Ervaringen illegaal nachtvissen

Plaats reactie
Dennis Wijering
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-04-2002 02:00

13-05-2002 23:58

Hoi,

Wat ik me steeds afvraag; zijn de sancties op overtredingen ( met name illegaal nachtvissen ) overal zo extreem zwaar.
Of wordt er alleen op de inmiddels bekende en beruchte circuitwateren zo ontzettend hard opgetreden door de gendarmerie of Garde de Peche?

Halverwege de jaren 90 waren ze bijvoorbeeld op Madine nog heel coulant, nu is dat enorm veranderd... om maar eens een voorbeeld te geven.

Graag jullie ervaringen, positief en negatief!

Groeten,

Dennis
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-05-2002 08:36

Beste Dennis, Sinds vorig jaar hebben de Gardes Peche uitdrukkelijk opdracht volgens de regels te controleren. Maar dat zijn ook 'maar' mensen d.w.z. dat de ene strikt volgens 'de regeltjes' te werk gaat en de andere in de 'geest van'. Verschillen in onderlinge aanpak zal er daar (net als hier) altijd blijven. Vergis je echter niet, in totaal gezien is de controle gewoon streng geworden en heb je gewoon geluk als je er met minder dan hetgeen ervoor staat vanaf komt.
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

16-06-2002 22:30

Ik doe het al sinds 1990 en heb nooit problemen gehad maar zoek ook nooit de drukte op,en als er een intresante(niet druk en doodgevist en op intresante locatie aan het water gesitueerd)nachtvis zone aanwezig is zal ik er zeker in eerste instantie gebruik van maken.

Om geen problemen met illegaal nachtvissen te krijgen zoek ik naar rustigere wateren of stekken liefst stekken die alleen per boot bereikbaar zijn,en maak ik zeker geen gebruik van een tent of iets wat daar op lijkt en probeer ik als ik mijn pluutje echt nodig heb deze altijd verdekt op te stellen.En blijf ik altijd aardig(ook als ik ze het liefst doodschiet als ze door je lijn varen of je marker eruit halen of met een boot afmeren op je voerstek)tegen de Franse gastheren.

Dit is zeker geen garantie tegen problemen maar het helpt zeker.En dat de gard du peche steeds strenger optreed en ook die opdracht hebben zal zeer zeker zo zijn,die tendens zie je hier in NL ook.
Plaats reactie