Lac de Vouglans en rivier de ain

Plaats reactie
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

23-07-2005 21:08

Wie heeft er ervaring met het meer: Lac de Vouglans en de rivier de ain?
Aankomende zaterdag ga ik namelijk op vakantie naar de jura en gaan de hengels zeker mee.
Hou ze strak he!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-07-2005 22:45

Hallo Jos, in het Lac de Vouglans zitten grote karpers. De Ain weet ik zo niet. Nachtvissen is nergens toegestaan in dit departement behalve op een zone van de rivier de Doubs bij Dole.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

24-07-2005 14:10

Over de Ain;
Wanneer je verrot gestoken wilt worden door -levens- gevaarlijke teken, gebeten wilt worden door vipers / aders, lasogen wilt krijgen van het vreselijke onweer, weg wilt regenen, record brasems in record aantallen wilt vangen, forellen wilt meppen en maby een karper verwacht te vangen tussen het ijs -koude water-...
go to the Ain... succes!

Ach op sommige stukken zwemmen serieuse karpers...maar die zwemmen overal in la France..
gr Hak, die nooit meer die kant op gaat, jech ik HAAT teken en al helemaal als het er van miechelt!!! :( :o

ps; Over die teken, pas er echt mee op!!! ECHT!!! ik heb Lyme gehad en heb geluk gehad!! :o
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

27-07-2005 17:23

Ik zou het houden bij Lac de Vouglans, ook kan je eens gaan kijken bij Lac du Chalain. Hier heb ik een aantal keren op karper gevist, niets gevangen maar ik weet dat ze er zitten.

Suc6
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-07-2005 21:35

Raymond Hakkert schreef:Over de Ain;
Wanneer je verrot gestoken wilt worden door -levens- gevaarlijke teken, gebeten wilt worden door vipers / aders, lasogen wilt krijgen van het vreselijke onweer, weg wilt regenen, record brasems in record aantallen wilt vangen, forellen wilt meppen en maby een karper verwacht te vangen tussen het ijs -koude water-...
go to the Ain... succes!

Ach op sommige stukken zwemmen serieuse karpers...maar die zwemmen overal in la France..
gr Hak, die nooit meer die kant op gaat, jech ik HAAT teken en al helemaal als het er van miechelt!!! :( :o

ps; Over die teken, pas er echt mee op!!! ECHT!!! ik heb Lyme gehad en heb geluk gehad!! :o

Terwijl Leon Hogendijk er wel enthousiast over was onlangs in de karper nummer 29 :oops:
Maar ja dat schreef hij ook over de Seille...wat ik weer een afknapper vond, verder was die zogenaamde Hollandse koeiensloot (Verkeerde naamspelling in het blad) ook helemaal niks..dus ik ben niet echt verbaasd dat er met de Ain ook iets mis zou moeten zijn. :wink:
gr
Hans
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-07-2005 21:37

martijn dekker schreef:Ik zou het houden bij Lac de Vouglans, ook kan je eens gaan kijken bij Lac du Chalain. Hier heb ik een aantal keren op karper gevist, niets gevangen maar ik weet dat ze er zitten.

Suc6

Op lac de Chalain zit zeker karper...ik heb ze gelukkig wel weten te vangen, echter dit jaar voor het eerst heen gegaan om er een volle week te gaan vissen (Dus geen gezinsvakantie) .Helaas er is veel veranderd in negatieve opzichte van vorig jaar op dit meer.
gr
HB
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

28-07-2005 21:08

Ik word echt happy van deze berichten om de volgende 2 redenen:
- de vakantie naar de ain gaat niet door i.v.m. volle camping.
- I.p.v. daarvan naar lac de chalain.

Ik zocht op internet al of daar ook karper zat maar nu heb ik dus de bevestiging.
Bedankt!
Hou ze strak he!
peter andrae

29-07-2005 10:00

Zit op zeker karper ben er geweest,mooie omgeving ook zeker doen.

Wel opletten toen ik er viste waren er veel franse roofvissers bezig vlak onder de kant.

mvg peter.
Plaats reactie