Schelde/grote rivier

Pascal De Wilde
Berichten: 20
Lid geworden op: 06-12-2015 06:08

04-04-2016 06:13

Gisteren voor de eerste keer dit jaar op de Schelde gevist.
Na 2 minuten al een voorn van 37cm .
Nog een karper van 4 kilo , en een brasem van 53cm.
2 meter uit de kant met mais.
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

04-04-2016 14:31

Die stijgers zijn een initiatief van een lokale vereniging waarvan ik de voorzitter ken en zien er inderdaad goed uit! Super dat mensen zich voor zo'n zaken inzetten zonder eigenbelang!

Super Pascal, das meteen al een resultaat! Met de huidige temperaturen zal het vissen wel beginnen loslopen nu... Normaal was ik al begonnen op de Schelde, maar vorige week een nare rugblessure opgelopen waardoor het voorlopig voor mij nog niet mogelijk is om te vissen. Volgende week heb ik een week verlof en hoop ik dat het zal lukken :)


2 weken geleden heb ik het geluk gehad een fraaie spiegel te mogen vangen op een oude zij-arm van de Schelde. Tijdens die sessie zijn dan ineens de plannen gesmeed voor de echte Schelde, maar helaas net daarna die nare blessure opgelopen...
Pascal De Wilde
Berichten: 20
Lid geworden op: 06-12-2015 06:08

05-04-2016 18:53

ben benieuwd
weeg jij uw vissen?
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

05-04-2016 19:29

Hangt er vanaf Pascal, als mijn rug het volgende week al toelaat om te vissen zal er toch zo weinig mogelijk materiaal naar de kant meegaan. Spieren zijn ontstoken, dus ik ga zo licht mogelijk bepakt waarschijnlijk.
Kans is groot dat ik aan het kil eens ga proberen en dan moet ik toch al even stappen. Ik ga ook niet met mijn auto op de dijk rijden om uit te pakken, want wil het ook niet voor iedereen verpesten :D

In het algemeen weeg ik mijn vissen pas vanaf dat ik vermoed dat ze ergens rond de 13 kilogram gaan wegen. Onder dat gewicht gaan ze meestal netjes zo snel mogelijk terug het water in.
Gewichten boeien me niet zo veel, en verwacht nu ook niet direct een klepper te vangen op de Schelde, al weet je het nooit natuurlijk...

Heb lang met de vaste stok gevist, dus ben wel goed in het gewicht schatten van kleinere karpers, zonder gevoel voor overdrijven weliswaar 8)
Pascal De Wilde
Berichten: 20
Lid geworden op: 06-12-2015 06:08

06-04-2016 11:30

10kilo zit er zeker op , ben benieuwd wat er op het droge zal komen.
Ik zal hier ook foto's plaatsen .