lac de madine

Roland Mulders
Berichten: 3
Lid geworden op: 01-03-2005 18:51

10-05-2005 22:07

Weet iemand of er ondertussen al weer vergunningen worden afgegeven in het chalet des pecheurs (op de camping). We gaan namelijk dit weekend naar Madine. Zijn er bij het cafe eventueel ook vakantievergunningen en/of dagvergunningen verkrijgbaar?
Michael Knaapen
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-08-2002 02:00
Locatie: Gouda

10-05-2005 23:04

In het Chalet des Pecheurs worden geen vergunningen afgegeven. Uitsluitend in het eerder genoemde cafe. Ze hebben daar alleen niet altijd zin in. Dagvergunningen hebben ze wel, maar ook deze geven ze mondjesmaat af. Prijs is geloof ik 11,- (maar kan ook 15,- zijn) per dag.
Martin Keirsebilck
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-02-2005 17:37
Locatie: Knokke-Heist (België)

12-05-2005 23:29

Voor alle info i.v.m. Madine; gewoon een mailtje naar;lacmadine@wanadoo.fr en ze sturen je het volledige reglement + prijzen toe 8)
Alleen de laatste vangsten en hoe je er moet vissen staat er niet op; zal je ter plaatse moet uitvissen :wink:
lievens jurgen
Berichten: 34
Lid geworden op: 20-05-2005 20:49
Locatie: Markegem (belgie)
Contacteer:

20-05-2005 21:04

en iemand al mooie vangten gemaakt op madine?
nog een vraagje: als je op de dagstekken vist mag je dan blijven overnachten zonder te vissen ('snacht dus) of moet je ieder avond opkramen.

groeten
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

05-06-2005 12:56

Net terug van madine , over de vergunningen het volgende :

De vergunningen kosten inderdaad 124,- , op deze vergunning staat gewoon je naam, niks witte mapjes.
Bij de vergunning van 124,- heb je nog een nachtvis vergunning nodig deze kost 25,- zodat je in totaal uitkomt op 149,- eurotjes.

Ze zijn zeer behulpzaam bij het verkrijgen van de vergunningen er werd zelfs voor ons gebeld naar een ander om te vragen tot hoelaat daar de vergunningen konden worden op gehaald !

Nergens geen problemen mee gehad, geen controles helemaal niks. Qua stekken is er niets veranderd, behalve dat de stekken aan de camping/dam vanaf 1 juni prive stekken zijn.

groeten Toine
Michael Knaapen
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-08-2002 02:00
Locatie: Gouda

05-06-2005 17:48

Als je je witte carte du peche hebt is alles wel degelijk makkelijker. Wil niet zeggen dat je geen vergunning krijgt want deze wordt dan idd op naam (paspoort) afgegeven.

Als je een vergunning in het cafe haalt hoef je de exta 25,- niet te betalen! Op de andere locaties wel aangezien ze er anders niets aan verdienen. De vergunning is dus gewoon 124,- voor een heel jaar.

Privestekken langs dam zijn 100,- per stek (dus per visser).
Rene molenveld
Berichten: 27
Lid geworden op: 06-01-2003 01:00
Locatie: groenlo

05-06-2005 22:18

welke dam? tussen camping madine 1en madine2 of die andere dam bij de drinkwateruitlaat?
Michael Knaapen
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-08-2002 02:00
Locatie: Gouda

06-06-2005 18:24

Rene,

Tussen madine 1 en 2. Bij drinkwateruitlaat zijn geen nachtstekken.

Gr.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

11-06-2005 12:43

Michael :

hoe kom jij erbij dat je de nachtvisvergunning niet hoeft aan te schaffen in het cafe ? Daar was het namelijk waar ze ons vertelde dat het op de nachtzones nu verplicht was een nachtvisvergunning a 25,- euro aan te schaffen bovenop de gewoene vergunning van 124,- die voor de DAGVISZONES is.

Het verhaal : Anders verdienen ze er niks aan is dus niet juist.
Paul Hendrix
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-08-2005 14:33

Ik ga de 3e week van september naar Madine. Ik ga alleen dagvissen. Weet iemand of er voor het dagvissen op karper ook restricties zijn aan de plekken? Ik begreep dat er op Lac de la Liez tegenwoordig iets dergelijks geldt. Karpervissers kunnen daar alleen dagvissen op de nachtvisstekken.

