KK deel 2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-08-2011 15:07

Jarno Kastermans schreef:haha nog steeds topdrukte dus :p....
hoe staat het met stuk 8-9 tegewoordig?

grt



Geef me bek ook maar een douw hoor.
Ga kijken,dan weet je het! :roll:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2011 02:40

Zondag even langsgefietst....... 4 dooie geteld, 3 schubs langs het KK6-7 jaagpad en een dikkere spiegel in de Congo.
Oostzijde van de hoge brug achter het wier. Had er geen goed gevoel bij......

Afbeelding

Betrokken locals raad ik aan om die vaart even varend uit te kammen.... je weet maar nooit!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-08-2011 22:54

Zonde

Ik vis graag op 6-7
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Pol Geens
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 00:10
Locatie: Mol

28-08-2011 11:06

Veel eendenkroos op het KK 6-7 en zelfs op de andere kanaal stukken.

Door het wegvallen van het lozingswater van de Ebes-centrale op de Congovaart , is de waterkwaliteit veranderd.
Nu minder zware metalen in het water en de PH is ook gewijzigd.
Hierdoor zijn er , vooral op de Congovaart en natuurlijk ook stroomafwaarts , meer waterplanten gaan groeien en ook eendenkroos.
Het eendenkroos is een drijvende plant en zal dus door de stroming van het water en versassingen stroomafwaarts op de andere delen van het kanaal terecht komen , richting Herentals .

Grtz , Sun.
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

07-01-2012 00:47

hoe is het rond deze tijd met de vangsten op het kempish.

Storm,regen en een zuidwester en toch 2 ........brasems weten te vangen :o :wink:
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Arjan Brand1
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-01-2007 23:48
Locatie: Ridderkerk

26-01-2012 17:02

Pol Geens schreef:Veel eendenkroos op het KK 6-7 en zelfs op de andere kanaal stukken.

Door het wegvallen van het lozingswater van de Ebes-centrale op de Congovaart , is de waterkwaliteit veranderd.
Nu minder zware metalen in het water en de PH is ook gewijzigd.
Hierdoor zijn er , vooral op de Congovaart en natuurlijk ook stroomafwaarts , meer waterplanten gaan groeien en ook eendenkroos.
Het eendenkroos is een drijvende plant en zal dus door de stroming van het water en versassingen stroomafwaarts op de andere delen van het kanaal terecht komen , richting Herentals .

Grtz , Sun.



Klopt inderdaad heb een paar keer op 9-10 gezeten en je zag het kroos steeds meer worden.

Jammer, maar hoop niet dat dit veel vis gaat kosten die waterverandering...
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

24-03-2012 21:38

tja vroeger toen ik nog wel eens op 6/7 kwam kakken toen lagen er ook wel eens dooie.
dat zal altijd wel blijven denk ik je wordt geboren om dood te gaan.

maar dat het op deze wateren te veel gebeurt dat is wel jammer.
maar aan al het goede komt eens een einde en dat zal altijd zo blijven.
laatste maal op 0/1 zitten vissen 15 maanden geleden klaagde iedereen over visjes die uitgezet waren daar.
maar kleine visjes worden ook groot gewoon storten op die stukken en dan groeien ze lekker door.
die vissen op het kk die worden denk ik ook wel een beetje teveel belaagd en trkken dan ook wel eens weg
of ze zwemmen de put op van de congo en blijven daar stiekum liggen en al jullie huiswaarts trekken vreten die vissen jullie geweekte lang stinkende bollen op als snoepies.
misschien weer eens met voorgeweekte niet wateroplosbare bollen gaan vissen.
greets van een ouwe kk stroper.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

24-03-2012 22:54

Je hebt overschot van gelijk. Alle levende wezens moeten ooit sterven...

Wat KK 0-1 en die 'kleine' visjes betreft, die worden ook eens groot zoals je zelf al zegt. 6 à 7 geleden kloeg iedereen dat er nog maar weinig karper zwom en dat het bestand verouderd was. Die mannen wat nu nog klagen, tja. Er zit vanalles in ons wereldje...

