aan alle karperaars!! een vraag.

HansPeter van Ee

06-12-2002 18:16

Theo

Wel eens gehoord van bijvoorbeeld Camou of Keep It Real ?
Deze organisatie's zetten zich in om de diefstal van Franse karpers naar Engeland tegen te gaan.
En ze hebben al succes geboekt, maar ze zijn er nog lang niet, dat begrijp ik ok wel.
Vergeet ook de KSN niet, zij zijn bezig met het opstellen van een lijst met foute- en goede betaalwateren.
Tja, het houden van karpers zoals jij dat mschrijft dat zie ik toch anders.

Als ik dat hier binnen deze topic ga lopen uitleggen, gaat deze discussie ook off-topic.
En ik geloof niet dat dat de bedoeling is.

met zeer vriendelijke groet.

HPE
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

06-12-2002 18:39

Beste HP,

Ik denk niet dat het enig effect soortert om bij deze persoon met dit soort info op de proppen te komen. Volkomen morse piep piep tuut tuut voor hem dus, zonde van je energie.
Maar het moet gezegd, je poging is tenminste bewonderingswaardig te noemen.
. - />>/~~,<< ,

John
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-12-2002 23:56

Beste Theo, de vergelijking Hofstade versus een gemiddeld betaalwater gaat volkomen mank.
Een betaalwater met een evenredige bezetting aan karper per ha als Hofstade zou n.l. geen klant overhouden.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-12-2002 01:46

BesteTheomisschienmoetjeditforumeersteensietsbetergaanlerenkennenomjeoordeelmeteenklaartehebbenoverwaarmensenopditboardzichwelofnietdrukommakenvooralhetlezenvandebetreffendediscussiesoverhetwegvangenvankarperinnloffrzoudenjemisschienhelpenomjeblikveldietsteveruimenmetvriendelijkegroetmb

PS: ik heb deze posting maar een beetje in je eigen stijl geschreven, zodat je er misschien iets van begrijpt...

Dus zonder ook maar 1 punt, 1 komma, zonder opbouw, onoverzichtelijk en met weinig inhoud.(waardoor op jouw posing reageren eigenlijk geen zin heeft. Maar ja, ik ben nogal eigenwijs)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2002-12-07 02:08 ]</font>
theo holtzer
Berichten: 26
Lid geworden op: 26-11-2002 01:00
Locatie: uden
Contacteer:

07-12-2002 17:15

ja zo heeft een ieder ze eigen mening de toekomst zal het leren succes met jullie strijd tegen betaalwaters ik denk niet dat jullie het zult winnen helaas ;;,..??.;"";
bert goris
Berichten: 33
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00

08-12-2002 16:59

Wat een drukte allemaal hier een ding is van groot belang als het over betaalwateren gaat het welzijn van de vis staat voorop,goed vistand beheer toepassen,en niet voldumpen met veel grote karper.Ik heb niets tegen betaalwateren maar de achterliggende gedachte is niet goed GELD!Er moeten immers wel mensen op afkomen! gr bert
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-12-2002 21:04

Simpel John, bij HSV-en (ook de Franse AAPPMA's) is de achterliggende gedachte geen GELD.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

09-12-2002 13:25

Kreeg gisteren een foldertje van fishermanholidays in mijn handen geduwd door een vissertje op een cultuurwater hier in de buurt. Vol trots vertelde hij dat hij naar La Horre zou gaan, en daar even dikke vissen zou vangen .. want dan zou hij er ook bij horen. Heb me toch moeten inhouden, en na een tijd praten kreeg ik hem eindelijk zover om toch maar niet te gaan, en als hij al wilde gaan dat ie mij moest bellen, misschien dat hij eens met mij mee kon.

Ik nam het foldertje eens bij me, en bekeek het. De eerste pagina's zagen er zelfs goed uit .. verplichting onthaakmat, grote weegzak met duidelijke foto's .. bravo !

Maar naarmate ik verder in het met vlees gevulde boekje kwam, zakte mij de moed alweer in de schoenen. Op wateren kleine wateren werden wekelijks veertigers gevangen .. zo vertelde men met trots. En op wateren waar niet genoeg werg gevangen werd vrolijk nog eens 200kg karper erbij gegooid .. want gooien dat is het ...

