Slapy meer in tsjechie

Plaats reactie
Ytzen Peterson
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-01-2005 04:58
Locatie: Ferwert

23-03-2006 13:21

Hallo,

Ik heb voor de deze zomer een huisje geboekt aan het Slapy meer in Tsjechie. Heeft iemand ervaring met dit meer of heeft iemand nog tips ?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen !

Groeten, Ytzen Peterson
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

28-03-2006 22:23

Ytzen,

Wij zijn twee jaar geleden naar dit meer geweest om er te gaan vissen op karper.
Mooi water om te zien en mooie omgeving.
Het viel ons een beetje tegen wat vissen betreft, het was erg druk met mensen die uit Praag komen om daar hun vakantie te vieren.
En dat vakantie vieren kunnen ze erg goed.
Na drie nachten (overdag was het helemaal niet te doen met zwemmende mensen en boten) te hebben gevist,
zijn we er maar mee gestopt.
Elke avond dronken Tsjechen die tegen je hengels aan lopen (per ongeluk hoor dat wel, ze waren echt te dronken om het te begrijpen) en het risico om gepakt te worden voor het nachtvissen, wat dus eigenlijk niet mag, werden ons toch wat teveel.
Toen hebben we ons maar verenigd met de Tsjechen en nog vier uiterst gezellige avonden met hun doorgebracht.
In die eerste drie nachten hebben we wel nog vijf karpers weten te vangen, niet groot maar wel mooi.
Groot moet er toch wel te vangen zijn, maar omstandigheden zijn dus lastig.
Wat ook wennen is, is als je een Tsjech een karper ziet vangen en hij hem de kop inslaat om mee te nemen.
Verder absoluut geen kwaad woord over de Tsjechen, van hun gastvrijheid kunnen wij hier in Nederland nog wat leren.
Veel plezier daar in ieder geval!

Mvg Ivan
Carpe diem...
Ytzen Peterson
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-01-2005 04:58
Locatie: Ferwert

31-03-2006 00:03

Oei, dat belooft niet veel goeds... :(
Ik hoop maar dat ons huisje aan een rustig stuk staat, in ieder geval bedankt voor je reactie !!

Groeten, Ytzen
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

31-03-2006 11:11

Ytzen,

Het hangt er misschien ook nog van af in welke tijd je gaat.
Wij waren er toen in augustus, en volgens mij was het daar toen ook vakantietijd.
Dus het hoeft natuurlijk niet elke week zo te zijn.
Misschien hadden wij gewoon pech om daar in de verkeerde periode te zijn.
Verder vond ik het zelf echt een heel mooi land(natuur) en de mensen, als je ze een beetje leert kennen zijn zeer gastvrij.
Ze zijn wel behoorlijk nationalistisch en je een beetje aanpassen aan hun gewoontes kan geen kwaad.
Als je bijv. groet met ahoy ipv hello, is er al een wereld van verschil.
Ik wens je veel succes en veel plezier toe daar!

Mvg Ivan
Carpe diem...
Ytzen Peterson
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-01-2005 04:58
Locatie: Ferwert

01-04-2006 09:41

Dankje Ivan, ben erg benieuwd wat ik daar aantref, gaan er in ieder geval een leuke vakantie van maken !

Groeten, Ytzen
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

01-04-2006 15:02

Ik sprak gisteren een Tsjechische jongen die in mijn huis woont. Tijdens ons gesprek dacht ik aan jou vraag, dus vroeg ik hem of hij het meer kende. Hij vertelde me ook dat het een van de grootste vakantieplekken voor Tsjechen is in de zomer. Dus voornamelijk in augustus (volgens hem de beste zomermaand) trekken heel wat mensen uit Praag daarnaartoe. Over het vissen kon hij me geen informatie geven, aangezien hij dat zelf niet doet. Wel kon hij altijd informatie vragen over vergunningen e.d. Hij zei ook dat vissen op Lipno en omgeving meer voorkomt en dat Slapy meer wordt beschouwd als recreatie en vakantieplek... Toch wist hij wel dat er gevist wordt op Slapy en dat er ook karper gevangen wordt, die vervolgens gezellig op de barbecue verdwijnt....

hoop dat je er wat aan hebt, je niet helemaal willende ontmoedigen.

jordi
Ytzen Peterson
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-01-2005 04:58
Locatie: Ferwert

09-04-2006 18:40

Dankje Jordi voor je reactie, ga denk ik proberen om 's ochtends vroeg te vissen als de Tsjechen hun roes nog uitslapen ! En dan maar eens kijken of er nog wat gaat bijten.

Groeten, Ytzen Peterson
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

05-01-2007 15:45

:roll:
Carpe diem...
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

09-01-2007 23:14

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd! :P :P :roll: :roll:
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

10-01-2007 10:27

Volgens mij is die foto niet in Tjechie genomen, in ieder geval niet aan het Slapy-meer :wink:
Carpe diem...
Rob Cuyten

15-01-2007 19:14

wel karper van dat formaat wat je daar vangt mischien bedoelt hij dat?
Bram Oude Lashof
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-06-2007 17:18
Locatie: Oldenzaal

11-06-2007 13:33

Ja wij gaan ditj aar ook daar vissen en het lijkt me een meer waar dikke 30'ers in zwemmen en nog wel zwaarder waar kun je het beste vissen we nemen tenslotte wel een boot mee weet niet of het mag ik weet neit wanneer we daar vissen we proberen gewoon een x smorgens savonds en smiddag kijken wanneer ze goed bijten.

Groetjes bram
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-06-2007 00:17

je vangt ze gewoon zodra je ingooit (voor of achteruit maakt niet uit)
wij hadden een huisje gehuurd en zaten van smorgens tot savonds te vissen en voerden de stekken aan zodra we weg gingen voor de volgende ochtend. succes ron
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Plaats reactie