voor mij heel simpel.
Er zijn maar echt weinig mensen die mijn respect hebben.
Dieren en hun omgeving niet, die respecteer ik immer, tot muggen aan toe.
Weet jij waarom ? Dieren kunnen niet liegen en hun grootste vijand is vaak de mens.
En als jij weet wat ik de afgelopen twee weken aan dode vissen, eenden en andere vogels heb gezien, dan is het duidelijk dat de mens een ramp is voor de aarde.
De mens is een mens de Wolf (citaat van JW).

Henk, ik vind het een mooie vis. Het verhaal achter de vangst ken ik ook.
Deze vis komt jouw toe, hoor. Jij bent tenminste met beide benen op de grond blijven staan.

met zwevende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

29-06-2007 15:40

Sorry Monster.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-06-2007 15:57

Mijn respect voor hem is ook aardig gedaald sinds hij grote klompen lood bewust in het water achterlaat en dat ook nog eens breed uitlegt als: het gaat toch om de vis?

Oja uitleggen: er komt een grote klomp lood op de bodem te liggen verbonden met een breeklijntje, de vis slaat vast op het lood en de lijn breekt.
Ja hoor mijnheer dat is karpervissen promoten en als er commentaar op komt de dooddoener gebruiken als boven beschreven.
Is geen verhaal van een ander het is een antwoord aan mij gegeven toen ik er kritiek op had.
Vissen is een hobby, geen religie!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

03-07-2007 12:29

Heren

Karper-vissen in Marokko...

Het hedendaags commercieel-gedrocht, en zeker misplaatst wat dan een "karperwereld" heet te zijn? Is een belediging, voor wat het echte karpervissen ooit vertolkte, in het nostalgische verleden, namelijk spanning avontuur....romantiek....belevenis.... individualisme....en respect voor de natuur!

Tegenwoordig een drempel verlagende hobby, voor die gene die zich zelf karpervisser wenst te noemen en de karakteristieke, nostalgische eigenschappen mist, van een diervriendelijk natuur minnende persoonlijkheid! Dit hoofdzakelijk dank zij een ingenieus, degenererend en commercieel bekrachtigd, en het mogelijk gemaakte balletjes tijdperk!

Ze snappen het wel hoor dat ze de karpervisserij om zeep helpen, waar dacht jij dat al die boosheid vandaan kwam, via postings c.q. misplaatste reactie's, en scheld partijen b.v.b? Juist men waarde, men voelt zich betrapt men keek in de spiegel die men de desbetreffende voor hield, en deze was niet echt blij met wat hij zag en dan slaat men op tilt!

Ode aan Wilko Bloem...

met nostalgische groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 13:40

Geweldig, die Bloem-lezing. :D :D :D :D
Wat worden sommigen toch gemist, alhoewel toen hij nog onder ons was kon niet iedereen zijn lezingen waarderen.
De toon heb je in ieder geval goed gekozen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

03-07-2007 16:17

H.P. van Ee,

Welke garantie kan je me geven dat het Marokkaanse water verpest wordt? Je baseert je uitspraken op gebeurtenissen op Franse wateren en Raduta.

Er zijn zat voorbeelden te noemen waar het niet fout gaat.

Je leeft in onmin met de moderne karpervisserij. Doe er iets aan. Ga niet hier op een forum zitten fitten op allochtonen en het assortiment van Lidl. Als je zegt dat anderen iets zouden moeten doen, waarom zou ej ze niet een handje helpen.

Een beter wereld begint bij jezelf. Tot ziens bij je schitterende presentatie over jouw visie op de karpervisserij. Ik hoop dat ik er iets van opsteek.

Met leergierige groet,

Dave
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 16:25

HP leeft al jaren in onmin met het forum, vandaar dat ik het zo leuk vond dat hij weer terug kwam.
Soms met kromme tenen maar altijd met een glimlach blijf ik zijn visie volgen.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

03-07-2007 20:06

Hans Peter,


Mochten er niet ooit verhalen gepubliceerd zijn over karpervissen zat je waarschijnlijk nu op dammen of schaken, samen met Evert.

We zijn met 6 miljard op de aarde, zijn er minimaal 3 miljard teveel, waardoor alles drukker is en we een beetje met elkaar rekening moeten houden. Of er 3 miljard af trappen.

Waar jij spanning avontuur....romantiek....belevenis.... individualisme....en respect voor de natuur! zoekt en vind aan 1 of andere rivier of plas in je uppie hier in nl vindt een ander die in Marokko.

Als een ander jou of een ander niet tot last is, wie ben jij in godsnaam om een ander te veroordelen?

Zat trouwens zelf ff te googlen.

Ik ga binnenkort of meerval vissen op de po of steur in kanada of een beetje forellen in Rusland.

Kan nog niet kiezen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 20:16

k zou meerval kiezen die schijnen ook gek te zijn op karpers.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-07-2007 20:27

[quote="Hans-Peter van Ee"]Heren

Karper-vissen in Marokko...

Het hedendaags commercieel-gedrocht, en zeker misplaatst wat dan een "karperwereld" heet te zijn? Is een belediging, voor wat het echte karpervissen ooit vertolkte, in het nostalgische verleden, namelijk spanning avontuur....romantiek....belevenis.... individualisme....en respect voor de natuur!

,

Als er ergens nog romantiek echte ongerepte natuur stillevens prachtige vissen etc etc te vinden zijn dan is het zeker in marokko. Beetje moe vword ik van de mensen die op werkelijk alles dat maar iest naar commercie riekt neersabelen sonder zich er werkelijk in verdiept te hebben

mvg martijn
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

03-07-2007 21:28

Vroeger was alles zogenaamd beter. Ik mis Hennie Mattemaker. Men ging zo op in de romantiek van het vissen dat zijn leugens voor waarheid werden aangenomen. Hoe heeft hij z'n visserij beleeft? Gefrustreerd gewichten verzinnen. Een individualist was hij zeker. Er was niemand om z'n recordgewichten te bevestigen. Ach, noem het nostalgie.