Groetjes, Paul
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

07-08-2005 09:27

Beste Paul

Er zijn ook restricties aan het dagvissen.
Je mag maar vissen op bepaalde gedeeltes van de oever. Als je de vergunning koopt krijg je een kaartje waarop dit staat aangegeven.
Misschien zien we ons wel ik ben vanaf 24 september aanwezig.

Veel succes

Groetjes Frank Verwijlen
Paul Hendrix
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-08-2005 16:49

Hoi Frank,

Inmiddels heb ik de kaart en het regelement van de federatie thuisgestuurd gekregen. Indien je interesse hebt, kan ik het spul scannen en mailen.

Ik moet nog uitzoeken hoe het geregeld is met een bootje. In het zomerseizoen 1 mei - 7 oktober mag je op de helft van het meer niet vanuit een boot vissen. Of dit betekent dat je ook niet je lijnen mag uitvaren of een vis mag drillen vanuit de boot moet ik nog uitzoeken. Het lijkt erop dat ze de activiteiten van de zeilschool niet willen laten verstoren door vissers.

Ik heb nog niet achterhaald of een visvinder is toegestaan. Benzinemotor mag i.i.g. niet.

Ik zal je niet treffen, de 23ste vertrek ik alweer huiswaarts.

Veel succes en bedankt voor je reactie!

Paul
Gebruikersavatar
bas schellekens
Berichten: 120
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: drunen

09-08-2005 19:28

Voor alle gegadigden: ik ben er 4-8-05 nog langsgereden om te kijken

18 september 2005: vind er een grote witviswedstrijd plaats op Madine
2 oktober 2005: vind er een grote snoekwedstrijd plaats op Madine

Mvg Bas
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

13-08-2005 21:11

Hallo Paul

Heb ook de kaart. Ben er 2 weken geleden nog geweest voor een korte vakantie. Er zijn in het aangegeven gebied waar je niet vanuit de boot mag vissen 2 nachtvizones en daar mocht wel gewoon uitgeroeid worden, ook zat er een fransman op een dagzone en had ook gewoon de boot erbij voor het uitvaren/drillen denk dus wel dat je mag uitvaren/drillen.
Maar je weet maar nooit. Wel echt moeten doorbijten om niet naar huis te rijden en mijn hengels te halen!!! Wat een mooi water!!

Groetjes Frank
Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

11-09-2005 23:12

Martin het email adres wat jij aangaf lacmadine@wanadoo.fr bestaat volgens mij niet meer ik kreeg een mail terug dat het niet verstuurd was
Gr Hans.
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-04-2006 22:50

Hoe zit het met reserveren dan?

Ik heb nog niks kunnen lezen over hoe je een stek kan reserveren daar. Met welk persoon je daarover moet praten, welk nummer je moet bellen, en hoe alles in elkaar zit.
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

09-04-2006 10:38

Hoi Mourad,

Jij hoeft op Madine geen stekken te reserveren. Alleen de betaalstekken. Kijk ook even op het ander topic over Madine.

Groeten,

Janus
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-04-2006 10:49

Ik neem even aan dat dit niet over het betaalwateronderdeel van Lac de Madine gaat? :-?

Kees
Janus van de Nobelen
Berichten: 110
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00
Locatie: eindhoven

10-04-2006 14:30

Hoi Kees,

Ik weet dat het niet de bedoeling is volgens de regels om over betaalwateren te spreken. Ik wil dit dan ook niet doen. Ik wilde alleen maar uitleggen dat reserveren alleen op dat gedeelte nodig is.

Groeten,

Janus
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-04-2006 15:14

Ik heb keurig netjes een informatiepakket thuisgestuurd gekregen van ze. Ik weet nu hoe de regelgeving van daar in elkaar zit.

Maar hoe zit het met de bodemstructuur van Lac de Madine?

Veel obstakels? Veel slib? Zandbodem? Veel kleine steentjes/mosselbanken daar? Enz..

Evt nog wat informatie gezocht over trekroutjes, dingen waar op gelet moeten worden, wat informatie over voeren (efficiente voercampagnes op bijvoorbeeld Du Der Chantecoq zijn vaak anders dan bijvoorbeeld op Cassien), gewoon alles wat relevant is voor het vissen daar.

