Domaine Brochard of Etang Rémy

Johan Cnossen
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-07-2002 02:00
Locatie: IJsselstein

02-07-2002 11:08

Ik wou volgend jaar met een vriend naar Domaine Brochard of Etang Rémy. Heeft iemand van jullie hier weleens gevist en gevangen. Voor Etang Rémy vooral de onderste twee meertjes, bij de bovenste liggen de visstekken een beetje te dicht bij elkaar naar onze zin, zwemt er straks een door een anders lijn :sad:.
Met Vriendelijke Groet
Hans-Peter van Ee

05-08-2002 17:10

Heren

Het is hier geen betaalwater site.

met niet-betalende groet

HPE
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

27-08-2002 12:26

HOi,

HPE RUulleeeeezzzzzzzzzzzz!jongens,betaalwateren,ik haat het!!!!!!!!
zoek eens het avontuur op in plaats van op volgestampte putten te gaan vissen met karpers van een ander water!

Met niet begrijpende groet
CC
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-08-2002 12:41

Gewoon pulp die betaalwateren, heb er geen goed woord voor over. Iedereen heb er zijn bek van vol dat je goed met vis om moet gaan, enzovoorts, maar ondertussen wel op een met gejatte, gesloopte enz..volgestorte betaalput gaan vissen.

Ik haat betaalwateren, en de mensen die daar vissen. Jullie zijn nog te min om in de schaduw van mijn stront te staan.....

Met scheitende groet,
Kiron.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

27-08-2002 12:59

Rustig aan Kiron!

Niet te fel reageren. Want dat leidt weer tot de beroemde perikelen rondom betaalwateren! En je moet niet vergeten dat vele vissers hier naar toe gaan en niet eens weten wat zich er achter de schermen afspeeld!
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-08-2002 13:12

Tim,

De mensen (karpervissers ken je ze niet noemen) die hier op het db komen (en op betaalwateren vissen) weten dondersgoed hoe het op zulke wateren er aan toe gaat, De karpervissers onder ons proberen al tijden de wantoestanden, oa dmv van dit board, aan de kaak te stellen.

Ontkennen kunnen ze niet, dus proberen ze zich te verdedigen met belachelijke argumenten. Binnen onze hobby / sport / tijdsverdrijf en voor sommige een levensstijl is er maar 1 ding belangrijk, de zorg voor de vis EN DUS NIET DE ZORG VOOR DE VISSER / VANGER! De visser komt ten alle tijden op de tweede plaats, degene die zichzelf boven de vis verheven voelen zijn geen cent waard, en mogen van mijn part aan het ...

Met vlammende groet,
Kiron
Hans-Peter van Ee

27-08-2002 13:17

Tim

Een beginnende en onwetende karpervisser doet er beter aan om eerst eens de benodigde ervaring op te doen in eigen land.
Het probleem is echter dat men ze dan niet zo groot weet te vangen.
Die kans lijkt hen groter in Frankrijk maar dat valt vaak tegen op het open water.
Dus dan maar een b-water.
Het meest beroerde is dat de 'onwetenden' niet eens een grote karper behoorlijk weten te behandelen.
Puur een gebrek aan ervaring, en te weinig kennis van zaken.
Dat is echter niet van belang bij dit soort personen, grote vis en niets anders en zo hollen ze onze hobby uit.
Vinden ze niet erg, voor hun is het toch een instant hobby en geen way of life.
En als ze het niet eens zijn met onze
argumenten dan stuurt men wel een dreigmail.

met balende groet

HPE
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-08-2002 13:36

Ja vooral die dreigmailtjes zijn leuk, Ook ik ben een van de gelukkige, Waarom? omdat ik op iemand zijn tenen sta? Goh wat erg, denk dat ik nou nog maar eens wat harder trap.

Als diegenen nou eens het lef had gehad om zijn mailtje te vergezellen van een afzender..... Maar jah 't zal wel zo'n jong "broekie" zijn die in een discussie nou niet echt als helder licht naar voren komt.

Dus degene die zich ergert aan mijn postings en de betreffende discussies weleens op een voor mij "pijnlijke wijze" (jaja, 't stond er echt) zou willen voortzetten moet zich maar melden....

