LIEZ

Plaats reactie
romeo mevius
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-06-2011 14:20

01-10-2018 12:28

Wie heeft er wel eens gevist op Liez?
Iemand info?
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

02-10-2018 08:45

Jaahaaa, ik!

Ik verwacht dat op moment van dit schrijven het waterpeil erg laag staat, het zakt enorm daar in het najaar en dan blijft er een grote blubberpoel over. De bodem is sowieso erg zacht dus pas daar je rigs op aan.

Er zijn 3 nachtzones en die zijn allemaal het beste te bereiken per boot, zorg dus dat je boot groot genoeg is om alle spullen mee te zeulen (of vaar een paar x heen en weer als je met een maat bent). Daarmee gepaard gaan voldoende accu`s of het liefste een benzine motor.

Hou rekening met uitwijkmogelijkheden, Liez is over het algemeen erg druk en de kans dat het vol zit is groot aanwezig. Hou ook serieus rekening met een blank. Het is geen gemakkelijk watertje zal ik maar zeggen!

Verder zit je er wel lekker en is de omgeving ook wel mooi. 8)
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

02-10-2018 18:04

Tijdens de zomermaanden worden er soms ook controles gedaan op de maximale visafstand. Als ik mij niet vergis wordt het wel gedoogd om 's nachts wat verder uit de kant te vissen.
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

03-10-2018 10:44

Ja klopt, ver vissen zijn ze niet zo happig op wegens de hordes roofvissers die daar overdag over het water dobberen.

`s Nachts gedoogd klopt wel een beetje.. Gedoogd is een groot woord maar `s nachts controleren ze er niet op dus dan is het wat makkelijker te doen. Wel heb je kans dat er `s ochtends bij het eerste ochtendlicht al roofvissers voor je stek liggen en je lijn oppikken. Zodra daar onenigheid uit ontstaat, staat de garde binnen no time op je stek.

Dat heb ik gezien bij een stel Duitsers die naast mij zaten. En daarna kwam de Garde Peche natuurlijk ook even bij mij langs. Ik had mijn lijnen inmiddels wel teruggehaald natuurlijk. :lol:
Stop wishing... Go fishing!
Plaats reactie