Ik heb veel websites bekeken die gaan over Madine, alleen ze hebben daar meer verhaaltjes in plaats van echte info.
Ben van de Linde
Berichten: 50
Lid geworden op: 25-08-2004 13:16

23-04-2006 19:42

Mischien moet er iemand jouw wel gewoon zeggen waar en hoe je moet vissen ... ??? Dan rij je lekker naar daar en vang je allemaal bakken van vissen.

Je kan natuurlijk zelf ook eens tot daar rijden en zelf een en ander uitzoeken eens ter plaatse. En weet je wat de voldoening zal dan eens zo groot zijn.

Wat denk je, het proberen waard toch, ...
Wie het kleine niet eert, is het grote ....
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-04-2006 20:26

Ben van de Linde schreef:Mischien moet er iemand jouw wel gewoon zeggen waar en hoe je moet vissen ... ??? Dan rij je lekker naar daar en vang je allemaal bakken van vissen.

Je kan natuurlijk zelf ook eens tot daar rijden en zelf een en ander uitzoeken eens ter plaatse. En weet je wat de voldoening zal dan eens zo groot zijn.

Wat denk je, het proberen waard toch, ...


Waarom ben jij hier op Carpboard forum? Om wat wijzer te worden wat betreft het karpervissen neem ik aan? En om van andermans ervaringen te leren.

Dat is precies wat ik net vroeg.. Andermans ervaringen en algemene informatie om zelf wat wijzer te worden over Madine.

Natuurlijk rij ik er zelf naartoe en alles zelf uitzoeken, maar ik wil daar niet voor verrassingen komen te staan, zo ver van huis. Wat informatie vooraf kan geen kwaad. Ik wil goed voorbereid zijn in alle mogelijke opzichten voor ik daar naartoe ga om alles zelf uit te zoeken.

Het is niet zo dat het hier lekker op de hoek is.
Ben van de Linde
Berichten: 50
Lid geworden op: 25-08-2004 13:16

23-04-2006 22:36

Oké dan, hier komt ie,

Madine is een natuurlijke vallei die men gecontroleerd heeft laten onderlopen. Her omliggende landschap is glooiend en dit zet zich verder onderwater. Door het onderlopen liggen er op sommige stukken redelijk wat afgezagde boomstronken (net zoals op Du Der) maw een boot is op sommige stukken een must om de vis af te drillen. Enkel elektromotor toegestaan. En zoals reeds eerder vermeld zeer strenge controles dit jaar op het vissen buiten de nachtviszone's geen tenten toegelaten. Aangezien men van bekeurde buitenlanders zelden het geld ontvangt gaat men frequent over tot het inbeslag nemen van de uitrusting daar waar Fransen er meestal vanaf komen met een bekeuring. Uitrusting zou men kunnen terug krijgen na betaling bekeuring.

Onderschat Madine niet het is een groot water (1.100 ha) en velen voelen zich de laatste tijd geroepen echter weinigen zijn er succesvol. Madine is nu een beetje een hype maar dit zal zeker veranderen. Laat je niet verblinden door megavangsten en -sessies. Die zullen er zeker zijn net zoals op andere Franse waters met een behoorlijk bestand.

Moest je gaan succes. Wie niets verwacht kan alleen maar aangenaam verrast worden.

Ben
Wie het kleine niet eert, is het grote ....
Raymond van Keerberghen
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

24-04-2006 12:30

Beste Mourat,

Ben heeft gelijk. Je moet vooraf niet te hoge verwachtingen hebben en zeker niet de eerste keren. Investeer en leer, heel simpel. Vervolgens zal het steeds beter gaan.

Madine is inderdaad groot, maar dat wil niet zeggen dat er geen patronen zijn te vinden. Na een tijdje daar te hebben gevist krijg je vanzelf door wat en hoe de vissen daar doen en waar ze welke periode verblijven.

Ik heb er de laatste jaren met veel plezier gevist en goed gevangen. Soms heel erg goed. Dat ging overigens lang niet altijd makkelijk en het heeft veel arbeid gekost. Maar zoals je weet, arbeid loont..

Gelet op het aantrekken van de regels en de te verwachten toename van vissers (Madine is HET Der alternatief vrees ik), zal je mij er voorlopig niet zien. In mijn beleving is het te laat voor dit water. Alternatieven genoeg in het land van Marianne of verder. Maar ooit keer ik er terug, dat wel.. Als het weer wat 'vergeten' is.

Veel succes.

Raymond van Keerberghen
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

27-04-2006 07:46

Thank you both :D