Met kong fu uitoefende groet, :grin:
Kiron

PS
Gaarne weer verder gaan met discussie zoals hierboven gevoerd werd, aangezien deze veel te belangrijk is om te laten schieten....
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

27-08-2002 15:18

Beste HPE en Kiron.

Eigenlijk hebben jullie wel gelijk. Een bezoeker van dit board behoord eigenlijk te weten hoe het zit met betaalwaters.

Jullie weten dat ik tegenstander ben van dit soort corrupte bezigheden.

Dreigmailtjes heb ik nog nooit gehad, al zou ik daar ook niet van wakker liggen. Dreigmailtjes getuigen namelijk van je niveau (erg erg laag) Het is inderdaad zo Kiron dat sommige mensen sneel gefucked raken als je net wat feller kritiek geeft dan andere dat doen. Dat ondervind ik zelf ook vaak.

ik wens ook iedereen die zich er van bewust is wat er op corrupte wateren speelt, en dan alsnog daar de pot gaat spekken het slechtste toe. Alleen weet ik ook dat als ik me hier zereneus ga uitkotsen over betaalwateren dat het dan weer compleet uit de hand loopt hier en er binnen de kortste keren een slotje op hangt.
En wat heeft dat dan voor een toegevoegde waarde en nut? Niks toch?

Kun je je denk ik beter een beetje in houden en ietwat rustiger discusieren of niet?

Gegroet

Tim
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-08-2002 15:27

Hans Peter heeft ook nog een goed punt met het feit dat jonge betaalwatervissers (geld meestal ook voor de ouderen) eerst maar eens wat ervaring moeten opdoen in eigen land. In veel gevallen hebben ze daar weinig tot nix bereikt en omdat het succes uitblijft gaan ze maar la France, want jah daar stikt het van de biggen.

Frankrijk trekt mij totaal niet, geef mij eerst maar een onvervalste Nederlandse topvis. Moet je er soms trots op zijn dat je pr (jaja we doen het allemaal voor de gewichten) van een betaalwaterpisput afkomt?

Ik heb wel respect voor de mensen die "proberen" te pionieren en die de grote wateren durven aan te pakken, of ze nou blanken of niet.....

Met enigzins afgekoelde groet,
Kiron
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-08-2002 15:35

en ondertussen zijn de betaalwatervogels allang gevlogen.... I guess that when the going get's tough, the tough get going...

mvg
stefan
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

28-08-2002 19:09

en jij dan Stefan jij hebt toch, als ik het goed heb, wel eens op polderwind gevist. En dat is toch ook een (Belgisch) betaalwater???

Met vragende groet,

Remco
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

28-08-2002 19:55

Oehhhh, das een rake remko.

Maar dat maakt verder niet uit wat stefan in het verleden heeft gedaan of bevist!

Hij ziet er nu toch het belang/foute van in!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

29-08-2002 16:15

Ik heb er 2 jaar geleden gevist ja, dat klopt. Toen was ik net begonnen met het serieus karperen, en ook ik mocht niet zomaar naar een openbaar water gaan. Zover ik het toen allemaal te horen kreeg was dat echt een zuiver water. Dit hebben we ook wel gemerkt hoor, werd echt superweinig gevangen in die week, en nog niet eens echt grote vissen. Natuurlijk zegt dit niks over de vraag of er gestolen vis op zit, maar mij leek het destijds echt een zuiver en goed water. (k had net zogoed naar la france kunnen gaan, heb ik ook niet gedaan).

Laat duidelijk zijn dat het de 1e en de laaste keer was, ook al was het een leuk water, tenminste een uitdaging.

met uitleggende groet
stefan
Joost van Rangelrooy
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Ridderkerk

30-08-2002 00:12

Ik ben van mening dat jullie helemaal gelijk hebben, maar dat jullie een beetje te fel reageren aangezien bepaalde mensen totaal geen weet hebben van bepaalde zaken omtrent betaalwateren. Ik heb namelijk (bijna) nog nooit hier een reactie gezien van iemand die wel op betaalwateren vist en dat komt waarschijnlijk door jullie reactie. Jullie kicken er waarschijnlijk op, maar als je die mensen nu eens op een normale manier benaderd en van daaruit de zaken eens uitlegt dan bereik je veel meer en daar gaat het ons allemaal om toch???

