Karpervissen - Dender - Voorvoeren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dylan De Cooman
Berichten: 38
Lid geworden op: 09-07-2014 22:28
Locatie: België
Contacteer:

26-07-2014 18:59

Hi!

Ik heb 2 vragen.
Men eerste vraag gaat vooral over de dender (of mss ander kanaal). Mss hebben sommige hier daar meer ervaring mee.
Ik heb sinds kort hier in ons klein dorpje een doorgang gevonden langs weiden om zo naar een stek aan de dender te geraken.
Dit is slechts 5min stappen van bij ons thuis, wat dus perfect zou zijn om daar soms eens te gaan vissen.
Nu, ik heb altijd al op plekken gevist op de dender waar er meerdere mensen vissen en soms ook eens wedstrijden worden gehouden.
Daar kan ik altijd wel wat karpers op de mat krijgen maar dan denk ik dat dit vrij normaal is aangezien iedereen daar achteraf of tijdens het vissen al zen eten (vaste stok vissers) en bollies ingooit. De vissen zullen daar dus zeker wel blijven met al dat eten.

Nu, op deze stek bij ons thuis lagen er ook veel resten van potten Maïs en kampvuurmaterieel. Tenzij iemand verzot was op Maïs denk ik toch dat er daar gevist word ookal ligt dit zeer afgelegen en zal bijna niemand deze stek kennen. Men vraag is nu als volgt:
Zit de vis op de dender overal een beetje of kan het echt zijn dat omdat het daar afgelegen is en er misschien nog wel nooit iemand heeft gevist dat er totaal geen kans is om daar een vis te kunnen vangen? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Elke dag wat gaan voeren en daarna zelf eens gaan vissen?

Vraag 2:
Ik maak momenteel men bollies nog niet zelf, ik ga deze in een karpershop uit een diepvries gaan kopen.
Daarom kan het voorvoeren met bollies soms snel oplopen qua prijs. Vaak zie ik mensen op filmpjes die een emmer hebben met een hele zooi in van Maïs en een soort zaden en duivenvoer heb ik ookal gehoord? Hiermee samen met bollies zou denkik goedkoper uitkomen? Of hoe en met wat gaan jullie voorvoeren? Bollies, korrels, mengeling van iets?

Alvast bedankt voor jullie tijd!
2015 | Let's hit some PR's!
Glenn Segers
Berichten: 2
Lid geworden op: 01-02-2015 17:08
Locatie: Iddergem

01-02-2015 17:30

Beste,

ik vis al sinds mijn 8e op de dender en ik ken werkelijk geen makkelijker water. Echt alles werkt er van vismeelbollen tot fruitbollen tot lookbollen. Ikzelf voer altijd voor met een mix van hennep, tijgers, mais en boilies. ook vismeelpellets zijn goed om voor te voeren. Wel merk ik dat je niet groter moet gaan dan 20mm. Ik ving vorig jaar een nieuw pb van 18,2kg op de dender op een 14mm. Klein aas wordt rapper tot zich genomen. Ook op tijgers heb ik al goede resultaten geboekt dus probeer het zeker eens! wanneer het wat kouder wordt is een single pop-up strak in de kant ook niet slecht. Maar om op je vraag te antwoorden. Wanneer je voorvoert zal elke stek wel draaien want het visbestand is gewoon ontzettend groot. Wel veel 5-8kg vissen vooraleer een dikkere je mat bezoekt maar altijd pret op de dender!

good luck & tight lines!

greetz,

segers
every fish counts!
Glenn van Uffelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-02-2015 00:37

03-02-2015 20:32

Om een gigantische stek aan te maken ga ik zakken van 25kg duivenvoer halen , is iets van 11€ dacht ik , bollekes er tussen , hele en halve , tijgernoten en hennep er ook bij .
Voerstek mooi verspreid maken en naarmate de dag nadert dat je begint te vissen verkleinen van stek en ik persoonlijk begin dan ook af te bouwen van hoeveelheid en de verschillende soorten.
Voer dan bijvoorbeeld enkel nog met boilies en tijgernoten.

Als je dan inderdaad op een ongerept stuk zit kun je dat deel van het water echt wel naar uw hand zetten , al bij al valt de prijs nog wel mee , en het geld en de moeite zal uiteindelijk wel beloond worden als die stek begint te lopen :D
Jelle Van Duysen
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-05-2012 10:02
Locatie: St. Niklaas

17-02-2015 00:47

Goeie tip:
Koop u duivenvoer, mais, hennep e.d. niet bij je plaatselijke hengelsportwinkel maar steek je licht eens op bij AVEVE en andere tuin/dieren-centra. Bespaard je een hoop kosten en je kan alles mooi in grote zakken kopen (kom je ff toe nu het seizoen aanbreekt, je kan dit toch redelijk lang bewaren).

Ben ook eigenlijk van zinnes om eens op de Dender te proberen (ook al gedacht om op die oude dender mn licht eens op te steken, misschien iemand hier die daar info en resultaten over heeft). Dacht een stek gevonden te hebben in Dendermonde aan het jaagpad tussen de dender en de oude dender (via google maps makkelijk op te zoeken).

Het lijkt me zeker de moeite om op een ongerept stukje water je eigen stekje aan te maken. Dit gaat nieuw zijn voor de vis en ik denk dat je snel actie gaat hebben als je het wat goed aanpakt en regelmatig kleine beetjes voert (t'is nog koud nu dus ze zitten te teren op reserves + zo weinig mogelijk energie verspillen).

Laat vooral je verbeelding spreken! Zo beleef je echt fun aan je visserij!
Plaats reactie