Maar, ik beweer niet dat vroeger alles slechter was door een paar negatieve gebeurtenissen. Helaas Hans Peter denk je in de toekomst te kunnen kijken door Marokko met Frankrijk te vergelijken. Spijtig.

Mocht je ooit gelijk krijgen, zal ik niet te beroerd zijn om je gelijk in te zien. Maar er zijn zoveel voorbeelden dat het ook goed kan gaan.

Jammer dat je zo bent blijven hangen in "de goede oude tijd".
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2007 22:30

Martijn HPE heeft in ieder geval een groot voordeel, hij schrijft beter :D :D :D 8) 8) 8) :oops: :oops: :oops:
Vissen is een hobby, geen religie!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

04-07-2007 12:35

Heren

Het valt mij telkens weer op, dat een aantal mensen zich persoonlijk aangevallen voelt.
Mij gaat het nog steeds om het onderwerp: Vissen in Marroko (blijft onzinnig in MIJN ogen).
Veel al schrijf ik in zijn algemeenheid, en een ieder die zich aangesproken voelt heeft het recht om te reageren.

Mijn beleving is nu eenmaal mijn beleving, en een ieder mag doen waar hij zalig van wordt.
Dat men mij persoonlijk constant af loopt te zeiken hier, dat kan mij weinig boeien.
Jullie zijn ook maar mensen.

Dave

Jij zegt dat ik op allochtonen loop te fitten, dat klopt niet.
Beticht me niet van discriminatie.
Zo zit ik niet in elkaar, mijn persoontje wordt hier in Ede beschouwd als lid van de Turkse familie Bekar, dus ik begrijp niet waar jij heen wilt.

Dat Lidl, Hema en de Kijkshop hengelsport-materialen verkopen, dat klopt gewoon niet.
Het uit-oefenen van de hengelsport is omgaan met dieren, en dat behoeft wel enige voorlichting en begeleiding.
Zoiets als wat wij hier vanuit de hengelsport-vereniging al meer dan drie jaar proberen uit te dragen.

met vomiterende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
K. van den Herik

04-07-2007 14:29

Hans Peter,

Dat fulmineren ging nog, kijk uit dat je niet in je braaksel stikt :P


Hema en Lidl heb je een punt. echter 1 van de mannekes een poosje terug had een beetmelder gekocht zonder te weten wat ie er mee moest doen. Bij de hema kan ik het me nog voorstellen maar bij een hengelsportzaak?

Ik zou een vispas met cursus a la duitsland toejuichen.

Wat iemand in jouw ogen doet is aan jou. Probleem is dat ej een ander gaat veroordelen.


Nee ik ga niet naar Marokko, maar dat eheft nix met het vissen te maken.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

04-07-2007 17:09

H.P. van Ee,

De volgende zin is op jouw toetsenbord ingedrukt.

[/quote] Het doden van deze eenden is gebeurd door MENSEN/JONGEREN van buitenlandse afkomst.

Als je de Turk van Ede bent, bedoel je dan dan autochtonen de eenden hebben afgeslacht?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-07-2007 17:55

Dave ik wordt ook beschouwd als een familielid van Hindoestanen, toch ben ik een Nederlander en die Hindoestanen trouwens ook.
Als ik het over allochtonen heb heb ik het niet over autochtonen, voor hetzelfde heb ik het dan over het Koninklijk huis.
Ik vind jou opmerking dan ook nergens op slaan, oja hij slaat wel ergens op als een vlag op een strontpraam.
Volgens mij is HPE het hier ook wel aardig mee eens.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-07-2007 18:39

Hans

Vergeet niet dat jij jouw persoonlijke mening wel erg ongenuanceerd naar voren brengt, en het is niet meer dan logisch dat dat reacties oplevert. Ik vat het niet persoonlijk op, maar ik vind wel dat je zaken erg zwart/wit bekijkt met weinig nuances

mvg martijn

p.s. waarom maak je eigenlijk nog gebruik van internet? Als er iets is wat de maatschappij verziekt is dat het wel! Het antwoord is simpel, de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker niet bij het medium!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-07-2007 19:22

Waarvan actie, alhoewel het medium het de gebruiker ook wel erg gemakkelijk maakt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-07-2007 12:32

Dave

De manier waarop ik het heb omschreven lijkt/leek mij niet discrimenerend.
Maar goed, het is maar net welke aanvulling MEN er aan wil geven.

Martijn

Ik ga er van uit dat het hier een discussie-forum is.
Dat één en ander ongenuanceerdt lijkt of is, dat zal best kunnen.
Daarbij is internet een aanvulling op mijn hobby.

Klaas

Maar wie veroordeel ik hier persoonlijk ?
Volgens mij probeer ik toch zoveel mogelijk in het algemeen te spreken.
Of zitten hier mensen die ik rechtstreeks en persoonlijk heb beledigd (ja, Drs. Alijn..).
En nergens geef ik aan dat het verboden is om in het buitenland te karperen.
Wie weet wat de toekomst mij brengt...
In Marokko liggen nog genoeg andere meren.

Douwe

Mee eens, en duidelijk verwoord hoe de vork in de steel zit.
Integratie in de hengelsport :lol:

met deeg-knedende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

07-07-2007 07:52

HPE
Qoute: "Jullie zijn ook maar mensen"

Kijk dat bedoel ik nou! God allah machtig prachtig!
Zie ik je zondag in de kerk?