Nederland, Belgie, Frankrijk...................

Plaats reactie
Gast

01-03-2002 08:33

Maar waarom in godsnaam niet/of nauwelijks in de DUITSLAND? We vissen overal op karper behalve daar. Ik heb er zelf ook nooit aandacht aan besteed, en ik weet ook eigenlijk niet waarom we niet vissen in duitsland. Heeft iets met het vergunningen systeem daar te maken? Zwemt er niks bijzonders rond? Of is het omdat Nederlanders ‘zo’n geweldige band’ met duitser hebben…..euhm … hehe!

Wie kan het me vertellen???

Groetjes Tim
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

01-03-2002 08:51

Als ik me goed heb laten inlichten is het in Duitsland verboden om de gevangen vis terug te zetten... dan weet ik wel waarom er niet veel Nederlandse vissers heen gaan.

Maar nogmaals ALS ik het goed heb.
Weet iemand dit voor mij te bevestigen?

Mvg, Frank
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

01-03-2002 12:36

Ja, Frank dat is waar, maar vele Duitse karpervissers zetten hun vangsten terug.

Je moet gewoon goed uitkijken, denk ik voor de politie.

Ik heb regelmatig nog contact met een Duitse karpervisser & die betreurt het ook , maar dat is wat er in Duitsland gebeurd is nadat de dierenbescherming zich met het sportvissen ging bemoeien.......vis vangen, dan ook meenemen onder het mum van niet "zinloos" vissen uit het water trekken.

Ook moeten Duitsers die willen sportvissen een cursus volgen & een diploma halen om te mogen vissen. Zou hier ook niet verkeerd zijn....
Hoe je als buitenlander aan een Duitse visvergunning komt weet ik niet.
_________________
Wij vangen graag karper, maar zijn gevangen door de karper!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henri van der Wal op 2002-03-01 12:39 ]</font>
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

01-03-2002 14:24

Inderdaad Henri, van mij mogen ze het systeem van het visserijdiploma hier(in België en Nederland) ook invoeren. Ik denk dat dat vele problemen direct zou oplossen.

Ik dacht dat je als buitenlander in Duitsland een vergunning kan bekomen voor maximum enkele weken, een soort vakantievergunning. Ik dacht dit gelezen te hebben in een artikel over een Duits kanaal in de KW.

MVG, Mark
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

01-03-2002 15:05

Tuurlijk word er wel in duitsland gevist.In het laatste VBK magazine stond er namelijk een heel artikel over de neckar. (is een rivier die je een beetje kunt vergelijken met de moesel). Ook daar worden er heel mooie vangsten gedaan door de plaatselijke vissers !!

Wat dat diploma betreft kan ik alleen maar zeggen dat er ook veel onzin tussen zit die je dan toch moet kennen (doden van een vis, ingewanden, zwemblaas enzo,) Vind ik eigenlijk een beetje ondergeschikt aan het vissen, want als je alles terug zet heb je dat allemaal niet nodig...
Wat ze daar en tegen wel kunnen, doen is de mensen een beetje fatsoen meegeven ivm het behandelen van vissen (niet alleen karpers, maar ook andere vissen !! iets dat vele VAAK vergeten...)

MVG


Peter Nys
Arjan van den Berg

04-03-2002 10:13

Beste Tim,

In Duitsland zijn ook zeer veel karpervissers te vinden.
Ook hele goede die zelfs boeken hebben geschreven.
Ook in Duitsland is er een maandelijks/twee maandelijks karpermagazine met de naam (als ik het goed heb) Mirror.

En kijk ook eens hier. Als je goed leest vind je zeker iets over Duitsland.

http://www.karperwereld.nl/schrijfs/gerrit1.php

En dan bij Seizoen 2001 deel 1.

MvG

Arjan
Plaats reactie