Noord Frankrijk

Plaats reactie
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

26-05-2008 13:17

Hey medevissers,

Deze zomer willen ik en me maatje naar Frankrijk gaan, opzich niks bijzonders natuurlijk!
Nu staan we voor de twijfel een betaalwater waar je weet dat er een hoop vis zit en verzekerd ben van een stek, niettemin lijkt het ons ook erg gaaf om op een onbekend water de bivakeren waar je het bestand niet van weet en dus misschien wel voor een grote verassing kan komen te staan.
We zijn van plan om totaal 1 week te gaan vissen.

waar?

We willen het redelijk bij huis houden dus gaan we uit van max 800km rijden, oftewel in het Noorden van Frankrijk. Gezien het feit dat wij beide nog geen ervaring hebben op grote meren/kanalen staan wij een beetje voor een raadsel. Nu heb ik al meerdere topics gelezen en deze zal vast wel een hoop terug hebben van andere topics, maar vinden wij het nog steeds lastig om een keuze te maken.
In nederland vissen we zelf over het algemeen op redelijk kleine wateren.
BV. het lage bergsche bos en een enkele keer op een kanaal (de schie).
Ons lijkt het dan zoiezo niet verstandig om dan te kiezen voor een rivier/kanaal te gaan, gezien het feit dat we hier eigenlijk weinig tot geen ervaring op hebben, en kans op een keiharde blank groot is.
Dan blijven er de meren over ook hiervan is een ontzettend groot aanbod, groot/klein, veel vis/weinig vis.
In 1ste instantie lijkt het ons verstandig om te beginnen op een klein/middelmatig meer waar een leuk bestand aan vis op zwemt. Hiermee verklein ik het aantal meren wel, maar blijven er nog een hoop over in onze ogen. Niet te vergeten vinden we het niet erg om op een water te zitten waar een hoop vissers zitten, maar zoals altijd hoe minder hoe beter. Ook willen we graag continue blijven doorvissen en zoeken wij dus een plek waar je ook snachts mag nachtvissen!

materiaal

We beschikken beide over 2.5pond hengels en ikzelf heb daaronder de 4500b's hangen. Ik heb het idee dat dit mij wel beperkt met de afstand die je kan vissen. Op mijn molens zit 30/100ste nylon, is het een vereiste om op afstanden van +/- 150 meter of meer over te schakelen naar gevlochten lijn?
Verder beschikken wij niet over een boot met electromotor oid, maar alleen een voerboot met dieptemeter.
We moeten dus met de auto in de buurt van de stek kunnen komen.

eigen bevindingen

Lac de la Vingeanne ( spiegel magazine)
Lac du der? Toch weer een groot water, maar natuurlijk ook ontzettend bekend!

Ik heb meerdere sites en forums bekeken, maar er is een overvloed aan keuze.
Heeft iemand tips voor ons, of aanraders om daar is extra informatie over te gaan zoeken.
Alle informatie is welkom! PB's sturen mag ook!


alvast bedankt,

Dennis van Vliet.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

26-05-2008 16:15

Lac de Villegusien en Du Der...

Zijn zeker niet de wateren om op te beginnen. Villegusien is het haast onmogelijk om met je auto aan de nachtvisstekken komen ivb hevige blubber (ook in de zomer) Daarnaast is een goede boot op deze wateren een groot voordeel.

Du Der, dan ga je dus een stek boeken als je snachts wil vissen. Er zijn veel stekken waarbij je echt een goede boot nodig hebt ivb stronken ect. Als je er niet bekend ben, zou ik dit zeker niet doen.

Als je wil beginnen ga dan eens kijken op Monamptuil of Donchery en Forges.
En er zijn ook genoeg rivieren die de moeite waard zijn. (geen boot noodzakelijk) Ik zou toch eens verder kijken...


Groet,
Alex Poot
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

26-05-2008 17:05

kijk naar mijn topic !!langres charmes liez enz!
Ït,s you and your rods , against them !!
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

27-05-2008 09:29

Hey Alex,

Bedankt voor je reactie, dan vallen die 2 wateren al zeker af voor ons!
Ik ga opzoek naar wat informatie over Monamptuil, Donchery of Forges.
Zit hier nog veel verschil in kwa drukte op de meren gezien wij rond augustus willen?

Gr,

Dennis
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

27-05-2008 09:29

jeroen blom schreef:kijk naar mijn topic !!langres charmes liez enz!



Oke bedankt!

Ga even kijken 8)
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-05-2008 16:03

Die meren zijn vrijwel altijd druk, mede omdat ze op een acceptabele afstand liggen vanaf Nederland. De meren zijn niet al te groot en er zwemmen zeker uitschieters. Forges is zeker een leuk water om Frankrijk ervaring op te doen, Donchery is ook aardig. Monamptuil vind ik minder.

Over deze meren is volop geschreven hier op het board, dus info vinden moet lukken.

Gr
Alex
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

27-05-2008 16:43

Dennis en ik gaan even rond kijken! Iedereen bedankt (Ik ben zijn vismaat :lol: )
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

27-05-2008 17:30

ga anders naar metz!!
Ït,s you and your rods , against them !!
Gebruikersavatar
Kristof Van Aert
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

13-06-2008 11:59

Wat is daar te zien?? :roll:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

14-06-2008 15:48

Dikke kerpen :P
Plaats reactie