Vind het maar jammer .. en dit alles berust gewoon op de drang naar het vangen van biggen door bepaalde personen.. ieder zijn meug, ik weet het, maar dát is toch bijna geen vissen te noemen. Normaal kom je op een water, en je gooit gewoon in en het is hopen op een vis .. op zo'n water kan je al gaan bekijken waar je je foto's wil maken, en waar de met boilliebuiken overvolle dertigers mooi in het beeld staan.

Theo, vind dat je erg kort door de bocht gaat met je uitspraken. Je moest eens weten hoeveel er gedaan word aan het betaalwater fenomeen. Misschien zal je het wel niet kunnen uitroeien , maar je kan er wel voor zorgen dat er visvriendelijk beleid op desbetreffende wateren is, dus geen 100kg vis per 100 m².

mvg
stefan
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

09-12-2002 20:56

stefan stefan stefan.......

ook al verzuurd!
man man man....

ik denk dat de nieuwe folder van FH
een hele verbetering is.

zeker voor de vis (en de visser)

ik ga maar...
HansPeter van Ee

09-12-2002 21:02

Marcel

Een ieder mag doen en laten waar hij zalig van wordt.
Dus ook Stefan...

En ik ook, heb vanmorgen in de vrieskou bij een duikertje 2 schubs gevangen van een pond of tien.
En jij bent een betaalvisser en vind daar wat jij zoekt, en ik, ik ben tevreden met heel weinig.

met het-kleine-waarderende groet

HPE
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-12-2002 21:28

Stefan,

Even het boekje nagelezen. Op de wateren van Fishermans Holiday komt gemiddeld het bestand op rond de 30 karpers per hectare. Zal wel een richtlijn zijn, want het water waar jij het over hebt komt na deze en nog een te overwegen uitzetting ook op dat bestand. Of 30 vissen per hectare veel is? Ach, wie zal het zeggen.

Mooie vangst Hans Peter met die kou. Voor mij was het niks. Zal wel even de laatste zijn, of doe je ook aan wakkarpervissen? :smile:

Succes, Kees
HansPeter van Ee

10-12-2002 19:54

Kees

Nee, aan het echte wakvissen doe ik niet.
Ik vis wel in de open plekken die blijven door de watervogels.
Observeer deze watervogel-wakken maar eens goed op cultuurwatertjes en stadsvijvers, het is opvallend hoeveel vis zich daar vertoond.

met ijsvrije groet

HPE
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

11-12-2002 00:00

Soms verzameld er zich zo veel vis in een wak om naar lucht te happen, dat er zuurstofgebrek optreed. Vooral als het grootste gedeelte van de bodem van het water bestaat uit een dikke laag rottende bladeren en de gemeente achterstallig is met onderhoud.

Meestal wordt zo'n water enkele weken NA de vissterfte weer op diepte gebracht.

eenieder die bang is dat zijn viswater letterlijk kapot vriest moet dus voor dat er een vorstperiode intreed bij de watereigenaar aan zijn kop zeuren. mischien dat er dan eens een water voldoende op diepte wordt gehouden en geen vis het loodje legt tijdens de wintermaanden.

groeten Jeroen.

PS. Aan de andere kant is wintersterfte een natuurlijke selectie en na een aantal jaar geen strenge winter is het mischien een keer goed.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-12-2002 08:37

Jongens,

Zal ik toch eens aan die stadsvijvertjes moeten geloven. Nou, voor die paar weken ijs moet dat ook kunnen. Goed nieuws, komend weekend gaat het weer dooien. Laten ze maar lekker op kunstijs gaan rijden. :smile:

Vang ze, Kees
Arjan van den Berg

11-12-2002 09:56

Is er al iemand die het in die wakken geprobeert heeft? op cultuurwateren.

