Kanaal Damse vaart

Plaats reactie
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

13-02-2002 18:41

Hallo door enige info te hebben vergaart,ben ik maar van het kanaal van oostende-brugge overgestapt naar de damse vaart.Weet er soms iemand wat daar ong het grootste exemplaar daar is en hoe is het daar met de "stekmentaliteit".Het ziet er wel een druk bevist kanaal uit
Ruben Benoot
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-01-2002 01:00

15-02-2002 19:04

Op het eerste stuk tussen Brugge en restaurant "De Siphon" in Damme kun je vissen vangen tot max 17 kg. Zwaarder zul je er niet vinden. Behoorlijk wat vissen rond de 10 kg. Kleinere vissen zwemmen er ook genoeg zodat je toch relatief gemakkelijk aan je vis raakt.

Op het tweede stuk, tussen "De Siphon" en Sluis is het echter een heel ander verhaal. Een veel dunnere bezetting met heel wat oude vissen. Deze oude rakkers kunnen wel zo'n 20kg wegen! Maar het is er 20 keer moeilijker om een vis te vangen dan op het eerste stuk (en dat is zeker niet overdreven). Meer dan eens lekker blanken is dan ook zo goed als zeker. Aan u de keuze.

In bepaalde periodes is het erg druk aan de waterkant met heel wat stekkenneukers. Zeker niet alles geloven wat sommigen zeggen (nietwaar Mr. Vereecke?). Best een aantal keer aan het water verschijnen en wat praten met anderen. Het leert je algauw wat en waar je iets kunt ondernemen.
word nu lid van het Zors & Ronnie-hengelteam!
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

21-02-2002 20:38

Rudy bedankt voor je informatie ik heb ondertussen een plaatsje gevonden op het eerste gedeelte in Damme zelf.Ben je soms zelf een karpervisser op de damse.Je zal me vanaf volgend weekend dan wel zien zitten op het verhoog in Damme.Nogmaals bedankt voor je tips en misschien tot aan de DAMSE Groeten gingino
Plaats reactie