zoek> mooi water in frankrijk

Plaats reactie
coen zwams
Berichten: 7
Lid geworden op: 07-07-2002 02:00
Locatie: volkel (braband)

03-08-2002 18:52

hoi karpervisser
we willen volgend jaar naar frankrijk toe en zoeken daarvoor een mooi water> geen betaal water.
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

03-08-2002 23:51

Bestel het boekje van Aart Lokhorst eens, staan er genoeg in.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-08-2002 09:02

Wie zoekt dat nu niet?
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

04-08-2002 14:56

Op 2002-08-03 23:51, schreef Lukas Linde:
Bestel het boekje van Aart Lokhorst eens, staan er genoeg in.


Beste Lukas,

Wat een orgineel antwoord. Wat nou als die het boekje heeft besteld??? Dan weet hij alle regels en verkoop punten van vergunningen, maar nog steeds niet wat een goed beginnerswater is. Ik heb deze discussie al eerder gevoerd, dus wil er niet dieper op ingaan, maar laten we die jongen nou even echt helpen. Dan kan ik er ook wat van leren misschien!

Met vriendelijke groet,

marcel
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

04-08-2002 16:43

Op 2002-08-04 14:56, schreef marcel vahlkamp:

Beste Lukas,

Wat een orgineel antwoord. Wat nou als die het boekje heeft besteld??? Dan weet hij alle regels en verkoop punten van vergunningen, maar nog steeds niet wat een goed beginnerswater is. Ik heb deze discussie al eerder gevoerd, dus wil er niet dieper op ingaan, maar laten we die jongen nou even echt helpen. Dan kan ik er ook wat van leren misschien!

Met vriendelijke groet,

marcel


Beste Marcel

En wat nou als hij dat boekje nou niet heeft? Of misschien niet eens van het bestaan van dat boekje afweet? Dan is het toch helpen wat ik doe? Meer als jij met dat betoog, dacht ik zo. In zijn post is ook niet uit te maken of hij dat boekje nou heeft zo ja zo nee.
Is er uberhaupt wel een beginnerswater in Frankrijk. Wat is eigenlijk de definitie van een beginnerswater. Niet een groot water waar weinig vissen opzitten en waar een boel gevist word. Daar word het alleen maar moeilijk van. Een beginnerswater is meer een wat kleiner water met een redelijk tot groot bestand aan karper. Dat zijn vaak de wat onbekendere wateren en zulke wateren heb je ook zat in Nederland, dus daar hoef je niet zo nodig voor naar frankrijk toe.

Dus Coen, als je dat boekje van Aart Lokhorst hebt kun je er wel wat kleinere wateren uit halen en als je niet weet wat voor bestand daar in zit kun je Aart altijd nog mailen.
Vissie kump zo!
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

04-08-2002 17:03

Beste Lukas,

Waarom ik zo reageer is dat ik ook eens zo'n zelfde soort vraag heb gesteld en hetzelfde antwoord kreeg. Ik wist van het boekje af , maar had hem nog niet aangeschaft. Dus ik naar de winkel toe en het boekje gekocht> Vol goede hoop bladerde ik er doorheen, maar ik wist niet wat ik er mee aan moest. Het boekje is heel erg handig wanneer je een aantal wateren op het oog hebt en daarvan de regels wilt weten, maar als je echt geen flauw idee hebt waar je naar toe moet gaan dan heb je er weinig aan. Ik zou hem graag wat adviezen geven , maar ik ben ook nog aardig onervaren in Frankrijk, dus het zou hem niet veel verder helpen. Ik ga sinds dit jaar regelmatig naar Frankrijk en heb wel een aantal wateren op het oog , waar ik nog weinig over gelezen heb dus die hou ik voor mezelf.
En trouwens er zijn een aantal redelijk grote stuwmeren , waar je als beginnende karpervisser ook aardig aan de bak komt (ik spreek uit ervaring). Dus wat betreft kleine watertjes is ook niet waar.

Groetjes,

Marcel
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

09-08-2002 16:09

Hoi Koen,

Je kan het proberen op lac de bouzy ligt bij epinal,als je de stek bij de dam pakt zit je op een goede stek.
Hier is de moeilijkheidsgraad niet zo hoog.
Hou wel rekening met obstakels op de bodem(hengeltoppen omhoog)en op lijnen van boeien.
Er zit veel vis(veel klein)maar een twintiger en met beetje geluk 30 zelfs een enkele verdwaalde 40er is mogelijk hier...
Aart Lokhorst heeft leuk boekje(tip mail Aart gewoon vriendelijk en hij zal je op weg helpen...)

de groeten,
Dave
Plaats reactie