Nachtvis-/ derde hengel-vergunning.

Plaats reactie
rene klein
Berichten: 32
Lid geworden op: 24-05-2011 11:56

30-10-2017 16:04

Wie weet of het per definitie zo is dat je per vispas een nachtvis/ derde hengelvergunning nodig hebt?
Eigenlijk wil ik de sticker verwijderen middels een föhn en op een andere vispas plakken. Dit aangezien ik van plan gewijzigd ben.
En om nog voor 2 maanden alles aan te schaffen vind ik weer net te gek.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-10-2017 10:27

Rene, die hologramsticker is geldig voor al je vispassen. Kijk maar eens naar de nummering van die vispassen. Dan heb ik het alleen over wateren die bij de vispas zijn ingebracht. Boekje lezen dus.

Gaat het om nachtvissen en/of drie hengel gebruik bij verenigingswateren die buiten de vispas vallen, dan heb je ter plaatse niets aan de hologramsticker betreffende nachtvissen/drie hengel gebruik. Kan zijn dat zo'n vergunning dan via de vereniging bij te kopen is.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
rene klein
Berichten: 32
Lid geworden op: 24-05-2011 11:56

31-10-2017 11:54

Overdag mag ik met mijn oude vispas ook vissen op dat water.
Nachtvissen/ derde hengel is alleen mogelijk i.c.m. vispas van de betreffende vereniging.
Dus dan moet ik er wel legaal kunnen vissen, met de 2 vispassen die ik heb.

Bedankt voor je antwoord!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-11-2017 19:36

Graag gedaan...

Maar wat de optelsom van je vispassen ermee van doen heeft ontgaat me eerlijk gezegd.

De bijgekochte hologramstickers op je 1e vispas is namelijk geldig voor alle (*) wateren die aan de vispas zijn ingebracht, dus ongeacht hoeveel vispassen je hebt. Ik wissel m'n 3 hengel/nachtvissticker hologramsticker zeker niet over mijn vispassen. (*) Het gaat namelijk gewoon om de vraag of het water wat je wilt bevissen is ingebracht aan de vispas en of daarin het drie hengels en nachtvissen logo staat vermeld bij het genoemde water.

Een toelichting;

Ik ben momenteel lid van drie verenigingen/HSV's en heb daarom drie vispassen. En waarom ben ik bijvoorbeeld lid van HSV nr. 3;

Nou, HSV 3 heeft een gedeelte van hun wateren ingebracht aan de vispas. Dat is dus openbaar water voor iedereen, ongeacht via welke vereniging een vispas is aangeschaft. Daar kon ik met m'n eerste vispas dus al vissen. En conform de logo's in het boekje behorende bij de vispas mocht dat vissen ook 's nachts en met drie hengels plaatsvinden. Maar ik wilde ook op de andere, niet aan de vispas ingebrachte verenigingswateren van HSV 3 vissen, dus werd ik er lid en ontving ook die vispas.

En aangezien ik bij HSV nr. 3 ook op de niet ingebrachte viswateren met drie hengels en mogelijk 's nachts wilde vissen, moest ik daar vervolgens weer een speciale vereniging 3e hengel en nachtvistoestemming voor kopen. De hologramsticker op mijn 1e vispas heeft op die verenigingswateren van HSV 3 namelijk totaal geen geldigheid, omdat die wateren specifiek bedoeld zijn voor verenigingsleden en niet in het boekje behorende bij de vispas staan vermeld.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie