Etang de Janine

Plaats reactie
David Annoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-04-2010 21:18

31-05-2010 22:13

Etang de Janine
De eerste week van mei ben ik met mijn vismaat een midweek naar Etang de Janine geweest. Over dit meer is niet zoveel bekend en mede daarom besloten we ons geluk hier te beproeven. Dit mysterie, maar ook de beloofde mooie natuur (en dikke karpers) trokken ons aan.
‘s-Ochtends vroeg arriveerden we. Er was geen mens te bekennen. Wel alle keuze wat stek betreft natuurlijk, dus eerst maar een rondje om het meer en uiteindelijk alle spullen uitgestald. Wat meteen duidelijk werd was dat we in een geweldige omgeving zaten en dit meer dus voor ons alleen hadden. Mijn vismaat werd hier wel zenuwachtig van en vroeg zich af of dat er iets gebeurd was, of dat er nog wel vis zat. We wisten niets over het meer en er was niemand om informatie over het meer te vragen. Gelukkig had mijn vismaat een baitboot met fishfinder wat het wel makkelijker maakte. Er lag bijna bij elke stek een roeiboot dus ik ben handmatig wat gaan peilen. Wat gelijk bekend werd was dat er grote stukken diepe modder was waar ik dus niet wilde liggen. Uiteindelijk vond ik een harde bodem en legde er een marker neer. Mijn vismaat vond met zijn baitboot een mooi plateau. Die stek ging dezelfde avond al lopen. Gelukkig zat er wel degelijk vis! De eerste dag had ik nog geen geluk. Dinsdag kwam de eigenaar even kijken, sloot de douche aan en kwam een praatje maken. Goeie gast die mij wat tips gaf over een paar goede visstekken. Hij kon veel vertellen over zijn meer en eventuele vistechnieken en leerde er veel van. Omdat ik natuurlijk wat wilde vangen nam ik zijn tips aan en dat leverde me al snel mijn eerste vissen op. Ondertussen had mijn vismaat zijn record verbeterd en een paar dikke vissen gevangen. De tweede nacht ging mijn stek ook lopen en de andere ook. Vanaf dat moment hebben we elke dag wel wat gevangen en halverwege de week ving ik een hele dikke spiegel, een nieuw record!
Voor mij en mijn vismaat was dit een geweldige trip. Het is geen makkelijk viswater, dus wil je wat vangen moet je serieus aan de slag gaan. Met name loont het de bodem goed te inspecteren omdat sommige delen diepe modder bevatten. De eigenaar kwam regelmatig kijken en was ons behulpzaam met alles wat we vroegen. De voorzieningen waren niet echt top, maar dat maakte de eigenaar goed door ons te helpen met accu’s opladen e.d. Wel waren er genoeg boten beschikbaar. De mooie, dikke karpers, de geweldige omgeving, sympathieke eigenaar maakte deze vissessie tot een fantastische vis week. Hier kwamen we voor.
Bijlagen
P1050823b.jpg
(147.21 KiB) 595 keer gedownload
P1050807.JPG
(101.44 KiB) 595 keer gedownload
Plaats reactie