Domaine Brochard of Etang Rémy

Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

03-09-2002 15:02

Heb ik het over diervriendelijkheid?? Ben ik voor of tegen? daar gaat het hier niet om.. het gaat erom dat jij een keer mensvriendelijk moet antwoorden.. en uh... Die discussie zoals in bovenstaande post staat is allang en breed gevoerd.. Als iemand op dit forum iets vraagt moet je er naar antwoorden.... En btw ik wil deze discussie niet eens voeren, zeker niet in deze topic want volgens mij ben jij way off topic en aardig bezig met board vervuiling, intimidatie en irritatie...
R.Koopal
Hans-Peter van Ee

03-09-2002 16:34

Rogier

Wend je voor klachten over mijn postings naar de web-redactie.
En waarom zou ik mensvriendelijk zijn tegen mensen die meebetalen aan dierenmishandeling.

Karperen op een presenteerblaadje is het, niets meer en niets minder.
Als men daar niets vangt dan lijkt het mij duidelijk dat er wat schort aan de vis-ervaring.
Hier in Nederland ken ik ook een paar van die overbezette putten.
Walgelijk zoals die vissen eruit zien, stuk voor stuk een blauwe bek, en niet in staat om uit te groeien tot de majestieuze vis die een karper behoort te zijn.

Maar goed ik zal even bij de topic blijven.

Domaine Brocard

De eerste vijver is 12 ha en bevat 360 karpers tussen de 10 en 45 pond.

De tweede vijver is 2ha en bevat 60 karpers tussen de 10 en 42 pond.

De derde vijver is 16 ha en bevat 500 karpers tussen de 10 en 45 pond.

Etang Remy

Acht hectare en 300 karpers tussen de 20 en 44 pond.

IS DIT NORMAAL?????

met walgende groet

HPE
Wilko Bloem

03-09-2002 17:19

Ach Men Koopal, U zegt het maakt U allemaal niet zo veel uit, Uw reactie bewijst het tegendeel van wat U hier beweert. De enigste vervuiling op dit board is slecht-bet-water info. Terwijl men die bij desbetreffende criminele organisatie's, zelf kan halen waar men zijn dieronvriendelijke misdaad, met voorbedachte rade geboekt heeft!
1.] Wijs aan waar HP het board vervuilt?
2.] Wijs aan waar intimidatie?
3.] Wijs aan waar manipulatie?
4.]. Als iemand dieronvriendelijke info wil, is men niet verplicht om daar zijn medewerking aan te verlenen jongeman.
5.] Karper onvriendelijke promotie, c.q. sluikreclame word door echte karpervissers bestreden en verklaren wij de literaire oorlog desnoods!
Met strijdvaardige groet Wilko!
I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:
Wilko Bloem

03-09-2002 17:30

Martijn Jullien:
Bewijs waar HPE onfatsoenlijk zou zijn geweest, of hou op met jou kakofonische beweringen als je niets kan bewijzen! Als jij het doodnormaal vindt dat men hier maar dieronvriendelijke info vandaan kan halen, zonder tegengas en beter weten in betreffende de realiteit. Betekent dat de geen die zwijgen stemmen toe, in de dieronvriendelijke wantoestanden.
Met veroordelende groet Wilko.
I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilko Bloem op 2002-09-03 17:31 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-09-2002 18:09

Ter info

40 tot 50 karpers per hectare is een zeer gezond bestand.

HPE, 8 x 50 = 400 karpers. Dus 300 is nog heel normaal. Vooral op betaalwateren want daar hebben ze genoeg voedsel.

Groet
Bart
Hans-Peter van Ee

03-09-2002 19:03

Bart

Juist dat afhankelijk zijn van vissersvoedsel is verkeerd.
De karper moet kunnen kiezen en niet constant bij elke hap een haak in zijn bek geramd krijgen.
Deze zogenaamde dilemma-karpers moeten wel anders sterven ze de hongerdood.
Ik snap niet dat mensen hier het mee eens zijn, dit heeft toch niets meer te maken met ecologisch visstandbeheer.
Daarbij zwemmen er ook nog andere vissoorten waaronder grote zilverkarper en graskarper.

