Onervaren frankrijkgangers naar lac de Monampteuil

dave deswijzen
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-12-2004 18:26
Locatie: limburg
Contacteer:

04-01-2005 19:03

samen met nog drie kameraden van mij wi lik deze zomer(augustus) graag een aantal dagen gaan vissen in Frankrijk. we gaan niet echt voor de dikke vis, maar meer voor de ervaring en het lijkt ons gewoon heel leuk om een naar frankrijk te gaan...... een echt vakantie gevoel!!!!

We willen graag naar Lac de Monampteuil. Nu is onze vraag wat moet we allemaal meenemen;
- voor ierder een ontahkingsmat?
- voor iedere een groot schepnet?
- voor iedere ontsmettingsspul?
- etc...
of mag dat ook per twee personen?

verder heb ik nog een paar vragen over het meer. Ik heb gelezen dat het echt een water is voor beginners....is dat waar?

- hoeveel kost een vergunning?
- zijn er meestal nog stekken vrij?
- Wat zijn goede stekken?
- Mag je er nachtvissen en waar?
- wat is het bestand en record?
- een molen met een capaciteit voor 330meter lijn is dat voldoende voor dit meer?
- Heb je een boot nodig om de vis te drillen?


Ik heb al de zoekmachine gebruikt,maar had toch nog een paar vragen hoop dat het niet teveel gevraagd is om mij even te helpen.

Dit zijn misschien vragen waar niemand antwoord op zal geven,maar niet geprobeerd is altijd mis.

- hoe moet je daar vissen? (rigs, voer, voertechniek)
- wat zijn de goede stekken?


ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn vragen.

ik wens iedereen veel vis toe

groetjes der Karperfischer
Andre den Heijer
Berichten: 99
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: den haag

05-01-2005 09:46

Als je alle drie bij elkaar zit kan je het beste zo weinig mogelijk meenemen dus maar 1 schepnet, onthakmaat. Maar de kans is dat je van elkaar af komt te zitten. Dan heb je allle spullen zelf nodig. Aan het water mag je aan 1 kant nachtvissen, en verder moet je het zo simpel houden, aan de achterkant van het meer liggen lellievelden daar tegen aan vissen of tegen de overkant. Bestand is redelijk verwacht geen biggen. Vergunning kan je halen bij het cafe aan het begin van het meer en in zde zomer een vakantievergunning van ongeveer 25 euro.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

05-01-2005 19:53

Andre en Dave,

Natuurlijk moet je alle drie een net, mat, etc meenemen.
Heb je er aan gedacht wat te doen bij meerdere runs tegelijk?
Veiligheid van vis boven alles en alleen een mat neemt veel ruimte in.

Jorn
marc janssens
Berichten: 40
Lid geworden op: 22-12-2002 01:00
Locatie: Herentals

05-01-2005 20:20

Hou er ook rekening mee dat je je wagen niet naast je tent kan zetten. Bij de saswachter staat een poort die als je geluk hebt geopend wordt door de saswachter en dan mag je je wagen uitladen maar wel terug zetten bij het cafe. Ik heb hier al twee maal meegemaakt dat ze vernielingen aanbrachten aan je wagen. Dan heb je ook een boot nodig om je spullen over te varen want anders is het wel ver lopen. Er zitten inderdaad veel kleinere vissen die iets makkelijker te vangen zijn maar er zitten ook grotere die de klappen van de zweep wel degelijk kennen.
Danny Mieremet

06-01-2005 12:50

Hey Dave,

De stek bij de overstort is een goede stek, maar hou er rekening mee dat iedereen dat een goede stek vind.
Ik ben er zelf al een aantal keren geweest, soms ben je de enigste en de andere keer is het zo druk dat je helemaal geen stek kunt vinden (helemaal als je met zijn 3en bent).

Een boot heb je daar in principe niet nodig, maar als je met zijn 3en naast elkaar zit is het wel aan te raden!

Je mag er het gehele jaar nachtvissen.

