Help...1e keer frankrijk!!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

27-09-2004 15:42

Hallo,

Ik en mijn vismaatje Dennis (19 jaar) willen in Mei voor het eerst naar het land van de grote karpers! (frankrijk)
We willen echter niet te ver Frankrijk in want Dennis is wagenziek, dus we zater aan het noorden te denken!
We zoeken een meer, dat niet al te groot is maar rond de 40 ha. ongeveer met een leuk bestand aan (dikke) vis!
Heeft u enkele tips?
Alvast bedankt!
:D
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

29-09-2004 13:32

John,

Bedankt voor je tip!!! :D
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

04-10-2004 21:02

Ik weet nog zn water. Een 60+ vis, 7 vissen boven de 50 pond en een stuk of 14 40+ vissen en een hele berg 30ers. Bedoel je zo iets :lol:
Laatst gewijzigd door Rene Reurings op 04-10-2004 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-10-2004 23:02

Welja, de vrager is 14 jaar en zijn vismaatje 19 en hen dan direct 60, 50 en 40 ponds vissen voorschotelen als ze de eerste keer naar Frankrijk gaan? Als gewichten het enige criterium zijn kun je m.i. beter ophouden met vissen en een andere hobby gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

05-10-2004 07:32

He Rene,


die heb je vast niet van jezelf 8) !
Maar ..... had jij je spullen niet verkocht?

Groeten lullo, ik spreek je!

Martin
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

05-10-2004 15:58

Wat ik nou niet snap aan de gebruikers hier is dat als een jongen van 14 jaar ( en dit geldt niet alleen voor dit topic maar zie ik een beetje teveel naar mijn zin ) eens een keer met een vraag komt dat die dan gelijk de grond in wordt gestampt met een paar bijdehandte opmerkingen waar degene in kwestie helemaal niks aan heeft.

Ik snap ook wel dat je in deze tijd niet met wateren moet gaan strooien waar dikke vissen zwemmen ( wegjatten ed ) en dat de vraagstelling misschien niet helemaal juist is, want iedereen wil natuurlijk wel een water horen waar veel dikke vissen zwemmen ( zeker te zien aan het aantal keren dat het topic al is bekeken)
Ik dacht dat een forum was om elkaar te informeren maar zoals ik het nu zie zijn er gewoon een heleboel mensen die te egoistisch bezig zijn.

Dit moet ieder natuurlijk voor zichzelf weten maar reageer dan geneens op zo'n topic als je het diegene zelf wil laten uitzoeken, of reageer dan middels een PB zodat niet gelijk iedereen het water leest en er op af komt, ieder water kan er heus wel 1 of 2 vissers bijhebben en zeker in Noord Frankrijk waar het zo en zo al heel erg druk is.

Nou zou ik wel weer gelijk een hele boze menigte over me heen krijgen maar dat maakt me echt niks uit, sorry mannen maar dit moest ik gewoon ff kwijt want ik erger me er al geruime tijd aan.
Als ik iets lees waar ik een bijdrage aan kan leveren probeer ik diegene te helpen en als ik dit niet kan dan houd ik wijs mijn mond.
Er zijn kennelijk veel mensen hier die daar heel anders over denken. en te denken dat ze dan maar een bijdehandte opmerking moeten maken.
Lekker tof om te lezen als je 14 jaar bent, dan voel je je ook echt gewenst op dit board en zal je de volgende keer wel 3x nadenken voordat je weer iets durft te vragen.
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
bello haverkamp
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-09-2004 16:35
Locatie: mariarade

05-10-2004 19:33

nou probeer het eens gewoon in nederland zit genoeg dikke vis hoor!!!!!!!!
Gebruikersavatar
erik pors
Berichten: 180
Lid geworden op: 06-08-2004 19:34
Locatie: langs de waterkant en bij mn vijver

05-10-2004 20:24

die jongen noemt toch ook geen naam van dat desbetrfende viswater. met die grote biggen
Peter Berkhout
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-07-2004 12:28
Locatie: Zwartsluis
Contacteer:

06-10-2004 17:07

Beste Robbin,

Zoals je ziet heb je al een hoop verschillende reacties gehad, waar je nog niet veel wijzer van bent geworden. Ik zal het je proberen uit te leggen.

Veel vissers, die niet op een betaalwater zitten, hebben zelf vaak veel tijd gestoken in het vinden van een mooi water met de hoop op leuke vissen. Soms pakte dat goed uit, maar dikwijls hadden ze wellicht in Nederland meer of groter kunnen vangen. Het is dus echt niet zo dat het even instappen in de auto is in frankrijk grote vis vangen (tegenover ieder succes verhaal van 1 visser, staan misschien wel 100 minder vruchtbare pogingen, waar je niets over hoort). Daar komt nog bij dat er een hoop nederlanders, belgen en engelsen in noord frankrijk al jaren lang fanatiek aan het vissen zijn. En een groot aantal bekende wateren ook al aardig bevist worden.

Ik heb bij het bericht van Michael Louwe wat tips achter gelaten en ik hoop dat jullie hiermee tot een keus kunnen komen.

Wellicht dat er nog iemand via een PB jullie een water kan aanraden. Ik ken zo'n water in ieder geval niet vanuit eigen viservaringen. Toch blijf ook ik altijd rondkijken naar dergelijke meertjes.

Veel succes,

Peter

P.s. voor de anderen; iemand iets gunnen of helpen geeft volgens mij meer voldoening dan je eigen frustratie te verwoorden.
Niets is goed of slecht, maar ons denken maakt dat ervan.
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

15-10-2004 13:35

bedankt voor de reacties al waren ze niet allemaal even zinnig maar dat doet er verder niet toe....
ik heb inmiddels als een paar PBtjes gehad met de nodige wateren bedankt hiervoor!!!!
en martijn bedankt dat je het voor me opnam!!!
FCG, Trots van het Noorden!
Plaats reactie