Domaine Brochard of Etang Rémy

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-08-2002 12:41

John,

Precies. Ook ik denk dat we de discussie over betaalwater wel wat genuanceerder zouden kunnen voeren, en ons daarbij wat minder op de borst zouden moeten slaan. Die nuancering is ook wel nodig, want als we dit in samenhang gaan zien met niet betaalwateren, dan veroordelen we gelijk veel min of meer afgesloten karperwateren, inclusief een groot deel van de Engelse. De kern van de zaak is een verantwoord visstand beheer, maar wel met het vangen van karper door sportvissers als uitgangspunt. Het is zeer toe te juichen dat de KSN als vertegenwoordiger van de karpervissers hier haar verantwoordelijkheid neemt. Bovendien heb ik het vertrouwen dat een vereniging met een professionele aanpak uiteindelijk wel het verschil kan maken.

Of je voor het vissen nou 20 euro per jaar of 200 euro per week betaald is een keuze van de individuele karpervisser. Overigens, voor de individuele visser vind ik het veel belangrijker dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt om karper op een diervriendelijke manier te bevissen, dan dat hij loopt te blèren dat alle betaalwateren, inclusief de beheerders goddeloos zijn. Verbeter de wereld, maar begin bij jezelf.

Even terugkomend op het ontbreken van verdedigende reacties met betrekking tot de betaalwater discussies. Zoals de discussie op dit board gevoerd wordt kan ik me heel goed voorstelen dat die ontbreken. Dat wil nog niet zeggen dat je altijd het gelijk aan je kant hebt. Ga maar eens de sportvisserij verdedigen op een board van de dierenbescherming. Hoe goed je argumenten ook lijken, de dierenbeschermers zullen ook altijd vinden dat zij het gelijk aan hun kant hebben.

Groeten Kees
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

31-08-2002 19:03

John, ik voelde me zeker niet aangevallen, maar ik was bang dat voorstanders van BTW jouw posting als argument zouden gaan aandragen.

Waarom voorstanders niet reageren? omdat ze op voorhand weten dat ze de discussie verliezen..... oftewel ze weten dat ze fout bezig zijn.

Met groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-08-2002 19:48

Kiron,

Waarom ben je bang dat "voorstanders" de posting van John als argument zullen gebruiken als ze de discussie toch verliezen omdat ze fout bezig zijn? Zie je één en ander als een wedstrijd met winnaars en verliezers? Een discussie is geen wedstrijd, maar een gedachtewisseling waar beide partijen iets kunnen winnen als ze bereid zijn naar elkaar te luisteren.

Ik ben geen voorstander van dieronvriendelijk beheer van viswateren, van wegvangen en overzetten van grote karpers, van dieronvriendelijke handelingen door vissers en van allerlei andere zaken die de karper schaden.

Als er al een strijd is dan is die wat mij betreft tegen dieronvriendelijkheid en is die strijd gewonnen als karpervissers niet langer onverschillig zijn ten aanzien van dieronvriendelijk handelen en ten aanzien van elkaar. Wat je verder ook wilt betalen om een weekje te vissen op wat voor water dan ook.

Karpervissers die de zekerheid zoeken van een bekend water waar visplaatsen worden verhuurd zullen er altijd blijven. Die strijd is niet te winnen. Maar als ze niet meer onverschillig zijn ten aanzien van het dieronvriendelijk handelen op een bepaald viswater, dan zullen ze er weg blijven. Als dat gebeurd is er voor dat water een commerciële motivatie om één en ander te verbeteren. En reken maar dat dit werkt, zo lang je maar niet alles over één kam wilt scheren.

Kees
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

31-08-2002 20:36

Ik verwachtte dat zij zich vol overgave op de vergelijking spiegelprojecten en BTW zou storten, aangezien dit in eerste instantie in voordeel zou uitwijzen. En dan moet je ze daar ook weer van zien te overtuigen dat ze het bij het verkeerde eind hebben.