Als je met de auto bent kun je ook door het bos heen, aan de achterkant van het het meer, dan kun je makkelijk je spullen uitlaten en als het rustig is kun je zelfs je auto naast de tent laten staan.

Gr Danny
Gebruikersavatar
derk zegers
Berichten: 146
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Nederland

16-01-2005 17:29

Geen biggen? vreemd heb andere ervaring....


< ------
Laatst gewijzigd door derk zegers op 22-02-2005 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
dave deswijzen
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-12-2004 18:26
Locatie: limburg
Contacteer:

17-01-2005 16:06

vertel eens wat over die biggen
maarten Jacobs
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-06-2004 19:44
Locatie: Houten

30-01-2005 20:53

Ja meneer Zegers!

Vertel eens over die biggen van jou. Heb je er misschien MOOIE foto's van?

Misschien helpt het als je je vissen eens goed weegt :wink:

vergeleken met jouw favorieten water zijn het zeker biggen daar :D
Gebruikersavatar
derk zegers
Berichten: 146
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Nederland

01-02-2005 14:07

Tsja Maarten de fotograaf heb je niet altijd voor het uitkiezen... En wat wil je dat ik erover vertel, dat er weinig brasems rondzwemmen tsja dan is dit water voor jou al afgeschreven zeker! Wat betreft het wegen... ik ken nog iemand (een maatje van de Held van Vechten,jou zeker bekend) die ooit een 32 ponder heeft gevangen die op de zeer duidelijke foto's ;) duidelijk is herkend als een 27 ponds karper, tsja maarja Ultimate he das jou favoriet....
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

01-02-2005 14:16

waar gaat dit over??? hahaha

veel visplezier mannen in houten!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
derk zegers
Berichten: 146
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Nederland

01-02-2005 15:10

ach ja dit gaat tenminste over vissen Lexus niet over voetbal....
Dirk Cornelissens
Berichten: 5
Lid geworden op: 24-06-2004 20:39
Locatie: ZEVENHUIZEN

01-02-2005 20:54

Hier word ik nu dood moe van......iemand stelt een vraag over vissen in Frankrijk..(lijkt mij heel normaal want volgens mij is deze site hier voor gemaakt !!!).En wat gebeurt er ???juist 2 mensen zijn het niet met elkaar eens en vinden het nodig om elkaar lekker zwart te maken....kunnen jullie elkaar niet gewoon even opbellen of bij elkaar langs gaan om dit uit te praten????? ...Er is al genoeg oorlog ,haat en nijd in de wereld!!!!!! Wordt allebei eens volwassen en praat jullie problemen eens uit !!!! En laten we alstublieft weer door met de vraag die gesteld werd......Ik dank u............Vriendelijke groet Dirk....
Gebruikersavatar
derk zegers
Berichten: 146
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Nederland

01-02-2005 23:02

Ten eerste Dick, de vragen zijn al goed beantwoord heb zelf ook al heel wat advies gegeven over monamteuil aan de frankrijkgangers. En ten tweede snappen Maarten, Lexus en ik de definitie van een grapje een stuk beter dan jou.....
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

02-02-2005 00:20

Hee Derk,

ik wil die foto's wel eens zien, goed gelukt of niet maakt niet uit hoor!
ben benieuwd,

groeten,

Jeroen
Geert Bauwens
Berichten: 6
Lid geworden op: 16-12-2003 01:00
Locatie: Moerbeke-Waas
Contacteer:

02-02-2005 16:19

In het vbk magazine is er ooit een stuk over verschenen, met betrekkelijk wat info over vergunningen en andere. Het is wel een poos geleden. Heel wat bijzettingen de laatste jaren dacht ik. Succes
oscar hagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-02-2005 11:30

07-02-2005 12:10

Hoi Jongens eerste berichtje van mij.

Ik wil over twee weken even een paar dagen naar noord frankrijk en dit meer leek me wel interessant. Is dit meer in dit jaargetij goed te bevissen? De meeste info is alweer wat gedateerd.

Zijn hier ook alle mooie vissen verhuisd?