Grts
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

24-03-2012 23:13

Ha die mark goed van jullie dat die vissen worden uitgezet op div 'kanalen'.
en ja toen bruintje in 1997 130 spiegels had uitgezet op 7/8 zaten er ook een hoop te zeuren/nirken maar die vissen worden nu wel op mooie gewichten gevangen op dit stuk.
als ze gevangen worden tenminste.
maar in de toekomst kom ik nog zeker terug op dit doodgevalen zonder scheepvaart dichtbegroeide onderwater spektakel,met kraakhelder water terug het kk blijft mij toch altijd trekken tevens het albert en vk.
tot ziens en hopenlijk tot snel als mijn knie weer 100% is.
greets den kees (amputante ollander).
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
jo wuyts
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

27-03-2012 15:10

Vist bruintje eigenlijk nog?
Zo gauw ik de tijd vind ben ik ook weer aan het KK te vinden (lees liggen stinken in de bivy :lol: )
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

27-03-2012 15:47

De laatste maal dat ik bruintje gezien heb is 4 jaar geleden aan de gemeente vijver van geel met een karper hengel op 7/8 en de witvistok in de gemeente vijver met zijn witte volkswagenbus op het jaagpad met zijn kanarie sticker op de klep.
Kwam er langst rijden aan de overzijde op het grind en zag hem zwaaien ,vlekkie zat aan het paars/blauwe hek misschien eens aan hem vragen. (Mario) ik weet niet of de rest bruintje wel kent.
Of willen kennen net als mij! woehahaha :lol:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
jo wuyts
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

27-03-2012 15:50

ja topkerel met lepe technieken op KK vroeger :lol:
Mario ken ik ook nog wel en denk dat ik hem vorig jaar tegenkwam op de beurs van carptackle shop maar was het niet zeker.
Dringend eens werk van maken om weer naar daar heen te fietsen en mijn meurboilies te water te laten :lol:
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

27-03-2012 16:03

Is wel veel veranderd met dat water kraakhelder en veel waterplanten 2 jaar geleden de laatste keer dat ik daar geweest ben.
Maar er zijn er genoeg die hem denk ik nog wel kennen of hij leeft(bruintje). Weinig scheepvaart en andere tijden dus dat zal dan de rede wel zijn dat hij op een ander water is gaan vissen! Ik ben toen doorgereden naar 9/10 daar was het water iets troebeler dan op de lagere stukken maar het viel niet mee om nog een beet te krijgen daar. Wel ben ik Eus Molewijk tegen gekomen op 9/10 maar die zei het ook al dat he weinig was om daar nog tijd in te steken in vele uren te turen. Wij zijn verder gaan vissen op 0/1 en de ZW-vaart. daar was het nog wel te doen,vangen dan. maar het water blijft de moeite waard om weer eens te gaan pionieren in de toekomst. Dikke vissen vang je niet op een peppie-put en daar misschien wel. 8)
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
jo wuyts
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

27-03-2012 16:08

Bij mij is het 8 jaar geleden dat ik er vistte.
Vanaf de scheepvaart daar is stilgevallen (nog steeds?) is het blijkbaar bergafwaarts gegaan.
Achja for good ol' times sake ga ik nog teruggaan dat kanaal blijft aantrekken.
Spijtig dat er een aantal vissen niet meer zijn waar ik ik nog een rendez-vous mee moest hebben.... :-? :)
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-03-2012 07:31

Kornelis, denk dat wij elkaar toen getroffen hebben op KK 0/1. Zat je toen niet eens bij die houten brug op de splitsing vaan KK0/1 en ZW?
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

28-03-2012 15:23

Ja dat was ik er zaten nog wel meer mensen waar ik mee gesproken heb zo ook die informatie van vis uitzeting in bochelt en de vissen die tussen 17/18 zw rond zwemmen maar je komt mij overal tegen waar wat te stropen valt woehahaha.
Of te vissen en plezier te combineren met vele bivygesprekken aan het water voor mij is het de laatste tijd wat meer internep vissen maar dat pionieren komt wel weer op de zw en kk 0/1.
Greets den keesert.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-03-2012 22:34

Ja dat dacht ik al,
jij zat toen met je maat op de kop en ik aan de overkant met een blauwe Vito bus. Je was toen nog ff langsgekomen voor een babbel waarbij je idd vertelde dat je toen andere stukken van kk geprobeerd had de voorbije week. Dacht al dat je naam mij bekend voorkwam.
Als je nog eens in de regio bent, laat je t maar weten

gr
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

29-03-2012 09:36

Het zal nog wel even een half jaartje duren Lode ,maar de tijd zal het wel leren ,en dat zien we elkaar wel weer eens aan deze schitterende kanalen van bels. Greets den kees. :wink:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