In een discussie probeer je elkaar te overtuigen van je gelijk, door middel van eerlijke en oprechte argumenten. Als zij dit argument in hun voordeel wilde gebruiken is dus de basis van een discussie al weg....

Met groet,
Kiron

Ps. zal een tijdje niet kunnen reageren, ivm met me werk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kiron zaal op 2002-08-31 20:44 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-08-2002 22:26

Klinkt toch als een wedstrijdje om je gelijk maar te halen. Maar OK.

Het argument voor die spiegels is niet zo moeilijk. De spiegels van bijvoorbeeld de AHB zijn uitgezet in het boezemwater van Amsterdam als jonge kweekkarpers. Ze kunnen alle kanten op en zijn onderdeel van een verstandig uitzetbeleid waar zeker geen sprake is van overbezetting.

Het motief voor uitzetting van specifiek spiegels is echter niet vreemd voor karpervissers. Het vangen van een grote karper is een onderdeel van de karpervisserij en de wens van menig karpervisser. De ontkenning hiervan door te beweren dat dit gedaan is om de spiegel voor uitsterven te behoeden is een oneigenlijk argument!

Er is niets op de aanwezigheid van grote karpers op een water tegen zo lang die er maar op een normale wijze zijn gekomen. Uit de opbrengst van de 3e hengelvergunning zet de AHB bijvoorbeeld jaarlijks een aantal hoge 20 ponds spiegels uit. Zo lang die afkomstig zijn van een kweker kan ik daar niets verkeerds in zien.

Groeten, Kees
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

01-09-2002 00:40

Op Franse betaalwateren:
wordt streng toegezien op het 'weidelijk'
vissen: geen weerhaken, onthaakmat, geen voorslagen, aas niet uitroeien, niet zakken etc.
is het netjes en schoon;
is het veilig;
wordt voorzien in een behoefte, of je het er nu mee eens bent of niet;
wordt over het algemeen slecht gevangen.
Het argument dat 'de vissen geen keus hebben' en 'dat er gestolen vissen op zitten', wel, voor hoeveel - 'vrije' - Nederlandse wateren geldt niet hetzelfde?
Ik zie niet zoveel verschil in het voor de poen overzetten van vis, of grote vis van openbaar water 'lekker op je eigen thuisput' zetten; beide is verwerpelijk.
Als die arme vissen zo uitgehongerd zijn en uitsluitend afhankelijk van hengelaarsaas, hoe komt het dan dat er vaak zo weinig wordt gevangen? (Ik hoor wel eens wat)
Voor de goede orde: ik heb nog nooit op een betaalwater gevist en voel er geen enkele behoefte toe, maar de spastische, haatdragende manier waarop hier af en toe wordt gereageerd op BTW stuit mij evenzeer tegen de borst als de term BTW doet bij de BTW-haters.

Peter
Stuba Rijneker
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Amsterdam

02-09-2002 02:10

Deze Topic is opgestart door iemand die vroeg iets over Domaine Brocard of zoiets. En wat zie ik weer, van die vervelende havikken, die voor de zoveelste maal hun mening geven over wel of niet een betaalwater te bezoeken. Ook mijn vriend Hans is weer van de partij. Jullie mogen best weten dat ik Hans een prive mailtje heb gestuurd , hoe ik over hem denk. Een tijdje terug , een vervelend berichtje en onlangs heb ik hem maar eens een aardig berichtje gestuurd. Toch blijft Hans en met hem volharden in hun , reeds bekende , meningen. Daarom wil ik nog eens proberen om iedereen , die tegen betaalwateren is, uit te leggen , waarom sommige vissers toch daar heen gaan.
1. Of je nu in Nederland of in Frankrijk vist, ze voelen allemaal dezelfde pijn, dus diervriendelijk is het nooit.
2. Op de wateren waar ik graag zou willen vissen, is het totaal niet rustig. Dit komt omdat het gelegen ligt nabij een grote stad, een ringweg, een luchthaven,een woonwijk of omdat medevissers rumoerig cq vervelend zijn, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
3. Op bepaalde wateren worden de stekken continu afgelost, dit gebeurd vaak door hengelsportzaken , die daar veel geld voor vragen.
4. Nu komen weer de geijkte redenen, die hiervoor ook al zijn genoemd nl.
-grotere vissen
-mooie, rustige omgeving
-geen gezeik van je gezin een week lang
-veiliger vissen dan aan een of andere rivierstek
-geen problemen met vergunnigen halen
-nachtvissen is altijd mogelijk
-geen gezeik met de plaatselijke smerissen
-en krijg je, als je je huiswerk goed doet, zelfs garantie, dat alles goed geregeld is. Natuurlijk geen vang-garantie.

