reveuge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

31-08-2005 20:55

hey,

kan iemand mij ook iets vertellen over reveuge,

want me ouders gaan volgend jaar of naar reveuge of naar chalain.

wat is een aan rader om te vissen?

met.vr gr Jeroen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-08-2005 21:31

Jeroen, die meertjes op Reveuge stellen weinig voor en in de vakantietijd stervens druk, Lac de Chalain is ca. 230 ha.
Voor zover ik weet mag je op beide niet 's nachts vissen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-08-2005 21:34

Trouwens, als je bij http://www.google.fr Reveuge intypt en daarna Lac de Chalain kun je daar zelf het een en ander zien en lezen.
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

01-09-2005 18:11

Ik weet niet welke reveuge je bedoelt maar als het camping Les Bois de Revuege is heb ik er een stukje over op mijn site staan, de meertjes op de camping zijn inderdaad niet erg groot, maar wel stervens vol karper tot rond de 20 pond, er hoort nog en groter meer bij de camping waar wel grotere karper zit.
Lees het verslag maar eens
http://www.carpobsession.nl/nuke/html/a ... vuege.html
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

03-09-2006 12:42

Ik weet niet in welk jaar jij daar gevist hebt Bertus maar ik heb in mijn vakantie daar geen enkele twintiger gezien. De putjes op de camping heb ik beiden bestempeld als "The lakes of Hell". Daar kon je met een klein hengeltje zoveel karpertjes vangen als je wilde. Alles van een formaat dat bij mij in de vijver rondzwemt (zo twintig á dertig centimeter met af en toe een uitschieter tot een halve meter). Het putje van amper driekwart hectare, moet de hel op aarde zijn geweest voor de aanwezige visjes. Op een middag telde ik 64 hengels. De put was immens overbevolkt met karpertjes waardoor er veel voedselnijd aanwezig was. Dat betekende dat elke Jan Doedel met een stok, wat garen en een kromme speld er nog vis kon vangen (en dat ook deed). Rondom de vijver een mooi aangelegd pad met fijn scherp grind waar de visjes regelmatig mochten spartelen na de vangst en vervolgens vaak met een (stuk) lip minder weer verder mochten zwemmen. De visjes voelden ook slijmeriger aan dan ik bij gezonde vissen gewend ben, het leken soms wel brasems. Enkele camouflage vissers met rodpods, twaalfvoeters en mega molens zaten zich daar compleet voor schut te zetten. Not my cup of tea, zal ik maar zeggen. Ik heb in de buurt gezocht en zo'n tien kilometer naar het noorden lac de Bonnal ontdekt. Helaas zat ik daar tijdens de hittegolf van de afgelopen zomer bij een watertemperatuur van 27 graden en kon ik in enkele ochtendsessies slechts graskarper vangen. Wellicht voor mensen die meer tijd hebben de moeite waard om eens verder uit te zoeken want de omgeving is daar stukken mooier dan aan de oevers van het Hellewater op de camping.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

03-09-2006 13:10

Wij zijn er in het begin van het seizoen geweest en werd er erg weinig gevist, inderdaad het zijn erg kleine meertjes en zoals ik al in mijn verhaal heb geschreven ( http://www.carpobsession.nl/site/content/view/84/146/lang,/ ) meer vis als water. Op het moment dat wij er waren zaten er wel enkele vissen tot rond de 20 pond in de kleine meertjes. Tevens hoort er bij de camping nog een meertje (9 hectare), dit ligt enkele kilometers van de camping verwijderd. Op dit meer ligt het gemiddelde gewicht hoger, er is zelfs een vis van 30 pond gevangen.
Zij die achter mijn rug om praten, staan op de juiste plaats om mijn kont te kussen
peter andrae

03-09-2006 17:15

Op chalain mag je voor 100% niet nachtvissen,wel een mooi water met wat campings erlangs en zandstrandje,s mooie omgeving ook.



groetje,s peter.
Plaats reactie