Normale groeten,

Joost.

PS. Doe maar normaal dan ben je al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

30-08-2002 00:49

Dat wat je zei joost ben ik het helemaal eens
ik vind dat het eens afgelopen moet zijn met dat gelul over betaalwater.laat ieder in zijn eigenwaarden.
want van de 10 mensen die er reageren over betaalwater hebben er zelfal 9 van op een betaalwater gevist.en over gejatten vis ik zou zeggen kom eens met bewijzen.en niet dat gelul over dat heb ik van die of die gehoord.het zijn altijd de zelfde die er meteen in vliegen als er maar iets over betaalwater word gevraagt stop er onderhand eens een keer mee met iedreen af te zeiken.blijf maar lekker naar het betaalwater gaan die daar zin in hebben.
ik wens ze in iedergeval veel sucses en veel zwaren biggen jongens:O
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-08-2002 03:08

Joost en Albert,

ga nou eens naar navigatie en dan zoeken. Vul "Betaalwater" in. Dan heeeeeel lang, maar vooral goed lezen...
Misschien helpt dat bij het openen van jullie ogen, over het hoe en waarom, er door de meeste karpervissers op deze "felle" manier op discussie's over betaalwateren gereageerd word.

groet, MB
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

30-08-2002 08:19

Niemand die hier op het db komt kan ontkennen dat hij niet weet wat er zich afspeelt op betaalwateren. Er zijn al zoveel discussies geweest over betaalwateren, of lezen jullie soms selectief!! Jullie reacties toont geen enkel respect voor de vissen die daar zwemmen/zwommen. Jullie zijn je hobby niet waard.

Waarom gaat men naar betaalwater? voor de vis, de veiligheid en de voorzieningen. Wanneer leren jullie nou eens dat de zorg voor de vis op nummer 1 staat en niet de zorg voor de visser.....

Met enigzins haatdragende groet,
Kiron

EERST KOMT DE VIS DAN PAS DE VISSER!!!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

30-08-2002 13:57

[quote]
Op 2002-08-30 00:12, schreef Joost van Rangelrooy: Ik heb namelijk (bijna) nog nooit hier een reactie gezien van iemand die wel op betaalwateren vist en dat komt waarschijnlijk door jullie reactie.

...

Waarschijnlijk reageren de betaalwatervissers niet op de topics omdat ze geen zin hebben om de discussie aan te gaan. Uit angst, en wel omdat ze zelf DONDERSGOED weten dat ze het niet kunnen winnen! Want de argumenten tegen betaalwater zijn veels sterker dan de argumenten die betaalwater goedkeuren...

Ik heb trouwens ook nog NOOIT een posting gezien van iemand die z'n gang naar een betaalwater als dusdanig uit kon leggen dat ik er vrede mee had! Gewoon omdat de argumenten niet klopten. Want de vis hoort altijd op de 1e plaats te komen. Kiron heeft dus groot gelijk.

Het is trouwens goed dat deze discussies steeds worden gevoerd! Want deze discussies worden immers gelezen door zeer veel verschillende vissers. Door argumenten te leveren in deze discussies kunnen de vissers zich een mening vormen over betaalwater.

Natuurlijk hebben niet alle mensen weet over hoe het er op betaalwater aan toe gaat. Deze mensen bestellen eens zo'n foldertje en gaan naar zo'n volgestorte folterput en vangen vis. Deze mensen kunnen vooraf gewoon niet weten dat ze slecht bezig zijn.

Maar de vissers waar ik van walg zijn zij die: hier op het board zitten, en toch naar betaalwater gaan! Ze moeten wel op de hoogte zijn hoe het er daar aan toegaat! En het wordt helemaal erg als ze dan ook nog eens naar informatie gaan vragen op dit board! Wat ben je dan voor visser? Een egoistische! Je kan wel veel karpers vangen, een mat gebruiken, geen regels overtreden maar karpervissen is ook een kwestie van mentaliteit!

En dat soort vissers hebben gewoon géén mentaliteit! En zijn voor mij dan ook geen echte karpervissers.

