de nachturen langs het water (de lot)

Plaats reactie
Gast

28-08-2002 20:34

ik heb gelezen in het boekje van aart dat nachtvissen op de lot is verboden als je niet op de zones zit
myn vraag is tot hoe laat mag je dan wel vissen en vanaf hoelaat?
gelden de zelfde regels als in nederland met zonsopkomst en zonsondergang?
als ik dan myn lynen binnen haalt en gewoon ga slapen en dan smorgens de lynen weer in het water dump mag dit dan of valt dit onder kamperen en kryg ik als nog een bekeuring
wie o wie heeft hier ervaring mee of weet hoe de regels nu op de lot gelden
Hans Wols
Berichten: 60
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00

28-08-2002 22:08

Verschillende keren heb ik op de Lot gevist
in de buurt van Decazeville. Nachtviszone daar; zolang je op de nachtviszone zit, doen
ze niet al te moeilijk. Mijn vergunningen heb ik steeds weggegooit; kan je dus niet
vertellen hoe het precies zit. Maar het is inderdaad iets met een uur na zonsondergang etc. Wanneer je ook in die regio wilt vissen, dan moet je maar even een e-mailtje
sturen....

Groet,

Hans
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-08-2002 23:26

Beste Danny, dan heb je alles toch niet goed gelezen!
Overdag vissen betekent in Frankrijk: vanaf een half uur voor zonsopgang (regionale tijd!!!) tot een half uur na zonsondergang (eveneens regionale tijd!!!).

Of je een bekeuring zult krijgen voor het slapen in een bivvy (hengels dus opgeborgen!) op een niet nachtviszone hangt van de controleur af. "Wild' kamperen is in Frankrijk evenals in Nederland verboden, meestal doet men er niet moeilijk over, maar garantie kan niemand je geven.
Gast

01-09-2002 22:32

aart ik heb jouw boekje gelezen nachtvissen op karper uit 2001 maar daar kon ik niets vinden over de regio waar ik ga (of misschien doe ik iets verkeerd)
misschien kan jy of iemand anders my helpen
ik ga tussen ESPALION en ST.GENIEZ DÓLT vissen daar ligt een stuwdam by bousquet daar willen we gaan vissen
nu is myn vraag weet iemand of daar ook nachtzones liggen
ik kan namelyk geen beschryving in het boek vinden met deze namen
Plaats reactie