31-03-2012 19:10

Hallo Kees en Jo,

Las net het stukje over Bruintje van 7 - 8 en je vroeg mischien weet Mario het wel.
Ja kan Bruintje ook al heel erg lang, zag hem ook al even niet meer aan het kanaal. Weet wel wat hij nu doet teminste tot ongeveer één jaar terug. HEEL erg veel prijskamp vissen met de vaste stok. En onze vriende de karper laat hij met rust. De laatste keer dat ik hem sprak zei hij zie je binnen kort wel weer, want kom weer terug vissen hier ( 7 - 8 ) Maar zag hem nooit meer aan het kanaal. Dat is wat ik weet over Bruintje....
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

31-03-2012 19:56

Ok mario nog bedankt voor die informatie. Veel karpervissers stappen op een gegeven moment over (zie luc de baets). Veel oude vismaten van mij die zijn overgestapt op roofvisserij en de meervalvisserij voor de echte krachtpatsers. Of het zeevissen is soms ook in eens weer een leuke hobby geworden als de vis duur betaalt wordt voor de eigen consumptie.
Maar we zien ze vanzelf wel weer terug komen zoals een Rinni Groothuis.
Greets den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
jo wuyts
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

01-04-2012 13:28

Merci voor de info Mario.
Binnenkort kom ik ook weer naar het kanaal.
Vorig jaar ben ik naar de opendeur van Joris geweest (carptackle Merksplas) en denk zelfs dat ik je daar heb gezien maar twijfelde of jij het was.
Jac Aerts vist hij nog steeds want zo heb ik jullie leren kennen over een goeie 10 jaar terug,weet niet of je dit nog herinnert?

Gr Jo
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

01-04-2012 13:35

Ik ken veel Belgen en Nederlanders maar van namen ben ik niet zo ,dus ik weet niet of ik die persoon ken.
Maar de meeste kennen mij wel(amputante ollander) Ik stop soms even voor een stekbabbel wie waar zit om even te buurten of uit de buurt te blijven van de mensen die ik wel ken.
Beetje schipperen en iedereen zijn ruimte geven aan een zeer lang kanaal is wel gezelliger voor mezelf en vele andere.
Greets den kees. :lol:
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-04-2012 13:36

Binnen afzienbare tijd maar weer eens op 6-7 kijken na 2 jaar.

3 jaar terug kwamen er eens 2 man bij ons kijken in een rode station auto? Wie konden dat geweest zijn?
Tijd van het seizoen weet ik niet precies meer.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

01-04-2012 13:57

Ik in ieder geval niet laatste rode station had ik in 2001 toen ,ik nog wel eens met JWH (Asa-foetida knall knalle)op dit water viste..
Maar er stoppen zoveel kijkers die informatie willen hebben dat ik om de 6 maanden meestal een andere auto koop(als er weer eens een flesje door JWH door de auto werd gemorst)woehahahaha . :lol:
En dat is wel eens handig als je voor de rust en ontspanning gaat vissen in België. 8)
Greets een 35 verschillende autobestuurder in vele kleuren en geuren den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Pol Geens
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 00:10
Locatie: Mol

01-04-2012 16:27

...
Bruintje gaat het prijskampvissen met de vaste stok op een lager pitje zetten en zich terug laten opmerken op het KK.

KK 6-7 : momenteel zijn ze de dijk aan het vernieuwen , namelijk aan de overzijde ( naast de privé-weg van het SCK ).
Ze zijn begonnen vanaf de karperstek links van de brug ( baan Geel - Retie ) richting sas 6 , momenteel al een honderd meter of meer .
Er worden nieuwe palen in het water geslagen met een kraan met gewicht op zijn arm en ze zijn de oever aan het verstevigen met nieuwe doek en draadnetten en grind er achter.
Tevens wordt over deze ganse lengte de begroeing verwijderd.
Dus op dit stuk is momenteel veel geluidsoverlast en dat zal de vis zeer zeker wegjagen.

Ook hebben ze aan de overzijde ( privé-weg SCK ) op die grote karperstek aan de kom van sas 7 een houten steiger geplaatst in het water van de kom , een groot balken skelet dat in het verlengde van de oeverlijn mee geplaatst is richting sas 7 en zodoende de kom voor een deel afsnijdt van het kanaal , drillen van een karper is daar dus een heel pak moeilijker geworden. ( lengte van dit skelet +-15 meter )

Grtz , Sun.