-------------------------------------------

Verder ontbrak het hier aan enige vorm van respect vandaar dat dit is verwijderd.

Bart Bouwens [beheerder]

-------------------------------------------

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Bouwens op 2002-09-02 15:47 ]</font>
Hans-Peter van Ee

02-09-2002 09:45

Stef 'Stuba' Rijneker

Jij boekt bij de firma Carp Connections, hiervan is bekend dat zij gestolen vissen opkopen.

http://www.dutchcarp.nl/html/artikelvisgronden.html

Domaine des Forges

Al 10 jaar commercieel in gebruik. Dressuur zie ik je denken. Natuurlijk! Maar met een enorm bestand aan specimen vissen, rijen, volschubs, leders, 40 ponder spiegels en meerval vangt iedereen hier zijn vis. Het is een klein water, langerekt als een rivier, met zo'n 3 a 4 hectare water 700 meter lang. De 14 stekken liggen aan weerskanten van de oevers. Binnenkort twee korte verslagen van de eerste weekend klanten. (De eerste drie najaarsvissen die er via Carp Connections af kwamen waren, 14,15 en 17 kilo!). Dat belooft toch wel wat?

Karpervissen.....wat is er van jouw geworden dankzij mensen als Stef Rijneker....

met nimmer-begrepen groet

HPE
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

02-09-2002 13:42

hallo stuba
eindelijk eens een verstandgen karper visser
ik ben het volledig met je eens
en wat hpe betreft daar kan noks anders uit komen als wat negatief gekwal. stuba vang ze
in Brocard.:eek:
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Stuba Rijneker
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Amsterdam

02-09-2002 13:45

Beste Hans, ik moet zeggen dat je een taaie rakker bent en ik tweifel niet aan je kennis betreffende het fenomeen karperen. Toch moet je een bepaald aantal zaken niet door elkaar houden. Ik weet drommels goed , dat er verschillende categorien vissers zijn. Ik lees regelmatig de verschillende forums op verschillende sites, en probeer hiermee mijn horizon te verruimen. En die horizon is nou net het struikelblok, in deze Topic. Natuurlijk zijn er altijd mensen die zich meer inzetten voor het wel en wee van de vissen. Ook jij bent iemand die een bepaald standpunt inneemt en dat is je goed recht. Maar wat je vergeet dat mijn horizon niet zo ver reikt dan je jouwe. En daar heb ik ook geen zin in. Ik, en met mij vele andere, willen gewoon lekker vissen en voor de rest niets. En dat maakt ons geen slechterikken. En het is daarom erg storend , dat er figuren zijn die telkens weer daar een ongewenste mening over geven, die menig weten we wel nou zo'n beetje. Ik denk dat wij in deze tijd op allerlei manier uitgebuid worden. Niet alleen in het karperwereldje maar ook in ons dagelijkse leventje. En ik probeer mij daar zo min mogelijk aan te storen. Ik betaal gewoon en wil dan ook lekker vissen. Jij zou moeten weten , dat mensen zoals ik toch wel gaan en daarom zou je je kennis beter kunnen benutten om ons te helpen wat te vangen op een verantwoordelijke en diervriendelijke manier. Maar wat je nu doet , is een beetje iedereen tegen je in het harnas jagen. Hier kun je denk ik geen zieltjes winnen. Om dus even terug te komen op de verschillende soorten karpervissers, ik ben niet zoals jouw, nog niet. En misschien wordt ik dat ook nooit. Maar je moet een ieder wel in ze waarde laten en dus als je leest dat je mening niet gewenst is in deze topic, dan moet je hier ook niet komen klagen. Ik verheug me heel erg op mijn uitje naar Frankrijk en probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden. En heb dus geen trek in die discussies over wel of niet naar een betaalwater. Het is jammer dat we elkaar via het toetsenbord moeten toespreken en niet een keer aan de waterkant. Dan zal je zien dat ik(wij) ook heel erg professioneel bezig zijn met onze hobbie en er ook alles aan doen om de karper te ontzien van alle ellende. Start dan gewoon een eigen onderwerp op, en dat heb je volgens mij al vaker gedaan. Voor de rest wens ik je het allerbeste in je leven en hoop je nog een te ontmoeten.
Hans-Peter van Ee

