Moezel in Duitsland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
John van de Ven
Berichten: 48
Lid geworden op: 29-05-2003 02:00
Locatie: Dinther

06-03-2006 22:56

Hallo, zijn er mensen die ervaring hebben met het vissen op karper in de moezel in duitsland.Ik heb daar namelijk een huisje geboekt tijdens de zomervakantie, gelegen aan de oever van de rivier ter hoogte van Bernt-kastel.Ik hoor graag van jullie.

Groeten John
Ivo Slamevitch
Berichten: 20
Lid geworden op: 28-01-2005 23:20

07-05-2006 10:35

John,

Ik heb begrepen dat het er niet best uitziet in die regio.
Veel roofvis zegt mijn Duitse maat uit Traben-Trarbach.
Het schijnt dat je meer richting Luxemburg (de kant van Trier) de moesel moet volgen om karper te vangen. Ergens bij een dam.
Er is al eerder een topic over geweest. Ik weet alleen niet meer of het hier was of op die andere grote karpersite.

Ik hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen.

gr.

Ivo
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-07-2006 17:55

Klopt, het schijnt dat de beroepsvissers de karperstand minimaliseren...

Een maat van me heeft er enkele dagen op een schitterende stek gevist, maar toen hij allerlei vissoorten zag paaien en geen teken van karper zag, is hij weggegaan.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
John van de Ven
Berichten: 48
Lid geworden op: 29-05-2003 02:00
Locatie: Dinther

08-02-2007 23:20

Hallo ik wil even laten weten dat ik op mijn vakantie een paar avonden heb gevist, en elke avond mooie kopvoorns heb gevangen.Ik heb 1 keer karper zien springen maar geen aanbeten mogen hebben.
Paul de Jong
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Kelberg Duitsland

12-02-2007 21:35

Beste John,

Ik woon al sinds 5 jaar in Duitsland op 20 km van de moezel. Ik heb al op vele trajecten gevist en wees gerust er zit echt wel karper. Het bestand is inderdaad erg dun en verwacht geen biggen. De 15 kilo grens heb ik nog niet kunnen bereiken.
De betere stukken vind je inderdaad richitng Trier, maar ook richting Koblenz. Hier stroomt de moezel in de rijn, geweldig stuk alleen te ver weg voor jou.

Ik heb er 2 zomers veel tijd ingestoken, ik raad je aan alleen met boillies en pellets aan de slag te gaan, kleinvoer zorgt voor bijvangsten. kopvoorns, brasem en barbeel in overvloed op het stuk waar jij zit.

Neem heel veel tijd en geduld mee, ga vooral korte sessie in de vroege morgenuren, zoek het niet diep! Verwacht geen wereldrecord, gem. gewicht ligt bij mij bij een goeie 8 kilo.

Neem vooral materiaal mee om te switchen naar een fantastisch alternatief: Barbeel!

Als je echt serieuze plannen hebt en er echt tijd in wil steken, wil ik je graag meer info geven. Als je just for fun gewoon wilt een beetje wilt vissen tijdens een waarschijnlijk welverdiende vakantie, wens ik je vooral succes en een fijne vakantie in een geweldig gebied!

Ik hoor het van je....

Groeten uit Duitsland,

Paul
Plaats reactie