Als ik er mijn maiskorreltjes laat zakken heb ik er al 20 eenden aanhangen?
En ook komen er 100'erden vogelvoerders bijna elke minuut van de dag langs. Als je dan een karper staat te drillen en al die watervogels de stuipen op het lijf jaagt en ergenis opwekken bij omstanders. Is dat eigenlijk ook niet zeer hypocriet? We brengen onze hobby dan toch ook in discrediet en dat willen we toch niet?

MVG

Arjan
HansPeter van Ee

11-12-2002 17:56

Arjen

Heel vroeg in de morgen of laat in de avond vissen scheelt een hoop.

met bevroren groet

HPE
Marcel van Eck
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-11-2002 01:00
Locatie: zeist

11-12-2002 20:20

vis een keer per jaar op betaalwater en de rest net als u,...

stiekeme groet,

m
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

17-01-2003 19:41

Kijk maar eens op :http://www.independent.co.uk/story.jsp?story=369291 en je weet wat een betaalwater teweeg brengt!!!!!!!
Velen zullen hun mening nu wel herzien!!!!:-o
Pluk de dag
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-01-2003 11:52

Zie de vertaling hiervan op de KWO site.
cor pietersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Adam,amstelveen/2de adres is frankrijk
Contacteer:

18-01-2003 20:45

BESTE CARPERCOLLEGA,S

dit wilde ik even kwijt de discussies die ik allemaal lees over betaalde waters of prive water.begrijp me niet verkeert maar in heel de wereld kun nergens gratis vissen waar je ook vist je betaalt voor een vergunning dus ook een beetje voor het watertje waar je wlit vissen dus betaal je er voor in nederland.en in frankrijk is het zelfe als in nederland enkelt in frankrijk hebben we te maken met departementen als je ergens wilt zitten bevoorbeelt orient betaal je ook om te mogen vissen je moet een vergunning kopen dus het is betaalt enkelt je zit midden in de natuur en maar hopen dat je auto niet gestolen is of gestript(en van prive water betaal je een stukje water waar je mag zitten ten eerste je zit veilich je zit beschermd je kunt je visje vangen je hoeft niet door de bacher te lopen je auto staat veillich noem maar op)vroeger had ik ook een hekel aan prive water toen was ik nog jong hoe ouder je wordt hoe meer je gaat nadenken over de watertjes.enkelt wat een voor deel is van de betaal water bijna? alles word goed onderhouden enz enz;heren zodra je jullie wat ouder zijn wil ik jullie nog is spreken denk maar is goed over na of nederland water hebt waar je niet hoef te betalen dus is nederland ook eigenlijk betaal water vriendelijk groet cor
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-01-2003 21:39

Cor of zo,

Door je manier van schrijven maak je het er voor de doorsnee boardbezoeker niet echt makkelijk op om je posting enigzins te begrijpen.
Je posting heeft meer weg van EEN lange boer. Die trouwens kant nog wal raakt.
Je zegt dat je ons nog wel wilt spreken als we ouder zijn. Niet dat ik denk er ooit behoefte aan te zullen hebben maar geld dit ook voor mij?

P.s. Cor of zo, ik heb het idee al eerder nl. een maand of twee geleden een zelfde manier van posten op dit forum te hebben gezien. Heb je toevallig een broer met een andere voor en achternaam die doorgaans wat agressiever reageert????


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-01-18 21:53 ]</font>
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

18-01-2003 21:45

Nu dacht ik dat Nederlands niet mijn sterkste punt was maar dit is VERSCHRIKKELIJK!!!!!!!!!!!!!!!
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

18-01-2003 21:49

WhaWhaWha,

John, wees niet bang, zit geen kwaad bloed in die persoon. En verder ga ik er ook niet op in, helaas heb je PM al wel geleze.

Met meer wetende groet J



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-01-18 21:50 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-01-2003 22:03

Beste Johan,

Wees niet ongerust, ik ben niet bang. Dat er geen kwaad bloed in deze persoon zit wil ik sowieso van je aannemen. Waarom je er verder niet op ingaat niet. En graag zou ik van je vernemen wat je bedoeld met "helaas heb je PM al wel geleze"
Met BIJNA alles wetende groet,

John
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

18-01-2003 22:33

zoals welke john?

ed