02-09-2002 14:24

Stuba

Het is natuurlijk jouw goed recht om te vissen waar jij wil.
Met het vangen van de karpers aldaar, kan ik je niet helpen, want ik heb geen ervaring met dit soort wateren.
Houd oren open daar en let goed op wat er zich afspeelt.
Veel en grote karper gaan nooit samen, is dat wel het geval dan klopt er toch echt iets niet.
Het is jouw eigen keus om te kiezen voor dit soort water, maar als jij visvriendelijk bent ingesteld dan zul jij vast wel iets leren van deze ervaring.

Prettige vakantie.

mvg

HPE

p.s. Als de cijfers klopen op de site van Fisherman-Holidays dan zijn Brochard en Remy zwaar overbezet.
Cor Blokhof

02-09-2002 15:25

Stuba,

Als je probeert om een karper zo best mogelijk te behandelen waarom ga je dan naar een betaalaquarium ?

En je wilt alleen lekker vissen, koop dan een vast stok en ga aan de singel bij jouw in de wijk zitten. Dan kan je alleen enkelt vissen en hoef je niet te peilen en stekken te zoeken enzo

Gegroet,

Cor
Wilko Bloem

02-09-2002 15:32

Mmm ja, hoe het bepaalde mensen weer ontbreekt, aan innerlijke beschaving en dat men dan vergeleken word met een gevleugeld roofdier c.q. de havik, omdat men diervriendelijkheid promoot! Deze Heer...... heeft nog steeds niet door, dat het hier een "openbaar" democratisch discussie board betreft! En deze wel bestaat bij de gratie van vrijheid, en mening uiting!

En wel op een wijze, waarop beschaafde mensen met elkaar plegen te discusieren! En elkaar niet uitmaken voor een gevleugeld roofdier, een zeikerd, en een eikel! Men Rijnecker....... men vergelijkt U toch ook niet met een slecht bet-water aasgier? Bespaar U de moeite iets uit te leggen, betreffende slecht bet-water! Het is ons zeker niet onbekend wat de "ware" motieven zijn, van deze creaturen. Die zich met deze slecht-bet-water waanzin, zich zelf.... karpervisser wenst en durft te noemen de brutaliteit zeg!

1.] De diagnose en kenmerken die ik ooit gesteld heb, betreffende deze spekvet geestelijk gestoorde patiënten:
Ze zijn "uniek" in het vinden van excuses om hun straat je schoon te vegen, met voorbeelden die werkelijk nergens op slaan!

2.] Dat vissen overal de zelfde pijn zouden hebben, de eerste wetenschapper moet nog geboren worden die dat hard kan maken dat vissen pijn zouden lijden Men.Rijnecker, jong, jonge wat een kennis omtrent Uw hobby, ik mag wel stellen zeer bedroevend!

3.] En als we het over diervriendelijk ecologisch beheer, van karperwater hebben! Dan heeft men het over water waarvan de natuurlijke voedseldraagkracht gerelateerd is aan de hoeveel heid vis die er rond zwemt.Dus omstandigheden identiek aan vrij natuurlijk buitenwater!

