catgorie water

Plaats reactie
Pieter van Dijk
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Haaksbergen

14-03-2004 18:58

kan iemand mij vertellen hoe dit nouw zit in frankrijk.
wat betekend het en waar mag je wel nachtvissen catgorie 1,2,3?
kris dalemans
Berichten: 12
Lid geworden op: 04-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

14-03-2004 20:11

Dag Pieter,

In Frankrijk is er een systeem van categoriën:
de 1e categorie is de categorie waarin vooral veel hele schone riviertjes in staan ( dit zijn hoofdzakelijk stromende rivieren met een bestand aan forel, barbeel enz.)
de 2e categorie zijn hoofdzakelijk de gotere rivieren, hierin komen de kleinere riviertjes in uit.
de 3e categorie is water van niet zo'n al te beste categorie Hierin zit zeker karper, maar hier weet ik eigenlijk vrij weinig van.
Hoe het met nacht vissen zit weet ik niet, ik weet alleen dat er bepaalde zones zijn.
Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

Met vriendelijke groet,
Kris
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

14-03-2004 23:28

1ste categorie zijn wateren (meestal riviertjes maar soms ook meertjes) waar forel ed. zit. Hier mag je met 1 hengel (vlieg) vissen.
2de categorie is al het overige water hier mag je doorgaans met 4 hengels vissen.
NB. we hebben het hier over "" openbaar" water. Voor prive (betaal)water kunnen andere regels gelden.

nachtvissen op wateren van eerste categorie komt bij mijn weten niet voor. Op wateren van 2de categorie zijn er vaak speciale nachtviszones aangewezen. Het is zeker niet zo dat je overal zonder meer mag nachtvissen. Integendeel. Zorg ook altijd voor een vergunning want de boetes zijn niet misselijk en er wordt veel gecontroleerd. Permis de vacance is bijna overal verkrijgbaar. Geeft dezelfde rechten als een "grote"vergunning en kost €30.
Gebruikersavatar
Johan Colbers
Berichten: 98
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Panningen

14-03-2004 23:38

moet je ff aan Aart Lokhorst vragen die weet hier alles van.
Plaats reactie