Alvast hartelijk dank voor eventuele tips.

Alternatieven voor een dag of 4 op een redelijke afstand zijn ook welkom.
Groeten
Danny Elshout
Berichten: 22
Lid geworden op: 08-07-2003 02:00
Locatie: Schiedam
Contacteer:

07-02-2005 16:22

In een topic las ik dat jij bekent bent met het Lac de Monamptieul. ZOu je mij hie wat informatie over kunnen verschaffen? Wij zijn van plan hier in september heen te gaan. Kan je bijvoorbeeld een aantal stekken noemen die redelijk bereikbaar zijn met de auto, welke aassoorten heb je gebruikt en nog veel meer....

Alvast heel erg bedankt!



--------------------------------------------------------------------------------



^^ alle stekken zijn goed bereikbaar met de auto, als je maar naar de man in het huis naast de sluis voor de rivier gaat, hij zal het hek voor je open doen. Als je veel wilt vangen moet je helemaal achteraan in de lelies gaan zitten, alleen is het gros hier klein...maar er zijn altijd uitschieters, voor de grote vissen, blijf in de buurt van de camping, wij zagen op de fishfinder dat het veel dieper is daar. en ook van anderen hoorde we dat er daar grotere vissen worden gevangen...over aas, wij hebben van alles geprobeerd maar gewoon de koop boilies deden het het beste, tijgernoten, lupines etc levert veel zeelt op...teveel imo

de vergunning kan je halen in het witte cafe naast het sluis huisje, dacht 39 euro voor een jaar. LET OP je kan zondag en maandag niet door het hek omdat ze dan niet werken...en lopen is erg ver. Het meer record schijnt op 34 kilo te staan...zei die man van het sluisje...maar of ik dat geloof..ik geloof wel dat er dikke 40'ers en 50'ers zwemmen, een fransman had een 46 pond toen we daar waren, in het voorjaar. Suc6 en goede vangst!.
-----------------


Danny ,ik wil wat weten over Lac de Monamptieul.

k np


Wat zijn daar de regels berteft gevlochten lijn ,onthaakmat (soort) uitroeien van lijnen,3 hengels pp ? ,bewaarzak enz.

4 Hengels pp toegestaand, onthaakmat verplicht, gevlochten lijn, geen probleem zover ik weet, we hebben er een week mee gevist. LET OP het hek gaat op zondag en maandag niet open, dus dan kan je niet naar de stekken toerijden. Boten ook toegestaan, met electro motor.


Heb wel intresse om er heen te gaan half september.

Vergunningen halen bij het cafe, daarna naar het huisje bij het sluisje en vragen om de sleutel, hij spreekt engels. Je auto mag je naast het cafe van de vergunningen zetten, staat de hele week veilig.

Wat voor aas raad je aan en wat was je verder nog vergeten(je vergeet altijd wel iets ?) Ik wel tenminste.

Ik zou iets anders proberen, zou meer de kant van vis / mosselen op gaan ipv zoet en of particles, toen wisten we nog niet dat alle grotere vissen in het diepere stuk zitten, aan het begin bij de zeilschool...alleen daar is het een stuk moelijker, ik zou op de grens van de lelievelden gaan zitten, weet niet of je een fishfinder hebt, zo ja, dan kan je de diepe stukken vinden. Aan de overkant zitten ook putten van 3 meter, daar hebben we een paar mooie 20'ers vandaan getrokken. Zoals ik al zei, het is een mooi water, nog helder en toen wij vrijdag kwamen zat er niemand op het hele meer, verderop in de week kwamen er 2 engelsen maar dat was het. Je mag alleen maar nachtvissen aan de boskant. Neem een hoge rodpod mee. Heb met de eigenaar van dat boothuisje gepraat, die zei dat het meer record op 34 kilo staat...maarja dat neem ik maar met een korreltje zout, dat er hoge 40ers zwemmen weet ik voor een feit, ze zijn alleen niet makkelijk te vangen!. Als je op de grens van de lelies gaat zitten, vang je zeker een vis.


suc6 Gr Danny

^^ selectie uit verzonden pm's...