Verder zou ik U aan willen raden Men Reinecker, met Uw degenererende vocabulair, gelijkend een straatschoffie Uw onsmakelijkheden ergens anders te gaan ventileren bij Uw soortgenoten!
Ik citeer U:
Deze topic is voor {beginnende} karperaars die informatie willen hebben over het vissen in Frankrijk, [dus oprotten zeikerds]. En dan sluit U af met Hans v/d E, EIKEL

Het geeft hier weer aan, wat voor soort publiek zich hier te weer stelt om het straatje schoon te vegen. Van harte beterschap gewenst men Reinecker, en dat U nog eens een echte karpervisser mag worden, en probeer U als een Heer te gedragen.

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-09-2002 16:50

Jammer heren Stuba en Albert, maar zo schieten we dus niks op.
Stuba Rijneker
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Amsterdam

02-09-2002 19:07

Democratie heren, maar dan wel ieder op zijn eigen niveau. Nou zal mijn niveau dan wel iets lager liggen dan die van menig hier. Maar volgens mij is een discussie board verdeeld in verschillende Topics( duur woord) En de bedoeling hiervan is , denk ik , dat als iemand iets te weten wil komen , een ieder dat kan vragen. Als bijna iedere vraag , uitmond in telkens weer dezelfde discussie, dan begint dat na een maandje of wat , erg vervelend te worden. Vaak is het dan ook zo, ik heb het zelf ervaren, dat de gestlelde vraag totaal wordt overschaduwd door neven-onderwerpen en dat deze niet meer wordt behandeld. En dat heb ik een paar maal aangegeven bij de desbetreffende personen. Als dat in de wind wordt geslagen en men blijft volharden in hun tergen, dan ga ik mij irriteren. Gelukkig mag een ieder ook , in dit democratische land, zich zelf ook negatief uiten en dat doe ik dan ook wel eens. Dit kan te maken hebben met mijn achtergrond, zoals al opgemerkt. Ik kom namelijk uit Amsterdam en zoals een ieder weet , wonen daar nogal eens onbeschofte mensen, tja en die gaan wel eens tekeer. Ik wil me daarom verontschuldigen tegenover een ieder die zich enigzins beledigd voelt. Ik kan er niet aan doen. Ik begrijp het allemaal wel wat jullie nastreven, maar ik vindt het minder belangrijk. Als ik niet op zo'n stek zit op een betaalwater, dan zit er wel iemand anders. Dus voor de vissen maakt het niets uit. En wat betreft het eventueel pijn hebben van de vissen als ze een haak in hun lip hebben. Ik hoor de vissen kreunen of kermen, hoe noem je zoiets, als ze op de kant liggen. Ik hoor ze in de bewaarzakken klagen, dus ben ik ervan overtuigd dat ze pijn kunnen hebben. Een ieder die huisdieren hebben, kunnen aan hun dier voelen, dat deze iets mankeren en dat is met de karpers ook. Probeer het maar eens, of is dat een gave.
Ik zou zeggen , tot de volgende reactie of anders:
HOUD JULLIE A.U.B BIJ JULLIE EIGEN TOPIC!!!!
Hans-Peter van Ee

02-09-2002 19:44

Meneer Rijneker

Een karper eet graag mossels, kleine krabjes en zoetwaterkreeften.
Probeert U dst eens??

met pijnlijdende groet

HPE
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

02-09-2002 23:45

Waarom moet het altijd zo off- topic.. als je ergens niet mee eens bent reageer er dan niet op of start voor de honderd duizendste x een topic over betaal of niet op...... Als iemand iets over een water vraagt reageer naar deze topic of klik gewoon verder...

met ergerende groet,
R.Koopal
Cor Blokhof

03-09-2002 00:04

Rogier,

Als iedereen zijn ongenoege nou eens zou uitten zouden die betaalputten niet eens bestaan.

Stuba,

Een slapper excuus als als ik het niet doet doet iemand anders het wel bestaat er niet.

