vragen, lac de vouglans

Plaats reactie
marvin smiers
Berichten: 23
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00
Locatie: heerjansdam

12-07-2002 19:40

Hallo ik ben marvin en ik ga deze zomer naar lac de vouglans en ik heb een paar vragen over dit water.
1. Met hoeveel hengels mag je hier vissen?
2. Zijn er bij de gamme vert tijgernoten te koop, zo ja zijn ze duurder dan in Nederland?
3. Zijn er boten te huur?
4. Mag je vanaf de campings wel nachtvissen?
5. Wat kost een vakantievergunning ongeveer?
6. Wat is de recordvis op dit water?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-07-2002 00:19

Beste Marvin, ondanks het sarcasme van Thijs het volgende:
1 max. 4 hengels
2 Gamme Vert: mij niet bekend
3 gezien de grootte van het meer denk ik dat er wel ergens boten te huur zullen zijn, maar ik weet dat niet zeker
4 je mag er helemaal niet nachtvissen (is een 1e categorie water), dus ook niet vanaf de campings
5 een vakantievergunning, 15 dagen aaneengesloten geldig (alleen tussen 1-6 en 30-9) kost daar 30 Euro
6 weet ik niet.
Kijk eens op : http://www.unpf.fr/39/index.html
en: http://www.asopeche.com/clairvaux
bij de laatste url kun je onder dépositaires ook zien bij welke adressen je een vergunning kunt kopen. Tevens kun je hier ook het bureau de tourisme aanklikken, bij hen kun je altijd even vragen waar je een boot kunt huren (van tijgernoten zullen ze niets weten:) ).
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

15-07-2002 15:27

Om op het meer enigsinds goed te kunnen vissen is een boot bijna onontbeerlijk. Je kan maar op een heel klein aantal plekken komen met de auto en dan is het vaak nog een heel stuk lopen.

Ik ben er een keer geweest, de omgeving en het meer is prachtig maar ik was toendertijd zonder een degelijke boot die kant op vertrokken en dat doe ik nooit meer.

Maar ik ga zelf zeker nog een keer terug.
met nachtvissen heb ik trouwens geen problemen gehad toendertijd maar ik zat er toen eind oktober en het was toen ook zeer rustig aan de waterkant!
(op sommige stekken staan behoorlijk wat obstakels in de vorm van boomstronken)

Succes,
Sjoerd
Gebruikersavatar
corne van gils
Berichten: 116
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00

28-07-2002 00:28

beste marvin,
ik ben zojuist terug van dit inmense meer
(35 km lang een zeer breed), ga hier dus niet naar toe zonder een goede boot met een goede moter en dieptemeter de vergunning voor de vakantie is te krijgen bij een boekhandel achter de kerk in het plaatse :
orgelet (kost voor twee weken 30 E en alleen in de vakantieperiode te verkrijgen, anders kost het 6E per dag) volgens een artikel in de karperwereld zitten er veel vissen maar niet groot.
vanwege een familie-vakantie heb ik maar een paar keer kunnen vissen maar helaas niets gevangen, ook heb ik geen karpers zien drijven maar dat kan omdat het meer zeer diep is.
wil je nog meer weten mail me maar even
groetjes corne
Plaats reactie