Zo ligt hier een water in de buurt van 3 ha.
Er zwemmen hooguit 20 karpers en 40 % is dit seizoen nog niet op de kant geweest.
Kijk dan praat men over een uitdaging de vis heeft een keus tussen natuurlijk voedsel en vissers-aas.

met hoofdschuddende groet

HPE
Hans-Peter van Ee

03-09-2002 19:05

Bart

En als de KSN over een tijdje alle foute betaalwateren (valt overbezetting ook onder) in kaart heeft, zal het mij niet verbazen als Brochard en Remy hier ook onder vallen.

met brakende groet

HPE
Wilko Bloem

03-09-2002 20:40

Martijn Nederpel:
HPE bepaalt alleen op democratische wijze zijn standpunten, en zijn stellingname betreffende het onderwerp, op dit discussie board. En wat een opmerking, (top) wateren deze "druk bevist" En dan trachten een vergelijking te trekken met slecht-bet-water! De dieronvriendelijke prioriteiten, liggen heel anders op slecht ecologisch beheerd water. Teveel karper in een put water, die niet de natuurlijke voedsel draagkracht bezit. Voor dat aantal karpers wat men daar
heeft uitgezet.
Met uitkotsende Groet Wilko.
I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

03-09-2002 21:47

wilko wat zit je toch allemaal met dieronvriedelijk in je maag pleur dan je hengels aan de kant.heb je er nooit meer last van.langleven het betaal water.:eek:.:eek:
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Hans-Peter van Ee

03-09-2002 22:24

Bart

Jouw eerlijkheid siert je, maar jij noemt dus wel het meest foute water dat er bestaat.
Verschillende ooggetuige hebben al verklaard waar de herkomst ligt van deze karpers.
Zoals Menno al aanhaalde brengt men het karpervissen richting afgrond door maar geld te blijven overmaken naar dit soort malafide organisatie's.
Daarbij zou IK zelf geen waarde hechten aan de vangsten op zo'n water.

Karpervissen wat is er van jouw geworden...

met treurende groet

HPE
Wilko Bloem

03-09-2002 22:29

Ach men van Hasselt, ik wil best wel op Uw reageren, maar zeg dan wel iets relativerends!Uw reactie is te stompzinnig, om er wat mij betreft, zinnig op in te gaan. Zonde van mijn energie, om deze op U te gaan verspillen. En Men van Haselt doe eens wat aan dat achterbuurt vocabulair, U reduceert zich zelf daar mee helemaal tot nul,maar ja dat zijn we wel gewend van slecht bet-water typjes!
Met humoristische groet Wilko.
I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Carpboard
Berichten: 48
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

04-09-2002 09:28

Hallo Heren,

En weer ontaard het in een discussie Welles, Nietes.
Dit is dan ook de allerlaatste betaalwaterdiscussie waarop u heeft kunnen reageren, wij willen niet dat dit een 'afzeik' discussieboard wordt. Dus kap er gewoon mee!

De antibetaalwater vissers hebben zich nu genoeg laten gelden, iedereen weet ehun boodschap en de redactie van Carpboard is het op veel punten volledig met hen eens. Maar het is nu afgelopen.

Het is toch van de zotte dat op serieuze karpertechnische discussies amper wordt gereageerd, maar op afzeikdiscussies des te meer. Voor ons part wordt er 10 keer zo weinig gepost, als het maar zinnige onderwerpen zijn.
Door al deze afzeikdiscussies laten de serieuze posters het vaak afweten en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Wij zullen kijken hoe we op de beste manier toch heel duidelijk kunnen maken dat betaalwateren vaak niet karpervriendelijk zijn op zijn zachts gezegd.
Als jullie ideeën hebben hoe dat kan horen wij het graag. Maar niet meer via discussies die ontaarden in ruzies.

Met vriendelijke groeten,

De Carpboard redactie