Gegroet,

Cor
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

03-09-2002 03:14

ze moeten alles betaal water maken stop deze zinloze discussie ook eens een keer.:eek:
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Hans-Peter van Ee

03-09-2002 09:25

Heren betaal-vissers

Het lijkt mij onderhand duidelijk dat men hier op dit board niet naar informatie over betaalwateren hoeft te vragen.
Doe dat maar ergens anders.

Als ik een vakantie boek vraag ik ook alle ins en outs aan het reisbureau.
Steeds meer krijg ik het gevoel dat men hier post om betaalwateren hier aan te prijzen, goedkope reclame dus....
Mensen wanneer wordt bij jullie een karper weer een karper, en geen homp vlees met een bepaald gewicht.

met onbetaalde groet

HPE
Wilko Bloem

03-09-2002 09:53

Men Hasselt:
Dan mag men wat mij betreft, het karpervissen in zijn totaal gaan verbieden! Het heeft dan niets meer met karpervissen te maken, maar met fors bet-dierenmishandeling, gut wat een lol! Dat men zo gestoord is, om op een karper bordeel te willen vissen.....en dat niet inziet, wat een stelletje kadootjes! Dat is mijn inziens, voer voor psychologen, mijne Heren!

Maar oke waar druipend vet spek zit. Kunnen de hersenen hun relativerende taak niet volbrengen blijkt. Vooral betreffend de diervriendelijke intentie's! Wat een decadentie c.q. verzieking in de deze hobby, gelukkig dat er nog genoeg echte karpervissers zijn, die zich hier laten horen in deze verloederende slecht bet-water-bezigheid!
Met kotsende groet,Wilko
I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilko Bloem op 2002-09-03 09:55 ]</font>
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

03-09-2002 10:48

kijk mij maakt het niet uit en ik vind dat iedereen zelf de keuze moet maken maar ik ben het zat van de vervuiling van bord, de intimidatie en manipulatie die sommige mensen zwaar doordrijven.. mister HPE bepaal jij wat er allemaal op het board gezegd mag worden.. Naar mijn mening mag dit door de mensen die dit board onderhouden wel eens aangepakt worden.. Asl iemand iets vraagt moet je er naar antwoorden en niet weer een nutteloze discussie voeren die van beide kanten niet te winnen valt.. wat ik al eerder zeg klik gewoon door.... Kijk voor de gein eens naar pagina 2 of 3 en kijk naar de kop van deze topic....


Laat iedereen es in zijn waarde en ga lekker vissen..
R.Koopal
Hans-Peter van Ee

03-09-2002 12:49

men. Rogier

Diervriendelijkheid is nutteloos??

Surf naar de site van de organisatie waar men boekt.
Stuur ze een mail en vraag daar om informatie.
Simpel zat.
Hier kan men de wind van voren verwachten.

met galspuwende groet

HPE
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-09-2002 13:17

hpe
ik ben in princiepe tegen betaal wateren maar ik vind ook dat jij hier niet hoeft te bepalen wat er wel en wat niet gevraagd word want als we het over diervriendelijkheid hebben....er zijn genoeg(top) wateren die net zo druk bevist worden als een betaal water
en ik kanme voorstellen hoewel ik het niet weet dat er betaa wateren zijn die op een "normale"manier aan hun vis komen

mvg martijn
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

03-09-2002 14:48

Goh HPE,

Dus als je een ontspannende rust vakantie boekt vraag je ook alleen om informatie bij een reisbureau/ Informeer je niet ff bij mensen die al eerder daar op vakantie zijn geweest, zodat je zeker weet dat het allemaal zo mooi is als dat er vertelt wordt bij het reisbureau?

Ik vind het dus doodnormaal dat mensen informatie vragen over betaalwateren. Jij als fanatiek betaalwater-hater mag best te kennen geven dat je fel tegen betaalwateren bent, maar doe dat op een fatsoenlijke wijze! Een simpele hyperlink naar één van de eindeloze betaalwater-discussies is daarvoor de beste optie.

Met vriendelijke groet,

Martijn