Je moet het maar zo zien: stel je staat in een meubelzaak en ziet een bank kun je mooi vindt en je wil deze toch graag kopen, dan koop je hem...
MAARRR stel: je weet dat die bank is gemaakt door Pakistaanse kindertjes van 6 tot 11 jaar, en dat zij per dag 1 kopje rijst 'verdienen' dan koop je zo'n bank ook niet!

Nou nu mogen mensen die geregeld op betaalwater vissen zich verdedigen. Ik weet dat er op dit board zat van hen zijn dus een reactie moet toch komen. Een echte man moet z'n doen en laten toch kunnen argumenteren én verdedingen, nietwaar? Dus kom maar op met die argumenten!

Succes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

30-08-2002 15:24

lekker door gaan met iedereen afzeiken en zelf lekker naar een betaal put gaan.ondeanderen du der wie gaat er nog naar toe of is dat water te groot voor een betaal put.de meesten van ons zijn er wel geweest of niet maar dat mag schijnbaar want er zit geen gejatten vis op zegt men toch of niet.
maar laat de eigenaar van een betaal putnu eens vis kopen van een beroepsvisser is er iets mis mee dan.ik dacht het niet. nu zwemmen ze lekker rond in een betaal put en anders liggen ze ergens in de pan of is dat niet zo.dus eigenaren van betaalwater kopen die hap beter als in de pan.dus jongens begin maar weer iedereen af te zeiken heb je wat te doen.en dan geen metaliteit je durft nog al wat te zeggen voor mij zijn jullie allemaal van die flapdrollen van die mee lopers.:eek:
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

30-08-2002 17:07

Albert,

Der heeft een natuurlijk bestand! Zodra je vis gaat kopen, (en dus in veel gevallen het volstorten van wateren), kan je nou niet echt van een natuurlijk bestand spreken. Dit ten koste van de vis!!!

Met groet,
Kiron
Hans-Peter van Ee

30-08-2002 22:59

John

De projecten zijn op gestart om de spiegelkarper voor uitsterven te behoeden in de wilde natuur.
Het betreft kweekkarper en ze worden op zeer jonge leeftijd uitgezet, en als het goed is met gezondheidsverklaring.
Deze uitzettingen hebben dus geen commerciële achtergrond, wat van een betaalwater niet gezegd kan worden.

Waarom mag men een karpervisser niet aanspreken op zijn verantwoordelijk t.a.v. de karper en zijn biotoop en t.o.v. zijn karpervissende collega's??

Waarom Reageert er niet eens iemand zoals Thiemen Hollander, Cor Heyman of Hans Sissingh, zij promoten bijvoorbeeld Carp Connections.

met afwachtende groet

HPE
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

30-08-2002 23:16

Hans-Peter,

Koos Walters heeft wel eens enkele reacties hier op het forum geplaatst. Toen ik hem vroeg of hij toevallig die z.g.n. fieldtester was van Carp Connections heb ik nooit niks meer van hem gehoord of gelezen.

Waarom zou dat toch zijn???????

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-08-2002 23:24

Heb ik toch altijd gedacht dat die spiegels, onder enige druk van wat karpervissers, met name door de OVB werden heringevoerd en door HSV’en werden uitgezet omdat ze meer groeipotentie hadden dan het 25% wildbloed schubje. Weer verkeerd. Behoeden voor uitsterven in de wilde natuur. Inderdaad jammer dat een oorspronkelijk hier wild voorkomende vis aan het uitsterven is.

Karper zwemt in ons water omdat hij uitgezet is door HSV’en voor de vissers. Het is pas sinds kort dat de HSV’en een verstandiger beleid voeren wat aantallen en soorten karper betreft. John heeft niet geheel ongelijk dat ook wij boter op ons hoofd hebben.

Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kees ouwehand op 2002-08-31 09:02 ]</font>
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

31-08-2002 11:32

John, voor een groot deel heb je gelijk, maar een spiegelkarperproject is een goed doordachte uitzetting, die de natuurlijke biotoop niet of nauwelijks schadelijk beinvloed in tegenstelling tot "BTW".

Met groet
Kiron