2 jaar geleden....of het nog zo is geen idee.....suc6 in ieder geval.

p.s. of er nog dikke vissen zitten...betwijfel ik eerlijk gezegd, die zullen wel gepikt zijn ondertussen, de grootste die wji hadden (ik) was 29,2 pond....de vis was nog helemaal gaaf 0o
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

14-03-2005 18:36

He mensen ik wil even deze oude topic heropenen.

Ik ben benieuwd naar de resultaten van de mensen die er vorig jaar geweest zijn.

Zij vroegen toen info en hebben deze ook gekregen misschien dat ze die info die ze zelf op hebben gedaan met mij willen delen.

Alle info is welkom.

Met afwachtende groeten, Frank van Loon.
Jan Brand
Berichten: 103
Lid geworden op: 12-12-2004 14:07
Locatie: Rhoon

14-03-2005 19:14

Willen diegene die mijn boven buurman informeren mij ook een PB sturen met deze info
Zoek voor dit jaar een visstek in Frankrijk om regelmatig een week naar toe te gaan
Wat is eventueel de afstand mag er ook bij

mvg Jan
Tom Van Ginneken
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-01-2004 18:40
Locatie: Oostmalle België
Contacteer:

15-03-2005 20:04

ik vertrek volgende week naar monamptieulle voor 3 nachtjes, nog iemand recent geweest? vorig jaar ben ik er ook geweest en had toen samen met vismaat 9 visjes op 3 nachten. het meer zat toen stampvol.veel Belgen en Fransen.
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

16-03-2005 21:52

He mensen bedankt voor jullie reactie.

En als er nog meer mensen zijn houd mij op de hoogte aub.

En Tom als je terug bent en je hebt foto s en info mail ze mij even alstjeblieft.

En zoek ook even uit hoe het zit met dat hek.

Alvast hartstikke bedankt, en hoop nog meer te horen van jullie.

Vriendelijke groeten, Frank van Loon.
Gebruikersavatar
derk zegers
Berichten: 146
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Nederland

16-03-2005 23:15

het cafe is overgenomen door een vreselijk saai en onbehulpzaam vrouwtje, die niets van vissers moet weten.

Het hek is dicht en blijft dicht, vragen heeft al jaren geen zin meer.

MVg
Tom Van Ginneken
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-01-2004 18:40
Locatie: Oostmalle België
Contacteer:

17-03-2005 20:30

da hek, is da ni de bevoegdheid van de sluiswachter? vorig jaar heb ik gevraagd of hij het wou opendoen maar da doet hij niet meer. maar je kan met de wagen langs een andere weg, als het niet te modderig is. is er nog iemand recent geweest???
Gebruikersavatar
derk zegers
Berichten: 146
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Nederland

17-03-2005 20:49

ja ik je kan via de achterkant als t niet te blubberig is (dit is eigenlijk verboden) het water bereiken maar dan moet je wel door smal weggetje door t bos en over bruggetje heen kan alleen met kleine auto, heb er zelf de wagen tegen paaltje op de brug vastgerede , schade 750 euro....

Ik zou gewoon niet zeure en gezeik voorkome en lekker al je spullen lopen
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

17-03-2005 22:17

ik krijg weer een nachtmerrie, 1.5 km sjouwen met al je spullen! door de dikke modder, door de regen, s'middags om 2 uur begonnen met opruimen en s'avonds om half 10 klaar! ondertussen was er zoveel regen gevallen dat me auto bijna in een slootje was geschoven, daarna zat me auto vast in de modder en moest ik een jeep regelen om me wagen eruit te trekken! kortom, pas wel goed op met die modder / onderharde wegen daaro. Overigens wel leuk gevangen, dat is nu precies 3 jaar geleden, in het weekend zit het idd. vol met fransen, die zetten gewoon hun tent 10 m naast je neer en zetten 2 rodpods met 8 hengels naast de jouwe, gooien over je lijnen heen... ach wat moet ik nog meer zeggen?
veel succes.